Dodge Stratus II 2.4 - check engine

Dalsi kuzyni z rodziny Chryslera
Awatar użytkownika
XboXC
nowy
Posty: 34
Rejestracja: 2018-01-13, 20:30
Miejscowość: Łódź

Dodge Stratus II 2.4 - check engine

Post autor: XboXC » 2018-02-25, 14:14

Witam.
Wiem ze dzial tyczy sie innych silnikow ale mysle ze problem nizej opisany bedzie mial typowe objawy jak w innych silnikach - wszak to tez amerykaniec ;)
Kumpel kupil ostatnio Dodge stratusa 2.4L z 2003r. W momencie kupna mial 3 bledy - P0172, P0300 i P0303 i zapalona check engine. Po wymianie swiec i wyregulowaniu lpg blad 172 znikl i kontrolka check engine zgasla. Obecnie jednak w bledach ciagle widnieja 300 i 303 a kontrolka check zapala sie przy wysokich obrotach (tj 5000 - 6000) i auto wtedy szarpie strzela gdzies spod silnika i nie ma mocy. Co moze byc nie tak? Kompresja jest ok.

I druga kwestia - ostatnio zostal wymieniony olej na mopar 5w30 wczesniej co bylo lane niewiadomo. I teraz czasami zapala sie kontrolka oleju.
Zaczynamy przygodę :)

Awatar użytkownika
jedrek00711
nowy
Posty: 47
Rejestracja: 2016-01-29, 15:52
Miejscowość: Ciechanów

Post autor: jedrek00711 » 2018-02-25, 15:11

Błędy P0300 i P0303 to wypadanie zapłonów możliwe przyczyny to
Wadliwa świeca zapłonowa 3
Zatkany lub wadliwy wtryskiwacz paliwa 3
Wadliwa cewka zapłonowa 3
Wiązka wtryskiwacza paliwa 3 jest otwarta lub zwarta
Obwód wtryskiwacza paliwa 3 złe połączenie elektryczne
Cewka zapłonowa 3 wiązka jest otwarta lub zwarta
Cewka zapłonowa 3 obwód słabe połączenie elektryczne
Niewystarczająca kompresja cylindra 3
Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
Wyciek powietrza

p@wel
nowy
Posty: 19
Rejestracja: 2016-06-23, 21:18
Miejscowość: Łódź

Post autor: p@wel » 2018-05-16, 14:01

Co do wypadania zapłonów na wysokich obrotach to sprawdź czy błędy pojawiają się na benzynie(być może nie wyrabia wtryskiwacz LPG ). Możliwe przyczyny kontrolki oleju to uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, wadliwy filtr oleju, uszkodzona pompa oleju.

Awatar użytkownika
XboXC
nowy
Posty: 34
Rejestracja: 2018-01-13, 20:30
Miejscowość: Łódź

Post autor: XboXC » 2018-09-22, 10:54

Ok. Sytuacja się częściowo unormowała.

Obecnie jest tylko ciągle jeden problem.
Przy gwałtownym przyspieszaniu auto nie daje rady osiągnąć 6k obrotów. Dochodzi do 5 - 5.5 i nie ma siły więcej. Jak go tak przeciągne dłużej - nagle odpuszcza i zapala sie na chwile check engine (Kod P0300), potem znów dostaje mocy i próbuje. Pedał caly czas w podłodze. Co może być nie tak?
Zaczynamy przygodę :)

Jakub-1977
Trener
Posty: 209
Rejestracja: 2015-03-04, 04:37
Miejscowość: Gołańcz

Post autor: Jakub-1977 » 2018-09-22, 11:43

Ja bym zaczął od cewek i świec potem wtryski i dawka paliwa

Awatar użytkownika
XboXC
nowy
Posty: 34
Rejestracja: 2018-01-13, 20:30
Miejscowość: Łódź

Post autor: XboXC » 2018-09-24, 09:44

Cewka, przewody i swiece nowe. Więc ewentualnie wtryski. Ale dziwne że podobny problem wystepuje na LPG. czyżby uwalone dwie rzeczy na raz?
Zaczynamy przygodę :)

ODPOWIEDZ