FORUM CHRYSLER 300 Strona Główna FORUM CHRYSLER 300
Strona główna Chrysler300.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Świecąca kontrolka oleju po wymianie oleju Chrysler Vision
Autor Wiadomość
Artemio 
nowy


marka: Chrysler
model: 300m
rok: 1999
pojemność: 3.5
LPG: TAK
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |8 Paź 2015|, o 12:17   Świecąca kontrolka oleju po wymianie oleju Chrysler Vision

Witam

Mój samochód: Chrysler Vision 3.5 benzyna 1996 rok(lift).

Problem polega na migającej, świecącej kontrolce oleju. Objaw wystepuje w pozycji drive i R na postoju. Zauważyłem, że obroty wynoszą wtedy coś koło 800-900 i tylko wtedy świeci ta kontrolka. W pozycji P i R D jak i na tiptronicu przy dodaniu gazu kontrolka nie świeci.Objaw zaobserwowałem po wymianie oleju z niewiadomego(gdy się zlewał nie był czarny i jakoś specjalnie gęsty) na Petro Canada Supreme 10W30. Na początku tylko czasami mrugała na postoju, teraz świeci cały czas(w wyżej wymienionych pozycjach, R i D bez gazu).
Mój typ to zły olej, zbyt rzadki dla tego silnika. Widocznie zbyt wyeksploatowany, lub uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. Samochód przywiozłem z pod Szczecina aż za Rzeszów, czyli około 800 km i kontrolka nie migała. Nie było żadnego problemu z powrotem, wrócił na kołach.
Na Mopara wymieniał nie będę, bo on również będzie rzadki. Jaki więc olej proponujecie? Półsyntetyk, czy lać już nasz europejski minerał Castrola? Dodam, że widać teraz wyciek oleju silnikowego, cała miska olejowa mokra.
Samochodem jeżdżę już tak 2 tygodnie, więc panewki bym wykluczył. Raczej padłyby w drodze do domu, lub od wymiany oleju. Chyba że czujnik jakimś cudem mógł się zepsuć podczas wymiany oleju?
Proszę o poradę, dziękuję.
 
     
safa 
Mentor



marka: chrysler
model: 300c
rok: 2006
pojemność: 3,5
LPG: NIE
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 775
Skąd: gliwice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: |8 Paź 2015|, o 15:22   

A jaki jest w tym aucie przebieg?
Być może jest na tyle dużo przejechane, że auto spalało olej i ktoś aby tego częściowo uniknąć zalał olej mineralny. Jest gęściejszy więc pierścienie i uszczelniacze na tłokach wyciągną go mniej do komory spalania.
Podejrzewam, że olej który wlałeś jest zbyt rzadki i dlatego przy niskich obrotach mruga Ci lampka.
Czujnik oleju raczej będzie sprawny ponieważ lampka oleju nie świeci zawsze, a świeci tylko w danych momentach, które już Poznałeś.
Sprawdz też czy nie masz tego oleju za mało. Ewentualnie zalej zwykłym 10W40. Osobiście też leje 10W40 (Castrol Magnatec) i nie narzekam, nigdy nie zapaliła mi się lampka, przy odpalaniu czy nawet po dłuższej przerwie silnik pracuje normalnie.
Jeśli 10W40 nic nie zmieni, to chyba zostaje Ci 15W40. Jeśli własnie taki olej był zalany wcześniej to istnieje możliwośc, że olej półsyntetyczny wypłukał troche silnik i stąd wyciek.
A dlaczego nie Wiesz jaki olej był zalany przed zmianą? Jezdzisz autem dwa tygodnie, nie Zapytałeś poprzedniego właściciela co tam nalewał? Zapytaj, może będzie w miare kompetenty i powie prawde :)
 
     
Artemio 
nowy


marka: Chrysler
model: 300m
rok: 1999
pojemność: 3.5
LPG: TAK
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |8 Paź 2015|, o 16:32   

Poziom oleju jest ok. Czujnik już zamówiłem, więc wymienię.
Samochód kupiłem od handlarzyny, więc jakiekolwiek informacje na jego temat będą raczej niewiarygodne ;)
Faktem jest, że na zimnym silniku jak odpale samochód w chłodny dzień i jak przygazuję, to masakrycznie dymi na siwo. Wymienię na półsyntetyk castrola jutro i zobaczymy. Filtr oleju obowiązkowo trzeba wymienić przy wymianie oleju?
 
     
safa 
Mentor



marka: chrysler
model: 300c
rok: 2006
pojemność: 3,5
LPG: NIE
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 775
Skąd: gliwice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: |8 Paź 2015|, o 18:53   

No tak handlarz nie powie nic, a jak powie to będzie bujda na resorach...
Jesli poziom oleju jest OK to OK :D Ale sprawdzaj co jakiś czas, będziesz miał obserwacje dzięki której zobaczysz czy spala olej, jeśli spala to będzie go ubywało na bagnecie.
Na zimnym dymi? to może być para ale być też spalanie oleju lub też spalanie drobnej ilości płynu z układu chłodzenia, ale to jest objaw przy pęknietej uszczelce pod głowicą - Tego nie masz :)
Skoro już zamówiłeś czujnik to wymień, będzie jedna rzecz z głowy.
Wlej 10W40
Tak obowiązkowo wymien też filtr oleju
Pozdrawiam! :564:

Aha a jak z tym przebiegiem? Ile na liczniku? i czy dane mniej więcej wiarygodne?
 
     
Artemio 
nowy


marka: Chrysler
model: 300m
rok: 1999
pojemność: 3.5
LPG: TAK
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |9 Paź 2015|, o 11:01   

Dzięki za odpowiedź.
Płynu z układu chłodzenia nie ubywa. A czy spala olej czy też nie, nie będę w stanie tego stwierdzić poprzez bagnet, bo mam całą miskę olejową zaolejoną. 10W40 to będzie ten castrol półsyntetyk tak? Filtr oleju wymieniałem 2 tygodnie temu więc jest raczej czysty to nie rozumiem po co mam go wymieniać na nowo :)
Co do przebiegu to nie pamiętam ile, moja pojechała na grzyby, więc nie mam jak sprawdzić. Ale raczej na pewno przebieg nie jest wiarygodny. Tak było coś koło 250 tys chyba ale taki przebieg to by był przy 8-10 letnim samochodzie, a nie 19 letnim ;)
Części mają przyjść koło 13, tam mam jeszcze kilka spraw do wymiany jak gumy, amorki na tył, siłowniki itp.
Jeszcze jedna sprawa. Zauważyłem też, że samochód w momencie hamowania i prawie zatrzymania się, po czym ruszeniu, trochę skrzynia zrywy-ślizga. Tak jakby przejście z 2 na 1 było przedłużone i w momencie gdy dodaję gazu podczas tego przejścia, ślizga i zrywa. Problem tylko z 2 na 1 i tylko na max rozgrzanym silniku. Wydaje mi się, że olej skrzyni do wymiany, po rozgrzaniu oleju nie ma odpowiedniej gęstości-lepkości.
Stan oleju skrzyni w normie i ma swój charakterystyczny kolor.
I jeszcze webasto muszę wywalić bo mnie denerwuje to, że nie umiem go obsługiwać :D
 
     
safa 
Mentor



marka: chrysler
model: 300c
rok: 2006
pojemność: 3,5
LPG: NIE
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 775
Skąd: gliwice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: |9 Paź 2015|, o 16:40   

Nie ubywa płynu to dobrze :) dobry objaw :D
Skoro z pod miski cieknie olej, to pasowało by wymienić uszczelke i wszystko ładnie wymyć rozpuchem.
Tak 10W40 to półsyntetyk
Ostatnio miałeś wlany 10W30 więc w filtrze zostało go ok 200/300 ml. Teraz będziesz lał 10W40 aby uniknąć zmieszania tych oleji wypadało by wymienić filtr.
Przy 250.000km czy nawet więcej skoro przebieg nie jest udokumentowany nie bawił bym się w 10W40 odrazu zalał bym 15W40 Tym bardziej, że Mówisz że kopci, więc jest duże prawdopodobieństwo że silnik spala olej.
Co do skrzyni to być może olej, ale może też być też sprzęgło na wykonczeniu, kolor oleju nie oznacza do końca jego zużycia, bardzo długo będzie różowawy Kiedy jest już bardzo stary można powiedzieć, że jest ciemno różowy albo przypalony czerwony. Niektórzy twierdzą że czuć spalenizne.
Co do webasta nie mam pojęcia, bo nigdy w tym nie grzebałem :) Gumy, amorki, siłowniki to zabawa, więc pewnie dasz sobie rade :)
 
     
MasT 
nowy


marka: Chrysler
model: Concorde
rok: 2002
pojemność: 3.5
LPG: NIE
Wiek: 23
Dołączył: 05 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: |11 Gru 2017|, o 09:14   Kontrolka oleju i popychacze

Mam identyczny problem w Concordzie, na podstoju w pozycji D i R świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Na pewno nie jest go za mało, może nawet minimalnie przy dużo, ale wcześniej (przed wymianą oleju było go ok. 3-4mm na bagnecie poniżej maximum). Olej wymieniony bo wymieniałem popychacze, bo klekotały.
I teraz gwóźdź programu.
Po przejechaniu 50km od wymiany znowu zaczęły stukać popychacze. Oleju nie spala, nie kopci, poza tym klepaniem i kontrolką migającą nie ma się do czego w silniku przyczepić. Co robić?
 
     
superuser 
Oblatywacz



marka: Chrysler
model: 300C
rok: 2004
pojemność: 5.7
LPG: nie
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: wrocław
Wysłany: |12 Gru 2017|, o 09:06   

jaki wlałeś olej?
_________________
Był: Opel Omega B 95r. 2.0 8V / Ford Windstar 3.8 V6 157KM
Jest: Chrysler Town&Country 3.8 V6 215KM Limited / Chrysler 300C 5.7 V8 RWD kombi / Kawasaki ER-6N 650ccm
 
     
MasT 
nowy


marka: Chrysler
model: Concorde
rok: 2002
pojemność: 3.5
LPG: NIE
Wiek: 23
Dołączył: 05 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Gru 2017|, o 06:13   

Petro Canada Supreme 10w30, poprżednio było to samo.
 
     
superuser 
Oblatywacz



marka: Chrysler
model: 300C
rok: 2004
pojemność: 5.7
LPG: nie
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: wrocław
Wysłany: |13 Gru 2017|, o 14:17   

wygląda jakby było za niskie ciśnienie oleju
_________________
Był: Opel Omega B 95r. 2.0 8V / Ford Windstar 3.8 V6 157KM
Jest: Chrysler Town&Country 3.8 V6 215KM Limited / Chrysler 300C 5.7 V8 RWD kombi / Kawasaki ER-6N 650ccm
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group