Witam

Ekipa Forum 300m.
Awatar użytkownika
MrTrener
Trener
Posty: 228
Rejestracja: 2015-07-07, 12:00
Miejscowość: Piaseczno

Post autor: MrTrener » 2016-08-24, 09:24

spalanie male nie jest, nawet jak porownujac do cegly 3,5. Do diesla to nie ma co porownywac, ostatnio w trasie 7,7 spalilem.W miesnie mieszcze sie w 10-11l.
Duzy silnik jednak, wypic musi, do tego auto sportowe...

fajny model jednak, warty rozwazenia jak juz bede na tym etapie ;) Poki co ciesze sie cegla:D
www.toscanella.pl - Handmade Leather Bags from Italy

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-09-21, 21:07

W ciągu półtora miesiąca od zakupu zrobiłem/kupiłem/wymieniłem w swoim 300C:
-olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, olej we wspomaganiu (dwukrotnie),
-nowy akumulator,
-nowe baterie w pilotach,
-komplet nowych opon zimowych 225/60/18,
-dywanik kierowcy (poprzednia właścicielka chyba nie zdejmowała szpilek z nóg :D ),
-bagnet do pomiaru oleju w ASB,
-kompletny rozrząd z pompą wody i płynem chłodniczym Hoat,
-dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów, Mopar ATF 4.

Do zrobienia w najbliższym czasie felgi (piaskowanie, lakierowanie), które aktualnie wyglądają tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety chemia na szwajcarskich drogach zrobiła swoje..
Jak to ogarnę to pochwalę się efektem ;)
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-10-25, 22:10

W końcu udało mi się znaleźć w miarę wolny weekend, żeby wstawić auto na 2 dni do wulkanizatora i ogarnąć felgi. Okazało się, że nie muszą być piaskowane i skończyło się na czyszczeniu i lakierowaniu. Efekt poniżej, jedna z felg jeszcze przed montażem (przy okazji zamontowano już opony zimowe).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A w międzyczasie auto dostało jeszcze komplet nowych żarników ksenonowych Osram Xenarc Original D1S.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-01-18, 21:18

Nie polecam przejazdu 300C przez progi zwalniające z prędkościami 80-90 km/h. :P
Co prawda auto zniosło to całkiem całkiem, jednak w wyniku tego poddał się prawy przedni dolny wahacz, który wymieniłem na Lemfordera w dniu dzisiejszym.
A tydzień temu auto dostało nowe łączniki stabilizatora, również Lemfordera.
Teraz auto czeka na wymianę kompletu hamulców z tyłu (tarcze i klocki) :)
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-03-06, 08:18

Dla wszystkich Niedowiarków, którzy nie wierzyli w zużycie 9,3 l. w moim 300c (wtedy na odcinku 500 km. z czego ponad 300 km. autostrada z prędkościami 140-160 km/h) :D

Obrazek

Powyżej średnie zużycie wg. komputera z mojej wczorajszej trasy 1240 km. z czego 380 km. autostradami Kraków - Rzeszów, Rzeszów - Kraków (w jedną stronę 160-180 km./h, w drugą stronę jak Bozia przykazała 120-130 km/h), reszta trasy krajówkami (11, 94) i drogami wojewódzkimi.
Zużycie wg. kompa 8,3 l/100 km., zużycie przy dystrybutorze 9,23 l./100 km. (trasa 1240 km., zużyte 114,5 litra paliwa).
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
losiu
Oblatywacz
Posty: 98
Rejestracja: 2016-10-16, 21:40
Miejscowość: Google

Post autor: losiu » 2017-03-06, 09:27

bobi82, nie zapominaj wspomnieć, że samochód był mocno obciążony (5 osób) co również miało delikatny wpływ na większe zużycie paliwa :-D

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-03-06, 09:36

Hehe, wszyscy szczupli więc nie miało to chyba większego wpływu na zużycie paliwa przy pojemności silnika 3.5 :D
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

dazdillinger
Oblatywacz
Posty: 76
Rejestracja: 2014-09-24, 07:45
Miejscowość: Polkowice

Post autor: dazdillinger » 2017-03-15, 13:06

Dopiero teraz przeczytałem cały wątek. Zacne te Twoje Chryslery :-) nie to żebym zazdrościł... no dobra, zazdroszczę, ale w pozytywnym znaczeniu :-)

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-03-15, 17:05

Hehe, dzięki :564: dużo szukania, trochę szczęścia i się udało ;)
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-03-21, 08:00

W dniu wczorajszym przy przebiegu 135 tkm wymieniłem tylne tarcze hamulcowe (Raybestos) i komplet tylnych klocków hamulcowych (Bendix) oraz olej w tylnym moście (Amsoil 75w140). Olej zdecydowanie nadawał się już do wymiany :P

Obrazek
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-04-12, 19:46

W dniu dzisiejszym przy przebiegu 135.700 km. wymieniłem olej w silniku, filtr oleju i filtr powietrza.
Spędziłem parę zimowych wieczorów w necie czytając o olejach i postanowiłem wrócić do specyfikacji 10W30 i przejść na olej Amsoila (wcześniej od nowości lany był 5W30 - również dopuszczany przez producenta).
Od ostatniej wymiany oleju w sierpniu 2016 r. zaraz po zakupie autem zrobiłem 7.500 km., ale z racji tego, że autem jeżdżę głównie krótkie, kilku/kilkunasto-kilometrowe odcinki skróciłem trochę interwał wymiany ;) zużycie oleju przez silnik w ciągu 7.500 km. wyniosło 0,3-0,4 l., więc można uznać za pomijalne :P zobaczymy jak to będzie wyglądało na oleju 10W30 Amsoila.

Aha, nie sugerować się olejem 75W85 Fuchsa i 5W20 Amsoila - to dla Crossfire :D (olej w tylnym moście i manualnej skrzyni biegów).


Obrazek
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-04-14, 19:15

Z racji tego, że właśnie minęły 2 lata od nabycia przeze mnie Chryslera Crossfire zebrało mi się trochę na wspominki, i za zgodą i aprobatą naszego moderatora maro_stg postanowiłem napisać co nieco o moim drugim aucie i wrzucić parę fotek.
Auto kupione w kwietniu 2015 r. po ponad rocznych poszukiwaniach, 7 czy 8 oglądany przeze mnie egzemplarz. Ale to pewnie też z racji moich wymagań i oczekiwań – czarny, manual, Europejczyk, mały przebieg, wiarygodna historia auta, superstan techniczny.
W końcu się udało – auto sprowadzone z Niemiec od pierwszego właściciela (starsza pani weterynarz :D – autentyk, sprawdziłem po Briefie ;) ), z prawdziwym przebiegiem 118 tkm., po drobnej kolizji (wymieniony zderzak, lampa, błotnik, maska), poduszki całe, szyby całe, chłodnica nieruszona, nawet grill udało się uratować. Nie posiadam niestety zdjęć auta sprzed naprawy, ale zabrałem ze sobą na pamiątkę uszkodzone i wymienione części od handlarza, u którego kupiłem auto.

Przez 2 lata zrobiłem Crossfire 13 tkm. i auto jest naprawdę rewelacyjne :D jestem świeżo po przeglądzie na stacji diagnostycznej i zawieszenie igła, mimo profilu opon 40 z przodu i 35 z tyłu, od zakupu nic nie było w zawieszeniu robione, silnik suchy, zero wycieków. A nie będę ukrywał, że bałem się trochę o trwałość zawieszenia kupując to auto. Jednak sprawdzona technologia Mercedesa z końca XX wieku zrobiła swoje, na szczęście Crossfire rudej nie odziedziczył po Mercedesie :D
Ogólnie auto bezawaryjne (odpukać :P ) i jestem z niego bardzo zadowolony. Jedyne usterki jakie wystąpiły w ciągu 2 lat eksploatacji, to awaria modułu automatycznego spoilera – cena nowego w ASO to ok. 15 tys. zł !!! (nie pamiętam już czy netto czy brutto), ale ogarnięty elektronik naprawił to za 300 zł. Druga usterka to oberwany wkład środkowego katalizatora (podobno standard w tym silniku, jak mówił mechanik od układów wydechowych – koszt naprawy 100 zł.). No i w trakcie przeglądu diagnostycznego w tym tygodniu odmówił współpracy siłownik pokrywy silnika. Zamienników brak, używek brak lub kosztują 300 zł., więc chyba nie będę ryzykował kupna 10-letniej używki nie wiadomo w jakiej kondycji i kupię nowy w ASO (600 zł. po rabacie).

Moim skromnym zdaniem, po 2 latach użytkowania mogę napisać, że auto naprawdę dopracowane i godne polecenia, o niskich kosztach eksploatacji a sprawiające megafrajdę z jazdy i potrafiące zawstydzić większość 10-krotnie droższych aut ;) Trzeba tylko trafić na zadbany egzemplarz, a z własnego doświadczenia wiem, że nie jest to proste ani szybkie.

Poniżej parę fotek Zabaweczki :D zdjęć środka nie wrzucałem celowo, na te plastyki na desce rozdzielczej nie da się patrzeć :P chociaż skóra w Crossfire jest akurat dużo lepszej jakości i dużo trwalsza niż w 300c.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1418
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2017-04-15, 09:25

bobi82 pisze: za zgodą i aprobatą naszego moderatora maro_stg postanowiłem napisać co nieco o moim drugim aucie i wrzucić parę fotek
a wystarczyło wpisowe / klubowe , i pojawia się dział z autami klubowiczów "innymi" ;P
i nie trzeba się nikogo prosić ;P
REMONTY SILNIKÓW 5.7 HEMI
kontakt : 607-11-11-21
email: wojciech.lichocki@gmail.com

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-04-15, 14:58

Uwierz, że nikogo "się nie prosiłem" :P
Poza tym uważam i chciałem, żeby każdy mógł to zobaczyć a nie tylko "wybrańcy" :564:

A co do opłacenia składki, miałem taki zamiar i chciałem to zrobić, ale miało miejsce pewne wydarzenie i już mi się nie chce :)
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-06-28, 20:46

Gdy rok temu w sierpniu kupiłem swojego poliftowego 300c obiecałem sobie, że nie będę robił przy nim żadnych przeróbek i zostawię go w oryginale.
Ale jednej modyfikacji nie mogłem sobie odmówić ;) w dniu dzisiejszym zamontowałem w nim kompletny układ wydechowy od crd :D

Wcześniej było tak
Obrazek

Prawie godzinę męczyłem się z tą ye.... zaślepką, ale w końcu się udało ją zdemontować :<
Obrazek

Obrazek

A tutaj efekt końcowy - wizualny :)
Obrazek

Obrazek

Efekt akustyczny jest dokładnie taki jak oczekiwałem - producent popełnił ogromny błąd, że nie montował tego układu seryjnie do silnika 3.5 :D
Na wolnych obrotach delikatny, ale soczysty bulgot. Podczas normalnej jazdy i obchodzeniu się z gazem delikatnie nie słychać prawie w ogóle zmiany przy zamkniętych szybach, dopiero po mocniejszym wduszeniu pedału gazu słychać początkowo bulgot, później warkot przy wyższych obrotach. To tak na szybko, bo zrobiłem dzisiaj po zmianie dopiero jakieś 10 km i jeszcze się dobrze nie wsłuchałem :P
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1418
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2017-06-28, 21:00

Ładnie

U mnie leży i czeka taki sam , wsadze do fioletowego kombiaka
REMONTY SILNIKÓW 5.7 HEMI
kontakt : 607-11-11-21
email: wojciech.lichocki@gmail.com

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-06-28, 21:09

Oprócz efektu akustycznego, efekt wizualny tez mi się bardzo podoba - chromowane końcówki z crd są cholernie kompatybilne z resztą oryginalnych chromów przy aucie :D
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1861
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2017-06-28, 22:47

... teraz to sobie wygląda :)

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1418
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2017-06-29, 05:14

bobi82 pisze: chromowane końcówki z crd są cholernie kompatybilne z resztą oryginalnych chromów przy aucie
własnie o to mi chodzi , bo w takim aucie z jedną rurą i brakiem zaślepki z drugiej strony to taki kastrat :)
REMONTY SILNIKÓW 5.7 HEMI
kontakt : 607-11-11-21
email: wojciech.lichocki@gmail.com

Awatar użytkownika
John Green
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2016-01-06, 18:19
Miejscowość: 3City

Post autor: John Green » 2017-06-29, 14:39

bobi82 pisze:producent popełnił ogromny błąd, że nie montował tego układu seryjnie do silnika 3.5
A może producent chciał aby w tym aucie i z tym silnikiem było względnie cicho :027:
W końcu to limuzyna a nie auto sportowe.
Ja akurat jestem zadowolony z serii. Uwielbiam ciszę w tym aucie i jest mi z tym bardzo dobrze :one:
Osobiście uważam, że dźwięk wydechu można sobie poprawić w silnikach od 5.7 w górę.
2.7 i 3.5 z mniej lub bardziej buczącymi czy nie daj Boże bulgoczącymi (a'la V8) wydechami to zło :diabel2:
Ale to tylko moje zdanie, nie będę się spierał z opiniami odmiennymi :564:

dazdillinger
Oblatywacz
Posty: 76
Rejestracja: 2014-09-24, 07:45
Miejscowość: Polkowice

Post autor: dazdillinger » 2017-06-29, 15:23

Bo z opinią jest jak z dupą, każdy ma swoją :-)
Jeśli auto będzie w przyszłości na sprzedaż, to zapisuję się w kolejkę :-)

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-06-29, 16:53

John Green :564:

dazdillinger :564:

dazdillinger do Milicza jutro się wybierasz? ;)
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
losiu
Oblatywacz
Posty: 98
Rejestracja: 2016-10-16, 21:40
Miejscowość: Google

Post autor: losiu » 2017-06-29, 17:21

A tak się stresowałeś :-P a teraz nie zamieniłbyś tego na nic innego, niech Ci służy tylko na spalanie uważaj hehe :-P

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-06-29, 17:32

To nie był stres, tylko obawy :P
No mam głęboką nadzieję, że spalanie za bardzo nie wzrośnie przez to mocniejsze wciskanie gazu teraz :D
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

dazdillinger
Oblatywacz
Posty: 76
Rejestracja: 2014-09-24, 07:45
Miejscowość: Polkowice

Post autor: dazdillinger » 2017-06-29, 19:18

Do Milicza wybieram się w sobotę i nie omieszkam poznać Ciebie :-)

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-06-29, 19:51

Będę codziennie, więc do zobaczenia ;)
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1418
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2017-06-29, 20:44

Ale czy przy 2 tylnych wydechach od CRD jest głośniej ??
Jak dla mnie nie chodzi o poprawienie dźwięku a o wygląd.
REMONTY SILNIKÓW 5.7 HEMI
kontakt : 607-11-11-21
email: wojciech.lichocki@gmail.com

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-06-29, 23:28

Jest zdecydowanie głośniej. Ale z układu wyleciał środkowy tłumik, którego układ wydechowy od crd nie posiada.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-08-06, 21:01

Równy rok temu, 6 sierpnia 2016 r. kupiłem swojego poliftowego 300c (wtedy z przebiegiem 127 tkm.), a dokładnie dzisiaj, o 4 rano stuknęło równe 140 tkm. ;)

Obrazek

Obrazek

Co mogę powiedzieć (napisać) po roku i 13 tkm. spędzonych razem - napiszę krótko: MEGA AUTO! :D :D :D
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

bobi82
Mentor
Posty: 1315
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-09-20, 18:16

W związku z tym, że wymienione pod koniec marca przy przebiegu 135 tkm. na tylnych tarczach klocki Bendix zaczęły po 3 miesiącach piszczeć, w dniu wczorajszym przy przebiegu 143 tkm. wylądowały w koszu i założyłem komplet nowych klocków Bremsena, polecanych przez kilku znajomych z grupy na fb.
I nastała błoga cisza :) oby już na zawsze :D ale niektórzy jeżdżą na nich już po 2 lata i jest cisza, więc jestem dobrej myśli ;)

Obrazek
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

ODPOWIEDZ