Crash test

Wszystko co warto przekazać innym o 300m.
Gmelchior
Mentor
Posty: 715
Rejestracja: 2007-06-16, 20:14
Miejscowość: Puławy

Crash test

Post autor: Gmelchior » 2009-02-20, 08:00

Muszę przyznać, że jestem trochę rozczarowany.
http://www.youtube.com/watch?v=njssEiFQEAY&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=yW7ov-Kj ... re=related

[ Dodano: 2009-02-20, 08:02 ]
No ale cegła, to już nie powiem ma przewagę.
http://www.youtube.com/watch?v=85UA4bPF ... re=related

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2009-02-20, 08:11

troche informacji jest tez tu
http://www.chrysler300.pl/forum/viewtopic.php?t=1262

a zobaczcie jaki "sztywniak" z chargera
http://www.youtube.com/watch?v=v_yYKYDY ... re=related
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

Awatar użytkownika
zeus
Oblatywacz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-10-27, 09:26
Miejscowość: ZIELONA GÓRA

Post autor: zeus » 2009-02-20, 08:24

A może z jednej strony to dobrze. Jak miałem wypadek meganką (120 km/h) w bandę na autostradzie, to z niej nic nie zostało ale ja przynajmniej wyszedłem bez szwanku.
Widocznie zastosowali dużo stref zgniotu. Mimo wszystko auto niech się gniecie jak chce byleby kierowcy i pasażerom nic się nie stało.
A Charger, to faktycznie jak czołg , ciekawe czy 300C tak samo jest sztywny.

Awatar użytkownika
nedzwiedz
Senior
Posty: 469
Rejestracja: 2008-11-06, 21:47
Miejscowość: Wrocław

Post autor: nedzwiedz » 2009-02-20, 23:13

zeus pisze:ciekawe czy 300C tak samo jest sztywny
a bardzo proszę:


z przesunięciem
http://www.youtube.com/watch?v=XQsYzMFt_to

i bez
http://www.youtube.com/watch?v=H8XOtEC8ZiA
Thema'12, LTC 4.6 '00 for sale
300C CRD;300c 3,5 kombi;Vision 3.3;Intrepid 2,7;Camaro 5,0;Trans'Am 5,7;Formula 5,0;Firebird 2,8
lost forever

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2009-02-21, 02:48

szkoda tylko, ze nie widac z jakimi predkosciami byly robione poszczegolne testy - ten ostatni jest 25 mph - wydaje mi sie, ze 300m byl robiony na 40 mph bo takie testy sie robi - takze jesli wiec nie widac konkretnych predkosci nie mozna tak porownywac

zobaczcie F-150 - wydawaloby sie, ze duzy samochod to bezpieczne auto
http://www.youtube.com/watch?v=lB0araA0 ... re=related
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

Awatar użytkownika
zeus
Oblatywacz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-10-27, 09:26
Miejscowość: ZIELONA GÓRA

Post autor: zeus » 2009-02-21, 08:51

zobaczcie F-150 - wydawaloby sie, ze duzy samochod to bezpieczne auto
no ja do niego napewno nie wsiądę

A co do 300C to widzę , że to jednak masywne autka

bolecki

Post autor: bolecki » 2009-02-21, 08:56

Witam
Smart też masywne autko bo mało co z niego odpada i się gniecie :wink:
i tu bym polemizował o obrażeniach wewnętrznych nie dajmy się zwieść :???:
lepiej chyba mieć połamane nogi i cieszyć się z życia jak pękniętą śledzione i lepiej w trumnie wyglądać przepraszam że to tak wyraziłem ale lepiej jak auto pochłonie energie
niż człowiek :sad:

Awatar użytkownika
Rosolak
Klubowicz
Posty: 609
Rejestracja: 2006-07-22, 09:38
Miejscowość: Warszawa

Post autor: Rosolak » 2009-02-22, 14:32

Pozdrawiam!
Chrysler Intrepid 3.2 ES.

Awatar użytkownika
Himek
Klubowicz
Posty: 1695
Rejestracja: 2007-04-30, 21:25
Miejscowość: Pos & Dw

Post autor: Himek » 2009-02-22, 14:48

Nom w tym przypadku tak,ale nie zawsze tak jest :)
http://www.youtube.com/watch?v=bdCN9VNr ... re=related nastepny sztywniak :lol:
Mk3 FL 1,5 TDCi 120, 17r | Mk3 FL 1,5 TDCi 120, 16r
Mk2 FL 1.6 TDCi 90@130, 08 r | Kangoo 1,5 DCi Max, 16r
Master 2.3 Dci 170, 17r | Master 2.3 Dci 170, 18r
Berlingo 1,6 HDi 13r |

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2009-02-22, 17:41

no wlasnie takie testy auto-auto duzo mowia - ciekaw jest np. crash testu smarta z jakims SUV

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY


Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2009-02-22, 19:09

szkoda, ze nie podaja sil jakie oddzialuja na poszczegolnych pasazerow
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

bolecki

Post autor: bolecki » 2009-02-22, 21:24

Był program na temat przeciążeń w testach zderzeniowych na TVN turbo
może będzie powtórka to oglądnę i napiszę sam jestem ciekawy :???:

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4362
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2012-04-03, 10:27

Odgrzeję - crash test LHS = 300M - wrzuciłem też tu http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... 6906#36906


2001 http://autos.msn.com/research/vip/safet ... &trimid=-1
filmik Chrysler LHS '01
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/ncFZL1G4u0k" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
boczny http://youtu.be/yW7ov-Kjn78

Chrysler LHS/Concorde Limited results also apply to 300M
2001-04 models
FRONTAL OFFSET TEST OVERALL EVALUATION: Acceptable
całość tu http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=33 obrazki poniżej

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek



1999 http://autos.msn.com/research/vip/safet ... rimid=3089
filmik Dodge Intrepid '00 - ta sama platforma LH
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/OK9FAa18N8o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Chrysler LHS results also apply to 300M
1999-2000 models
FRONTAL OFFSET TEST OVERALL EVALUATION: Poor
całość tu http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=132 obrazki poniżej

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek



Porównując > filmiki z 300C
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/FVvguVf894s" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/ul8l_YvvK44" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

a na deser Concorde/300C
http://youtu.be/vAdTRrIZ1NA

heinrich7
Trener
Posty: 268
Rejestracja: 2012-10-16, 15:28
Miejscowość: Gdansk

Post autor: heinrich7 » 2012-12-01, 15:58

gdzies ktos pisal ze pod koniec danego roku produkowano juz ze zmianami na rok nastepny, wiec pozostaje mi miec nadzieje ze moja emka z 2000r zostala w tym temacie poprawiona (wyposazenie ma jak 2001)

lektyka 100
Senior
Posty: 473
Rejestracja: 2008-06-14, 08:40
Miejscowość: Oslo

Post autor: lektyka 100 » 2012-12-01, 16:34

Tragedia z tą emką nie ma szans, kurcze poziom bezpieczeństwa jak w maluchu , wniosek trzeba zdjąć nogę z gazu w mojej są 4 poduszki ale jak widać marne to pocieszenie
były 300m 2000r 2.7 lpg : renualt laguna , renualt 19, mercedes 115,fiat125p ,fiat126p

heinrich7
Trener
Posty: 268
Rejestracja: 2012-10-16, 15:28
Miejscowość: Gdansk

Post autor: heinrich7 » 2012-12-01, 21:50

nawet nowsze emki nie sa o wiele bezpieczniejsze (patrzac na zdjecia) ale chcialbym chociaz ta poduszke miec szybsza bo reszta to samo a z tylu luzik. niech ktos napisze jak to bylo z ta produkcja i moze co dokladnie zostalo zmienione w temacie bezpieczenstwa bo poduszke widzialem sam.


Tyle szukalem samochodu a tu taki syf na testach, kto by pomyslal.

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2012-12-02, 22:23

heinrich7 pisze:wiec pozostaje mi miec nadzieje ze moja emka z 2000r zostala w tym temacie poprawiona
konstrukcja auta sie nie zmienila przez caly jego okres produkcji wiec co niby mieli poprawic miedzy 2000 a 2001 rokiem?
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

heinrich7
Trener
Posty: 268
Rejestracja: 2012-10-16, 15:28
Miejscowość: Gdansk

Post autor: heinrich7 » 2012-12-03, 07:23

Chrysler LHS results also apply to 300M
1999-2000 models
FRONTAL OFFSET TEST OVERALL EVALUATION: Poor

a po 2000 roku ocena "poor" zostala zmieniona na "acceptable" bo poduszka szybciej reagowala. i tu powstalo pytanie czy to tylko poduszka sie obudzila?


Wlasnie troche poszukalem i z filmow na youtube wynika ze nie jest zle bo podczas wypadku jeden na jednego poducha strzelala jak trzeba(testy robione przez chryslera)
a gdzie indziej w opisach testow wychodzi ze kierowca ma problem czy to w 2000 czy 2004 roczniku emki. a jak sie chce czuc bezpiecznie to musze zakupic cegle.

ODPOWIEDZ