Witam Z Wrocławia :) BlueDream .Dodge Magnum

Ekipa Forum 300m.
djrobo
Oblatywacz
Posty: 145
Rejestracja: 2016-07-29, 09:00
Miejscowość: OST

Post autor: djrobo » 2016-09-29, 19:42

Kolego jak przeżyłeś przesiadkę z niemieckiego do amerykańskiego wnętrza?

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-09-29, 20:14

djrobo, Powiem szczerze - jak mawia moja Cioteczka ze Śląska
Chopieeee no dej że spokój Tragizm
Naprawdę nie ukrywam strasznie..Auto z wyglądu Super..Właściwości jezdne Super..
Silnik Super..
No ale wnętrze- Panie Pożal Się boże - No plastik fantastik.Ten wielki jak blat podszybie
Schowki malutkie- schowki w drzwiach malutkie .Ja osobiście jestem zniesmaczony środkiem.Wszel obecnym plastikowym szarym wnętrzem..Takie jest moje odczucie..
Jest zimny Inny- Amerykański..plastikowy surowy takie bezpłuciowy Nie przemawia do mnie .Albo się go polubi albo nie..I nie ukrywam że osobiście miałem w Moją Ewą poważny dylemat moralno- psychiczny...Bo środek mnie strasznie odpychał...Na początku czułem się z nim nie swoje..obco...No ale się przemogłem przyzwyczaiłem...
Widziałem ten sam środek w drewnie - już mi inaczej leży..
Na aliexpres /ebay jest taki pakiet za 200ejroo imitacja ciemnego drewna..130 elementów na cały środek...Ale zbieram na felgi 20 więc szkoda mi kasiory

Porównaj sobie elegancję- ten spokój ciepło przytulne plastiki Skóra...Drewno prawdziwy orzech.
Ja jeszcze zmieniłem podsufitkę na shadow ( czarna alcantara) Zaznaczam że jestem Fanem BMW .po 7 prawie płakałem jak sprzedawałem kumplowi...Środek jest skierowany do kierowcy..Wnętrze jest Inne..
To jest jedyny minus Auta - według mojego gustu..
Zerknij na środek mojej Charlotte
]Obrazek[/URL

Prawda też jest taka że ja uwielbiam Ciemne środki..No cóż Auto wziąłem od najprzyjaciela...Musiałem iść na pewien kompromis

Awatar użytkownika
sena
Trener
Posty: 237
Rejestracja: 2011-03-26, 19:54
Miejscowość: Opole

Post autor: sena » 2016-09-29, 20:24

magnum ma odrobinę gorsze wnętrze jakościowo niż 300c weź to pod uwagę, generalnie w moim odczuciu plastiki których "się dotyka" w jaki kolwiek sposób są spoko, ale broń boże dotknąć deski pod szybą... ale zawsze można obszyć deskę czymś i mieć elegancję francję jak ktoś lubi patrzeć, ja tam wsiadam w wygodny fotel łapię za wygodną kierę wrzucam D wygodną wajhą i zapierdalam, co więcej trzeba :P
Chrysler 300c 5.7 SRT design by me :) 05
Dodge Charger R/T 5.7 Daytona 481/3000 13
Dodge Challenger 3.6 SXT Track Pack 15
Mustang GT 5.0 14
Dodge Charger R/T 5.7 07 - na sprzedaż!

bobi82
Mentor
Posty: 1321
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Ford Mustang
Rocznik: 2016
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-09-29, 20:31

Tym bardziej, że po lifcie w 300c znacznie poprawili jakość wykończenia wnętrza. Ja przesiadajac się z e39 do 300c nie odczulem różnicy w jakości wnętrza. Za to wnętrze w Crossfire - tragedia... Może nic nie skrzyni ani nie piszczy, ale aż żal dotykać tych plastików...
Ostatnio zmieniony 2016-09-29, 20:53 przez bobi82, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Mustang V6 2016 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.

djrobo
Oblatywacz
Posty: 145
Rejestracja: 2016-07-29, 09:00
Miejscowość: OST

Post autor: djrobo » 2016-09-29, 20:38

sena pisze:magnum ma odrobinę gorsze wnętrze jakościowo niż 300c weź to pod uwagę, generalnie w moim odczuciu plastiki których "się dotyka" w jaki kolwiek sposób są spoko, ale broń boże dotknąć deski pod szybą... ale zawsze można obszyć deskę czymś i mieć elegancję francję jak ktoś lubi patrzeć, ja tam wsiadam w wygodny fotel łapię za wygodną kierę wrzucam D wygodną wajhą i zapierdalam, co więcej trzeba :P
no własnie druga sprawa, fotele i kierownica ...
siedziałem w fotelach w wersji 5,7 - miałem wrażenie że to takie trochę wysiedziane kanapy, bez trzymania bocznego. podejrzewam że fotele z SRT sa wygodniejsze i lepiej trzymają. no i ta wielka kierownica, choćby od traktora a nie od V8 300KM+

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-09-29, 21:20

No sena, masz absolutną rację- jeżdzi się Super i tu w pełni podzielam zdanie twoje :)
bobi82, Tego nie wiem jakoś nie miałem przyjemności zasiąść w Innym modelu
djrobo, Kiera dużą - a gdzie tam..Standart przekątna 38cm ...( wiem bo chce zedrzeć już wyjechaną skórę z kierownicy i obszyć sobie na nowo..Czarną perforowaną) a jest mi się wydaje idealna jak na gabaryt środka czy autka- a wręcz identik jak w E38

Reasumując no coś za coś - nie ma idealnego Auta..idealnego środka co każdemu by pasował.
Różnica taka tylko że autka nasze ogólnie się wyróżniają- są piękne klasyczne .I Dają radość z jazdy..:)

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1418
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2016-09-29, 21:35

BlueDream pisze:w MOjej ex e38 - klikałem na kluczyku zamykanie - i domykał mi szyby ??
brak takich rzeczy
BlueDream pisze:Na aliexpres /ebay jest taki pakiet za 200ejroo imitacja ciemnego drewna..130 elementów na cały środek...Ale zbieram na felgi 20 więc szkoda mi kasiory
zdecydowanie zainwestuj w felgi , te pseudo drewienka to straszna tragedia :/
BlueDream pisze:Zerknij na środek mojej Charlotte
niemieckie auto to całkiem inna bajka (audi , mercedes , BMW)
BlueDream pisze:Właściwości jezdne Super..
no niemów !!!! wysiadłeś z BMW i mówisz ze Magnum ma lepszą trakcję ???????
zrozumiem ze podoba Ci się silnik , bo frajda jest niesamowita , ale zawias ....
to auto do jazdy na wprost
miałem ostatnio E46 3.0d , małe , bardzo szybkie i prowadziło sie tak jak chciałem

sena pisze:magnum ma odrobinę gorsze wnętrze jakościowo niż 300c weź to pod uwagę,
ja uważam co innego , skaja w Dodge jest zdecydowanie trwalsza niż w 300C
reszta to takie same plastykowe wykończenia
sena pisze:ja tam wsiadam w wygodny fotel łapię za wygodną kierę wrzucam D wygodną wajhą i zapierdalam, co więcej trzeba
po pierwsze bez bluzg bo się czytać nie da !!!!!!!!

sorry ;) ale tylko na wprost ;P
fotel to pufa z której się spada przy pierwszym lepszym zakręcie :D
dlatego zrobili taka wielka kierę jak w traktorze by do końca nie wypaść z tej pufy :D
można się zaprzeć nogami :D :D


żeby nikt mnie nie zrozumiał opacznie , ja te auta lubię z tymi wadami co mają
nie szufladkuję aut i nie mówię że moje jest najlepsze , bo takim jeżdżę
miałem ich sporo i troszkę porównania mam :)
Ostatnio zmieniony 2016-09-30, 05:16 przez Wojdat, łącznie zmieniany 1 raz.
:573:

bobi82
Mentor
Posty: 1321
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Ford Mustang
Rocznik: 2016
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-09-29, 21:58

Całkowicie zgadzam się z wojdatem w kwestii trakcji i prowadzenia. Moje e39 mimo, że miało 100 KM mniej i 100 tkm więcej na liczniku prowadziło się zdecydowanie lepiej od 300c, bardziej zwinne w zakrętach, mniej przychylne, itp. Osiągi gorsze bo wiadomo, mniejsza moc i pojemność.
Ale znowu Crossfire :D mały pocisk na podwoziu Mercedesa SLK (i nie tylko podwoziu), 6,5 sek do setki, przebija pod każdym względem BMW i 300c jeżeli chodzi l jazdę i prowadzenie :D
Ostatnio zmieniony 2016-09-29, 22:25 przez bobi82, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Mustang V6 2016 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1912
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2016-09-29, 22:09

Wojdat pisze:sorry ;) ale tylko na wprost ;P
fotel to pufa z której się spada przy pierwszym lepszym zakręcie :D
dlatego zrobili taka wielka kierę jak w traktorze by do końca nie wypaść z tej pufy :D
można się zaprzeć nogami :D :D


żeby nikt mnie nie zrozumiał opacznie , ja te auta lubię z tymi wadami co mają
nie szufladkuję aut i nie mówię że moje jest najlepsze , bo takim jeżdżę
miałem ich sporo i troszkę porównania mam :)
i i to jest dobre podsumowanie, te auta trzeba lubić :)

bobi82
Mentor
Posty: 1321
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Ford Mustang
Rocznik: 2016
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-09-29, 22:25

Amen :564: :564:
Ford Mustang V6 2016 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-10-02, 12:30

Siemaaaa
Niby nic się nie dzieje a jednak zawsze coś człowiekowi umili czas
Spokojne środowe popołudnie trasa -Mediolan italia -Dijon Francja
lecę 140 tempomacik muzyczka gra i czujeeeee
:552: :552: :552: :553: :553: :553: :553:

Myślę Fu***k co jest kapora złapałem
Staję na pobliskim parkingu
Oglądam pacze i pacze ..No wszystko gra..
Wsiadam jade no wali coś strasznie tłucze vibruje...
Sobie mysle - podpora wału trzepła vibra na całe auto..które znika ok 80km..
Do domu ponad 100 km trudno 100 tempomat
W domu oględziny - wał - wszycho ..Ale paczę i nie wierze
Nówka sztuka Łącznik wał- Dyfer zmielona guma...Krzyżaki się spotkały - śruby zajechane Guma rozerwana
]Obrazek
Nowy element zrobił 2380km...Rzekł bym Kur***** m**C no 400zł
Obrazek
]Obrazek
NI ciula-- telefon do sklepu w polsce Wysyłka zdjęć i reklamacja..
Udało się po 5 dniach przyszła nowa ufff I już wszystko gra
]Obrazek
NOwe nie oznacza zawsze dobre- a niby ORI mopar ...no cóż

djrobo
Oblatywacz
Posty: 145
Rejestracja: 2016-07-29, 09:00
Miejscowość: OST

Post autor: djrobo » 2016-10-12, 11:13

trafiłem na takie folie https://directcartrim.com/dodge/magnum.html
można by nimi nieco ożywić wnętrze. ciekawe jak z jakością, z tego co rozumiem to się nakleja na plastiki.

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1418
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2016-10-12, 15:15

djrobo pisze:trafiłem na takie folie https://directcartrim.com/dodge/magnum.html
można by nimi nieco ożywić wnętrze. ciekawe jak z jakością, z tego co rozumiem to się nakleja na plastiki.
ja wypowiem moje zdanie
każda przyklejanka jest tragedią !!
miałem .... a nawet mam Magnuma na części , co ma tzw carbon - masakra
Kupiłem C4 na części i miała pseudo drewniane nakładki na wszystko , 2 dni na to patrzyłem , zerwałem i w śmietnik :D

wg mnie to nie ożywia ... to obrzydza ;)
:573:

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-10-16, 08:35

HEjooo
Weeekeeend poskojny leci a ja z nów coś zrobiłem dobrego dla świata( swojego świata ) czyli Auta
Jak pisałem wcześniej moje lampy wyglądały TRAGICZNieeeee...
Więc z racji tego że moja 2 połówka wysłała mi z domu paczkę -dotarły różne klamoty
Wziełęm się w Sobotę za reelax i prackę przy mojej Śwince..
Praca zajeła mi ok 3h na oby 2 lampy- spokojnie bez pośpiechu robiłem dla Siebie Nikt mnie nie gonił.
1 etap- zdarcie lamp ze starego lakieru - a w zasadzie jej resztek na dole reflektorów- tu przyszła z pomocą papierek 2000 .
O dziwo zleciało pięknie..Później krążek 80 specjalny krem do lamp - heja..O to efekty
Stare lampy
]Obrazek
Obrazek
Obrazek
Porównanie
Obrazek
JUż po korekcie
]Obrazek
]Obrazek
]Obrazek

Porównanie
]Obrazek


Także dzisiaj bedę czyścił Szyby -Polerował by zdrapać te reszti wody które na stałe są wżarte w szybę. tak..

bobi82
Mentor
Posty: 1321
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Ford Mustang
Rocznik: 2016
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-10-16, 09:31

Efekt powalający! :D
Ford Mustang V6 2016 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-10-21, 08:29

Siemaaaa wszyscy..
Od dłuższego czasu borykam się z problemem szyb- a w zasadzie ich czystością od zewnatrz.
Jest to 2 Auto które ma szyby nie do domycia..
Mianowicie mówię o tak zwanych - Water SPOTS-- albo po prostu -zaciekach twardej wodzie - białych kropkach.
Troszkę postudiowałem coś tam w paczce przyszło...Wolny dzień wiertarka - Pad filcowy- proszki /cremy
i jazdaaaaa...Cała zabawa zajeła mi ok 4godzin na całego Magnuma..Najdłużej zeszła mi tylna i boczne tylnie o to efekty

Obrazek
Każdy to chyba ma na szybach i nie idzie tego niczym domyć
Obrazek
Obrazek
Dla efektu sprawdzenia podzieliłem szybę na pół taśmą
Obrazek
Ja widać efekt pracy- udało się..Widać wielką różnicę w szystości
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Całą operacja poprawiła - widoczność ogólny wygląd auta- Po umyciu płynem do szyb do Aut- woda odparowuje 5 x szybciej- nie pracuje mi tak - woda ucieka z szyby
Będzie czas i parę groszy - naniosę nie widzialną wycieraczkę na całość
Pozdrooo

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4809
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-10-21, 10:14

Tak, ja takie czyszczenie robię najtańszą pastą jaka wpadła mi w ręce... tempo turbo. Do tego to badziewie nadaje się wyśmienicie :) Usuwa zacieki z tanich płynów do szyb i takie kropki jak Twoje od ręki :)

Bardzo dobrze Ci to wyszło :)

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-10-22, 15:06

Ja jako amator - detailingu wystrzegam się tego typu chemi :)
Ale dziękujeOsfald, wiesz robiłem dla Siebie..nikt mnie nie gonił..A strasznie mnie to męczyło

POkaże wam na dniach jak zrobiłem jednak ten moduł świateł.DRL...Bo już działa świeci i spisuje się extraaa

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-12-11, 17:46

Siemaaa Nie mogłem z edytoewać więc ponawiam..Sorki że łaskawie tak cholernie długo to trwało ale no cóż poradzić
Pokazuje jak wygląda moduł DRL - który nabyłem dużo wcześniej i mimo info że można w serwisie zmienić w kompie Zamontowałem.BO co mam wyrzucić moduł do kosza..Pieniądze -szkoda
A więc montaż według instrukcji.Schemat nawet jak dla amatora takiego jak ja - czytelna..Zapowiadam że zero błędów. Wszystko chodzi.
Bardzo dobry jest ten moduł z kilku powodów..
* po włączeniu stacyjki światła DRL- nie świecą na postoju
* po odpaleniu auta moduł włącza długie na 30% jak powinien
*można włączyć postojówki + moduł
* po włączeniu świateł do jazdy dzienniej moduł się rozłącza bez zarzutu..
Kilka fot jak to wygląda.


Sam moduł ukryłem pod pojemnikiem ze wszystkimi bezpiecznikami
Obrazek

2.Schowałem go pod pudło
Obrazek

3 Foty na aucie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4809
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-12-11, 19:20

BlueDream pisze:* po włączeniu stacyjki światła DRL- nie świecą na postoju
Zgodnie z przepisami światła do jazdy dziennej mają się włączyć po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon (czyli jeszcze przed uruchomieniem silnika). Jeśli masz inaczej to masz drobną kolizję z prawem :D Twój moduł, jak wiele innych na rynku, wykrywa zapewne skok napięcia (ładowanie) w instalacji po włączeniu silnika, stąd też dopiero po odpaleniu motoru włącza DRL.

Faktycznie nigdy jeszcze nie spotkałem się z kimś na przeglądzie czy podczas kontroli drogowej kto by to sprawdzał... Stan przepisów jest jednak taki, a nie inny.

Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: zielgol » 2016-12-11, 20:09

Światla dzienne nie musza nie zalaczac po wlaczeniu zaplonu moga po uruchomieniu silnika.

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2016-12-11, 21:50

Zgodnie z przepisami światła do jazdy dziennej mają się włączyć po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon (czyli jeszcze przed uruchomieniem silnika). Jeśli masz inaczej to masz drobną kolizję z prawem
dokładnie - zał.6 rozporządzenia

włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie/pracę silnika - kluczyk na zapłon, dzienne świecą, silnik nie musi pracować , bo chodzi o pozycję urządzenia - czytaj stacyjki
można włączyć postojówki + moduł
dzienne + pozycje przednie są niedopuszczalne
tu bez dyskusji dostaniesz kwit na 7dni poczta, bank, internet - takie prawo

zał. 6 do 2009
połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego


w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Ostatnio zmieniony 2016-12-11, 22:46 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: zielgol » 2016-12-11, 22:24

Cezary Czapski pisze:
Zgodnie z przepisami światła do jazdy dziennej mają się włączyć po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon (czyli jeszcze przed uruchomieniem silnika). Jeśli masz inaczej to masz drobną kolizję z prawem
dokładnie - zał.6 rozporządzenia

włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika - kluczyk na zapłon, dzienne świecą, silnik nie musi pracować
można włączyć postojówki + moduł
dzienne + pozycje przednie są niedopuszczalne
tu bez dyskusji dostaniesz kwit na 7dni poczta, bank, internet - takie prawo

w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Podpierałem się tym artykułem:
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)
http://www.swiatla.auto.pl/informacja/17/prawo-drogowe

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2016-12-11, 22:34

właśnie - przepis nie mówi o uruchomieniu/onym silniku
mowa o pozycji urządzenia umożliwiającego - tym urządzeniem jest stacyjka, a taka pozycja to zapłon

Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: zielgol » 2016-12-11, 22:39

Powinny włączać się automatycznie, gdy urządzenie włączające lub wyłączające silnik (stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę jednostce napędowej (co oznacza, że światła te powinny zapalić się przy każdorazowym odpaleniu auta).Nie muszą się włączyć zaraz po przekręceniu kluczyka.Kolega w Insigni 2010r dzienne zapalają się po uruchomieniu.
Koledzy: Osfald i Czarku trochę źle to interpretujecie.

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4809
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-12-11, 23:00

zielgol pisze:Koledzy: Osfald i Czarku trochę źle to interpretujecie.
Kolego dobrze to interpretujemy.
zielgol pisze:Nie muszą się włączyć zaraz po przekręceniu kluczyka.
Nie zaraz po przekręceniu tylko po przekręceniu aż do pozycji ZAPŁON, czyli jednej przed uruchomieniem rozrusznika :) I to jest pozycja stacyjki, która umożliwia pracę silnika ponieważ następna włącza już tylko rozrusznik po czym kluczyk wraca do pozycji ZAPŁON.

Jak rozmawiam z diagnostami i policjantami (a drążyłem sprawę z okazji sporu na innym forum jakieś 4-5 lat temu) to nie słyszałem o innej interpretacji.


Być może chodzi Ci o zapis z europejskiej homologacji ECE-R87 i ECE-R48:
Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Przyjmij do wiadomości, że każda dokładana instalka, która nie kontroluje stanu skrzyni automatycznej, hamulca czy prędkości samochodu MUSI włączać DRL po przekręceniu do pozycji ZAPŁON i proszę się nie sprzeczać ;)

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2016-12-11, 23:20

chyba trzeba będzie posprzątać...
przytoczę tylko zapis z zał. 6 - proszę też się zapoznać z dokładną treścią przepisu

1/ powinny się automatycznie włączać kiedy urządzenie włączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika
2/ powinny wyłączać się automatycznie...
3/ przednie boczne i ...


urądzenie włączające silnik - stacyjka
położenie umożliwiające pracę silnika - zapłon
w tłumaczeniu: automatycznie kiedy stacyjka znajduje się na zapłon
nie ma mowy o "odpaleniu auta", pracującym silniku... tylko położenie umożliwiające

stracisz prawo jazdy siedząc po piwie w niepracującym aucie ?
nie, ale jeśli kluczyk będzie w stacyjce to się nie wywiniesz - położenie umożliwiające

przypis jeszcze
w pojazdach rejestrowanych do 31 gru 2009 dopuszcza się ... połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: BlueDream » 2016-12-12, 10:04

Chłopaki 5 lat miałem takie same w BMW e38
W każdej chwili mogę zapalić światła pozycyjne+ drl..
Jak włącze drogowe światła te gasną..Proste
I także milion ludzi jeździ i nikt nie kara..
Miałem dużo kontroli i nikt NIGDy się nie przyczepił .To samo na stacji diagnostycznej.
Jest Gitara
Ja się ciesze że moduł nie zapala się na postoju...Dlaczego
Pamiętam jak w E38 padał mi Aku ledwo auto odpalało - a światła świeciły ..Czy chciałem czy nie..
Zaznaczam że mogę połączyć te światła z postojów kami..
A postojówki+ normalne do dziennej - moduł się wyłącza..Wszystko GRA
A propo w zasadzie używam DRL zgodnie gdyż nie włączam świateł żadnych ..
Wiecie każda forma Tunningu jest zła...czy na się podoba czy nie :) w świetle prawa.
Jak się ktoś przyczepi to wyłącze- albo zmienie 1 kabel w instalacji .Bez problemu

Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: zielgol » 2016-12-12, 11:03

Dobra Osfald i Czarku przekonaliscie mnie do swoich racji :564:

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4809
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-12-12, 13:35

BlueDream pisze:Miałem dużo kontroli i nikt NIGDy się nie przyczepił .To samo na stacji diagnostycznej.
To też napisałem, że także nikt mnie o to nigdy nie zapytał :) Chodzi tylko o ten drobny fakt niezgodności i tyle :one:

ODPOWIEDZ