Detailing - moja pasja

Awatar użytkownika
FMOne
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 2011-03-05, 21:00
Miejscowość: Włocławek
Kontakt:

Post autor: FMOne » 2015-03-07, 20:45

ja w tym roku chcę trochę poważniej zająć się lakierem - z polerką mechaniczną pod prąd..

w poprzednich latach już 2 razy takie coś robiłem ręcznie (ta polerka co mam pod aku auta, była do dupy i lepiej robiło mi się ręcznie), efekt fajny, ale nie idealny
czas do ok 10h (tylko zewnatrz) za każdym razem praktycznie bez przerwy(łącznie max 20min) i dopóki były elementy nie dokończone, to zajebiście wyglądała różnica, a potem przez to że mam kolor grafitowy, to czar lekko prysł zwłaszcza jak auto stało przy innym czarnym
Volvo S80 T6 2,8 Bi-Turbo 272@320KM '99 +LPG | Fiat Bravo GT 105JTD 1,9 '99 | ex. Chrysler 300m 3,5 EU'99 257KM +LPG

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-03-23, 22:09

maskote pisze:mam pytanie-nawoskowalem auto finish kare 1000 -efekt niezły -tylko denerwuje mnie to ze jak mam odpryski po kamieniach to w tych miejscach po doschnieciu wosku zostaja biale punkty-czy jak dam najpierw cos pod wosk z wyzej wymienionych np Black Hole lub
Super Resin Polish a potem wosk to cos na to pomoze czy macie inny moze sposób ??
Niestety na odpryski jedyna metoda to zabawa w zaprawki przed renowacją bądź lakierowanie. Po woskowaniu przeleć karoserię quick detailerem zawsze coś wymyjesz - finish kare 425 extra slick final body shine świetnie się nadaje na syntetyki typu fk1000.

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-04-28, 16:59

Tylko kilka zdjęć z prac nad Mondeo MK4 i na końcu filmik na YT w HD z efektu końcowego.

Samochód porządnie umyty z zakamarkami, lakier wyglinkowany itp...

Obrazek

Obrazek

Profesjonalne podejście do lakieru, czyli dokładny miernik to podstawa w detailingu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Nakręciłem ostatnio filmik z efektu po renowacji lakieru przeze mnie na Fordzie Mondeo MK4.
Może kogoś zainteresuje.

https://www.youtube.com/watch?v=skoVa-O ... ata_player

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/skoVa-OMJnM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


A za chwilę wstawię zdjęcia z renowacji reflektorów fajnej fury naszego kolegi djchrysler ;)
Ostatnio zmieniony 2015-04-28, 19:16 przez Pogodny, łącznie zmieniany 1 raz.

marcin_300m
Mentor
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-10-08, 17:18
Miejscowość: ---

Post autor: marcin_300m » 2015-04-28, 17:01

Pogodny, korzystasz z DA?

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-04-28, 17:21

Nie, tnę rotacją metodą zenitu, a finisz też rotacją tylko na minimalnych obrotach.
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-08-02, 08:58

Nissan qashqai 2012 rocznik, renowacja lakieru i zabezpieczenie powłoką kwarcową Cquartz UK 2015:

Stan lakieru jak na auto u pierwszego właściciela nie taki zły. Standardowe świrle.
Pomiary miernikiem potwierdziły obecność fabrycznego lakieru.

Pominę kwestię mycia, dekontaminacji, deironizacji, glinkowania za pomocą clay pada, ponownego mycia osuszania.

Przejdę do samych konkretów, bo lepiej obejrzeć 15-20 konkretnych zdjęć niż 100 :D hehe

Obrazek

Obrazek

Co mnie zszokowało, źle pomalowany zderzak z przodu przez producenta:

Obrazek

Zderzak ogólnie posiadał wiele defektów...

Obrazek

Reflektory również wymagały renowacji, przedstawiam efekt po.

Obrazek

Efekt po samej korekcie robi wrażenie, ale będzie jeszcze lepiej.

Obrazek

Czas na głównego bohatera:
powłoka kwarcowa Cquartz UK 2015...


Obrazek

Efekt końcowy wyrywa z kapci :)
to tak jakby auto oblać szkłem.

Obrazek

Reflektory z przodu i z tyłu również zostały zabezpieczone powłoką...

Obrazek

Obrazek

Chromy mimo że z tworzyw, po nałożeniu powłoki wyglądem przpominają prawdziwy chrom.

Obrazek

Przedni grill wymagał ręcznej zabawy...

Obrazek

Mega skóra pomarańczy na całym zderzaku została przeze mnie usunięta metodą wet sandingu i etapowej korekty...
Efekt perfect!

Obrazek

Szkoda że było mało czasu na dokładniejsze przyłożenie się z lustrzanką, ale lepsze to niż nic ;)
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing

Awatar użytkownika
Moth
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 2010-11-04, 00:10
Miejscowość: Warszawa
Auto: M Special
Rocznik: 2003
LPG: Nie

Post autor: Moth » 2015-08-07, 12:13

Pokaż proszę jak wyglądał przedni zderzak przed zabawą a po umyciu wstępnym, masz takie zdjęcie ?

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-08-08, 07:34

Pierwsze zdjęcia pokazują w jakim stanie jest zderzak po zabiegach mycia i przygotowania do korekty co widać bo wszystko co w około zabezpieczone jest taśma.

Mało zdjec mam bo brakowało czasu na przykładanie sie do robienia zdjęć.
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2015-08-08, 16:55

Pogodny, nie wybierasz sie przypadkiem do USA? od reki dalbym ci dwa auta do zrobienie :)
tak na marginesie to mysle, ze robilbys tu niezla kase na czyms takim
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-08-09, 20:03

W PL rynek zwiazany z detailingiem zszedł na psy. Ekologia, papierologia wysokie koszta utrzymania nie wspomnę o inwestycjach w remonty inne duperele zniechęciły mnie do otwarcia DG. Musiał bym iść na ilość niż jakość. Wolę robić na etacie i czasem sobie z zamiłowania coś podłubać przy autkach z efektem na jak najwyższym poziomie :-)
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-08-24, 17:32

Kolega sprowadził ciekawy samochód, mondeo mk4 po lifcie z 2011 w automacie.
Tą ciekawą rzeczą którą chciałbym się z wami podzielić, jest to, że auto na życzenie klienta posiada lakier ceramiczny o bazie panther black i klarze sofc ceramic.
Z tego co się dowiadywałem, u nas w krajówkach ten lakier jest dostępny dopiero w mk5.
Postaram się opisać co i jak dokonałem jeśli chodzi o etapy renowacji wnętrza jak i tego lakieru.

Obrazek

Obrazek

Czas na deironizację felg za pomocą Tuga Alufel...

Obrazek

Felgi zaczynają krwawić.

Obrazek

Spośród deironizatorów jakie przetestowałem: IronX, Angelwax i Tuga, nr1 jest dla mnie Tuga ze względu na zmienianie się w gęsty żel
który dłużej siedzi :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mucha nie siada? Siada! A jak siadła, prawie spadła. Maska była tak śliska że mucha się ześlizgnęła pod sam rant maski haha :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

UNC-R świetnie przyciemnia, jestem mile zaskoczony, bo wypiaskowane nadkola i progi nie rzucają się tak w oczy.

Obrazek

Obrazek

Reflektory również wymagały korekty, zabezpieczenie powłoką dały efekt szklanych kloszy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Efekt końcowy w HD - chciałem choć trochę przybliżyć efekt karoserii oblanej szkłem :)

https://www.youtube.com/watch?v=Vdgb_FOIu3I


Wystarczy zdjęć, ogólnie relacja ma ich koło setki, ciekawskich zapraszam tutaj gdzie zamieściłem dokładne opisy itp:

http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread

Awatar użytkownika
balon-77
Klubowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2014-01-26, 15:29
Miejscowość: nowy tomyśl
Auto: Chrysler 300C
Rocznik: 2015
LPG: Tak

Post autor: balon-77 » 2015-09-08, 11:34

Witam.Pogodny man pytanko do Ciebie z związku z tym iż zauważyłem na karoserii dwa ślady po ptasich odchodach.Czym usunąć te plamy?Dodam że cegłę mam w kolorze srebrnym a w tych miejscach lakier zmienił kolor na ciemniejszy(brudniejszy),próbowałem pozbyć się tego pastą polerską 3m,ale zaszło tylko troszkę i po jakimś czasie znów były bardziej widoczne.

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-09-08, 15:55

Po to tutaj jestem ;)

A więc, kwestia jak głęboki jest defekt. Ptasie odchody mają bardzo kwaśny odczyn, a lakier niestety jest bardzo podatny na reakcje z taką chemią :P

Ja z takimi defektami walczę za pomocą specjalnego koreczka na papierki wodne z rzepem:

Obrazek

Do tego papierek wodny na rzep o gradacji P2500, wymoczyć w wodzie kilka minut.
Międzyczasie należy umyć element karoserii z defektem, przygotować butelkę z wodą posiadającą atomizer. Aplikujemy wodę z butelki na defekt i na mokro koreczkiem wykonuje kilka ruchów dokładnie przyglądając się czy spłyciłem efekt. Ja używam miernika lakieru, ale Tobie polecam zrobić 5-8 podłużnych ruchów w miejscu defektu, osuszyć mokry panel mikrofibrą i spolerować to pastą 3M, przemyć dokładnie izopropanolem/ zmywaczem sylikonowym aby zobaczyć czy usunąłeś defekt nawet jeśli widać rysy po papierze. Jeśli zostały tylko ryski, to zrób 2-3 podejścia z pastą i powinno być ok :) A jeśli defekt został zrób jeszcze raz podejście, P2500 to bardzo bezpieczny papierek jeśli pierwszy raz będziesz miał z papierkami do czynienia. W razie pytań służę pomocą.
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing

Awatar użytkownika
balon-77
Klubowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2014-01-26, 15:29
Miejscowość: nowy tomyśl
Auto: Chrysler 300C
Rocznik: 2015
LPG: Tak

Post autor: balon-77 » 2015-09-08, 21:30

Dzięki za pomoc będę próbował się pobawić.

Awatar użytkownika
VJanusz
Oblatywacz
Posty: 165
Rejestracja: 2012-11-06, 10:26
Miejscowość: Olesno, woj opolskie
Auto: 300M/3,5/Pro-AM
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Post autor: VJanusz » 2015-11-05, 10:40

VJanusz

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-11-05, 20:05

No temat trochę przebarwiony jak to zwykle bywa z autami pokroju Ferki czy Porki z dawnych lat bo te nowsze to nic innego jak Vag...

Co do detailingu to warto było wejść w ten biznes 7-10 lat temu, mając trochę wolnej gotówki, możliwość wzięcia kredytu i zatrudnieniu ludzi, dla których zabawa w detailing to coś więcej niż byle polerka i odwalenie roboty... Po latach jest wypracowana renoma pod warunkiem ciągłego szkolenia się, sprawdzania coraz to nowszych systemów renowacji lakieru jak i zabezpieczaniu go - tak jak teraz wszedłem w tematy powłok kwarcowych i ceramicznych. Szopa zmienia się po czasie w studio, a studio w luksusowe studio gdzie cennik robi się x7 i przyjeżdżają fury warte minimum 300tysi... Temat rzeka, ale w tym kraju ciężko cokolwiek teraz od zera rozkręcić...
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing

Awatar użytkownika
ChiKenn
Klubowicz
Posty: 2413
Rejestracja: 2009-11-19, 13:57
Miejscowość: Sieradz
Auto: Chrysler 300C
Rocznik: 2005, 5.7 RWD
LPG: Tak
Kontakt:

Post autor: ChiKenn » 2015-11-05, 22:03

Ferrari to nie VAG, to Fiat :P Lambo to VAG.
Pogodny pisze:Co do detailingu to warto było wejść w ten biznes 7-10 lat temu, (...) Po latach jest wypracowana renoma pod warunkiem
Ale tak jest ze wszystkim. Co chwilę pojawiają się nowe nisze, w które opłaca się "wejść". Ba, często nawet nie trzeba robić nic nowego / odkrywczego, aby po kilku latach solidnej pracy osiągnąć sukces :)

Awatar użytkownika
safa
Mentor
Posty: 939
Rejestracja: 2015-01-16, 17:51
Miejscowość: gliwice

Post autor: safa » 2015-11-06, 18:30

W Polsce cięzko rozkręcić cokolwiek...
Co do poprzedniego postu w tym temacie, jeśli chodzi o domycie felg, to polecam taki produkt:

http://zapodaj.net/5eb02a65ebd0a.jpg.html

Pryskamy nim na brudną felgę :

http://zapodaj.net/d2ad8987b41e7.jpg.html

I spłukujemy wodą :

http://zapodaj.net/1497b7bd0d0cb.jpg.html

Efekt jest naprawde bardzo dobry i godny polecenia, wystarczy spryskać i spłukać :)

Pogodny, A może jak już masz zamiar coś rozkręcać to może dodaj do swoich usług foliowanie aut?
Ostatnio bardzo modne w Niemczech.
Ceny - dobre do zarobienia :D

http://www.carcocooning.de/leistungen/f ... tfolierung

Awatar użytkownika
ChiKenn
Klubowicz
Posty: 2413
Rejestracja: 2009-11-19, 13:57
Miejscowość: Sieradz
Auto: Chrysler 300C
Rocznik: 2005, 5.7 RWD
LPG: Tak
Kontakt:

Post autor: ChiKenn » 2015-11-07, 12:36

safa pisze:W Polsce cięzko rozkręcić cokolwiek...
Nie ma się co dziwić, skoro państwo w różnego rodzaju podatkach i opłatach zabiera 60, jak nie 70% wygenerowanego zysku (czy z działalności czy z umowy o prace to już kwestia drugorzędna).

ALBEX
Mentor
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-08-20, 23:34
Miejscowość: Marki

Post autor: ALBEX » 2015-11-10, 15:54

Zabiera 80 procent.
Wyliczyły mądre głowy.
Kupię ładną cegłę!

Awatar użytkownika
DaroWien
Klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: 2013-05-06, 19:53
Miejscowość: Bielsko-Biala/Wiedeń
Auto: 300c SRT8
Rocznik: 2008
LPG: Tak

Post autor: DaroWien » 2015-12-07, 16:38

To ja bym byl ciekaw poniewaz przez 6 stron nie znalazlem zadnych orientacyjnych cen
tego detalingu, to chcialbym wiedziec ile bedzie kosztowal taki detaling mojego 300c??
Jak nie tu to na priv.Mam nadzieje ze sie dowiem bo dawno sie nie logowal, a jakby
napisal jakie koszty to nie trzeba by bylo pytac.
Poza tym bylbym zainteresowany detalingiem o ile da sie cos z tym zrobic
mojego staruszka z 1986roku ktorego stalem sie nie dawno wlascicielem, oczywiscie z
serduchem V8 :D
A dla informacji kolego Pogodny polowa z tych linkow juz nie dziala a na fejsie widze
fotke tylko waszego chyba slubu wiec moze warto odblokowac fejsa

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2015-12-17, 22:03

Jestem jestem :)
Tylko delegacja się trafiła.

Co do detailingu... Koszt środków jakie są potrzebne do przeprowadzenia wieloetapowej korekty lakieru sięga 200 a nawet 300zł:
- aktywna piana
- szampon
- tar&glue remover
- IronX/Tuga alufel ....
- quick detailer do glinkowania
- pasta do cięcia
- pasta do poliszu
- pasta do finiszu
- międzyczasie izopropanol/zmywacz sylikonowy
- po korekcie mycie
- odtłuszczenie np. Eraserem od CarPro bądź Angelwax stripped ease.

Do tego trzeba doliczyć akcesoria które się przecież zużywają:
- pady
- futra
- aplikatory
- mikrofibry
- ręczniki
- itp itd

Kwestia zabezpieczenia karoserii:
- wosk
- powłoka ceramiczna która odparowywuje do 30s przez co aplikacja jest bardzo trudna zwłaszcza na ciemnych lakierach.

Ilość godzin spędzonych przy samochodzie:
- mycie, dekontaminacja itp glinkowanie po inspekcję lakieru z miernikiem - 3-4h
- korekta lakieru zależna od defektów - nawet 50h
- felgi - kwestia czy demontaż itp
- nadkola
- komora silnika
- renowacja reflektorów
- ...
Długo wymieniać, ale to na prawdę kawał czasochłonnej roboty, jak znajdę chwilę uzupełnię ten post dokładniej :) chciałem tylko przybliżyć mniej więcej jak to wygląda...

Koszty renowacji od 800 do 2000 zależnie od ilości etapów i zabezpieczenia lakieru... W studiach detailingowych kwoty sięgają 3000-4000 bo wiadomo, zusy srusy...

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2016-01-15, 10:32

Ostatnio znajomy kupił Insignię z 2009.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Samochód dosłownie jest matowy :550:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ok, inspekcje mamy za sobą, czas na pomiary, przedstawię tylko pomiary z maski, bo to co zobaczyłem spowodowało zaświecenie się czerwonej lampki :D

Obrazek

Po czym zacząłem poszukiwania miejsca gdzie lakieru jest najmniej, aby wiedzieć na jak mocną korektę mogę sobie pozwolić mając na uwadze możliwą korekte kiedyś w przyszłości.

Czas na kilka najciekawszych 50/50

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Maskę udało się doprowadzić do bardzo dobrego stanu ścinając maksymalnie 3-4 mikrony lakieru, 90% wżerów i głębokich rys zostało usuniętych, reszta została spłycona do takiego stopnia, że dzięki zaokrągleniu się rys, światło rozbija załamanie i defekt jest niewidoczny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No to teraz czas na mega wyzwanie, daj babie auto...
Wnęka klamek ogarnięta ręcznie, kilka podejść i da się uzyskać dobry efekt.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uważam, że korekta wyszła na dobrym poziomie, lakier został odświeżony, w związku z czym mogę śmiało przygotować karoserię pod aplikację powłoki UNC-R od Max Protect. Spłukanie pod ciśnieniem zakamarków itp, mycie ciepłą wodą + ludwik x 3, osuszanie, litry IPA
a na koniec odtłuszczenie za pomocą Angelwax stripped ease.

Czas na efekt końcowy, powłoka robi niesamowity efekt - na żywo samochód wygląda jakby był oblany szkłem! :546:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tutaj fotorelacja jest bardzo okrojona, więcej zdjęć ( ponad 120 ) można znaleźć tutaj:

http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=9&t=25396

Awatar użytkownika
jun-filth
Trener
Posty: 395
Rejestracja: 2015-01-23, 08:57
Miejscowość: Poznań

Post autor: jun-filth » 2016-01-15, 10:48

piorunujący efekt :) :564:
Był: FSO Polonez 95 r. 1,6 GLI / Peugeot 406 2.0 HDI 90 KM / Peugeot 406 2.0 HDI 110 KM / Yamaha FZS600
Jest: Chrysler 300c 3.0 CRD / Honda CBR 600 F4i Sport

Awatar użytkownika
DaroWien
Klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: 2013-05-06, 19:53
Miejscowość: Bielsko-Biala/Wiedeń
Auto: 300c SRT8
Rocznik: 2008
LPG: Tak

Post autor: DaroWien » 2016-01-17, 17:38

Podoba mi sie porownanie pol na pol, wtedy najbardziej widac na zdjeciach efekt twojej pracy.

Awatar użytkownika
Pogodny
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2014-04-10, 14:31
Miejscowość: Będzin

Post autor: Pogodny » 2016-11-03, 08:36

Za namową wielu osób z różnych forum, postanowiłem założyć bloga o tematyce auto detailingu.

Jeżeli mogę zarażać ludzi swoją pasją, przedstawiać fotorelację, dokładne opisy produktów, procesów detailingowych czyli jak dbać o swój pojazd, to czemu nie?
Zapraszam serdecznie osoby mające konto na facebooku do polubienia, komentowania, udostępniania, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy ludzi, dla których kosmetyka samochodowa to coś więcej niż tylko umyć i odkurzyć wnętrze pojazdu ;)

https://www.facebook.com/autodetailingbypogodny/
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing

ODPOWIEDZ