Detailing - moja pasja
ja w tym roku chcę trochę poważniej zająć się lakierem - z polerką mechaniczną pod prąd..
w poprzednich latach już 2 razy takie coś robiłem ręcznie (ta polerka co mam pod aku auta, była do dupy i lepiej robiło mi się ręcznie), efekt fajny, ale nie idealny
czas do ok 10h (tylko zewnatrz) za każdym razem praktycznie bez przerwy(łącznie max 20min) i dopóki były elementy nie dokończone, to zajebiście wyglądała różnica, a potem przez to że mam kolor grafitowy, to czar lekko prysł zwłaszcza jak auto stało przy innym czarnym
w poprzednich latach już 2 razy takie coś robiłem ręcznie (ta polerka co mam pod aku auta, była do dupy i lepiej robiło mi się ręcznie), efekt fajny, ale nie idealny
czas do ok 10h (tylko zewnatrz) za każdym razem praktycznie bez przerwy(łącznie max 20min) i dopóki były elementy nie dokończone, to zajebiście wyglądała różnica, a potem przez to że mam kolor grafitowy, to czar lekko prysł zwłaszcza jak auto stało przy innym czarnym
Volvo S80 T6 2,8 Bi-Turbo 272@320KM '99 +LPG | Fiat Bravo GT 105JTD 1,9 '99 | ex. Chrysler 300m 3,5 EU'99 257KM +LPG
Niestety na odpryski jedyna metoda to zabawa w zaprawki przed renowacją bądź lakierowanie. Po woskowaniu przeleć karoserię quick detailerem zawsze coś wymyjesz - finish kare 425 extra slick final body shine świetnie się nadaje na syntetyki typu fk1000.maskote pisze:mam pytanie-nawoskowalem auto finish kare 1000 -efekt niezły -tylko denerwuje mnie to ze jak mam odpryski po kamieniach to w tych miejscach po doschnieciu wosku zostaja biale punkty-czy jak dam najpierw cos pod wosk z wyzej wymienionych np Black Hole lub
Super Resin Polish a potem wosk to cos na to pomoze czy macie inny moze sposób ??
Tylko kilka zdjęć z prac nad Mondeo MK4 i na końcu filmik na YT w HD z efektu końcowego.
Samochód porządnie umyty z zakamarkami, lakier wyglinkowany itp...


Profesjonalne podejście do lakieru, czyli dokładny miernik to podstawa w detailingu:



Nakręciłem ostatnio filmik z efektu po renowacji lakieru przeze mnie na Fordzie Mondeo MK4.
Może kogoś zainteresuje.
https://www.youtube.com/watch?v=skoVa-O ... ata_player
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/skoVa-OMJnM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
A za chwilę wstawię zdjęcia z renowacji reflektorów fajnej fury naszego kolegi djchrysler
Samochód porządnie umyty z zakamarkami, lakier wyglinkowany itp...


Profesjonalne podejście do lakieru, czyli dokładny miernik to podstawa w detailingu:



Nakręciłem ostatnio filmik z efektu po renowacji lakieru przeze mnie na Fordzie Mondeo MK4.
Może kogoś zainteresuje.
https://www.youtube.com/watch?v=skoVa-O ... ata_player
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/skoVa-OMJnM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
A za chwilę wstawię zdjęcia z renowacji reflektorów fajnej fury naszego kolegi djchrysler

Ostatnio zmieniony 2015-04-28, 19:16 przez Pogodny, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mentor
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-10-08, 17:18
- Miejscowość: ---
Nie, tnę rotacją metodą zenitu, a finisz też rotacją tylko na minimalnych obrotach.
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing
https://facebook.com/PogodnyDetailing
Nissan qashqai 2012 rocznik, renowacja lakieru i zabezpieczenie powłoką kwarcową Cquartz UK 2015:
Stan lakieru jak na auto u pierwszego właściciela nie taki zły. Standardowe świrle.
Pomiary miernikiem potwierdziły obecność fabrycznego lakieru.
Pominę kwestię mycia, dekontaminacji, deironizacji, glinkowania za pomocą clay pada, ponownego mycia osuszania.
Przejdę do samych konkretów, bo lepiej obejrzeć 15-20 konkretnych zdjęć niż 100
hehe


Co mnie zszokowało, źle pomalowany zderzak z przodu przez producenta:

Zderzak ogólnie posiadał wiele defektów...

Reflektory również wymagały renowacji, przedstawiam efekt po.

Efekt po samej korekcie robi wrażenie, ale będzie jeszcze lepiej.

Czas na głównego bohatera:
powłoka kwarcowa Cquartz UK 2015...

Efekt końcowy wyrywa z kapci
to tak jakby auto oblać szkłem.

Reflektory z przodu i z tyłu również zostały zabezpieczone powłoką...


Chromy mimo że z tworzyw, po nałożeniu powłoki wyglądem przpominają prawdziwy chrom.

Przedni grill wymagał ręcznej zabawy...

Mega skóra pomarańczy na całym zderzaku została przeze mnie usunięta metodą wet sandingu i etapowej korekty...
Efekt perfect!
Szkoda że było mało czasu na dokładniejsze przyłożenie się z lustrzanką, ale lepsze to niż nic
Stan lakieru jak na auto u pierwszego właściciela nie taki zły. Standardowe świrle.
Pomiary miernikiem potwierdziły obecność fabrycznego lakieru.
Pominę kwestię mycia, dekontaminacji, deironizacji, glinkowania za pomocą clay pada, ponownego mycia osuszania.
Przejdę do samych konkretów, bo lepiej obejrzeć 15-20 konkretnych zdjęć niż 100



Co mnie zszokowało, źle pomalowany zderzak z przodu przez producenta:

Zderzak ogólnie posiadał wiele defektów...

Reflektory również wymagały renowacji, przedstawiam efekt po.

Efekt po samej korekcie robi wrażenie, ale będzie jeszcze lepiej.

Czas na głównego bohatera:
powłoka kwarcowa Cquartz UK 2015...

Efekt końcowy wyrywa z kapci

to tak jakby auto oblać szkłem.

Reflektory z przodu i z tyłu również zostały zabezpieczone powłoką...


Chromy mimo że z tworzyw, po nałożeniu powłoki wyglądem przpominają prawdziwy chrom.

Przedni grill wymagał ręcznej zabawy...

Mega skóra pomarańczy na całym zderzaku została przeze mnie usunięta metodą wet sandingu i etapowej korekty...
Efekt perfect!

Szkoda że było mało czasu na dokładniejsze przyłożenie się z lustrzanką, ale lepsze to niż nic

Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing
https://facebook.com/PogodnyDetailing
Pierwsze zdjęcia pokazują w jakim stanie jest zderzak po zabiegach mycia i przygotowania do korekty co widać bo wszystko co w około zabezpieczone jest taśma.
Mało zdjec mam bo brakowało czasu na przykładanie sie do robienia zdjęć.
Mało zdjec mam bo brakowało czasu na przykładanie sie do robienia zdjęć.
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing
https://facebook.com/PogodnyDetailing
W PL rynek zwiazany z detailingiem zszedł na psy. Ekologia, papierologia wysokie koszta utrzymania nie wspomnę o inwestycjach w remonty inne duperele zniechęciły mnie do otwarcia DG. Musiał bym iść na ilość niż jakość. Wolę robić na etacie i czasem sobie z zamiłowania coś podłubać przy autkach z efektem na jak najwyższym poziomie 

Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing
https://facebook.com/PogodnyDetailing
Kolega sprowadził ciekawy samochód, mondeo mk4 po lifcie z 2011 w automacie.
Tą ciekawą rzeczą którą chciałbym się z wami podzielić, jest to, że auto na życzenie klienta posiada lakier ceramiczny o bazie panther black i klarze sofc ceramic.
Z tego co się dowiadywałem, u nas w krajówkach ten lakier jest dostępny dopiero w mk5.
Postaram się opisać co i jak dokonałem jeśli chodzi o etapy renowacji wnętrza jak i tego lakieru.


Czas na deironizację felg za pomocą Tuga Alufel...

Felgi zaczynają krwawić.

Spośród deironizatorów jakie przetestowałem: IronX, Angelwax i Tuga, nr1 jest dla mnie Tuga ze względu na zmienianie się w gęsty żel
który dłużej siedzi














Mucha nie siada? Siada! A jak siadła, prawie spadła. Maska była tak śliska że mucha się ześlizgnęła pod sam rant maski haha



UNC-R świetnie przyciemnia, jestem mile zaskoczony, bo wypiaskowane nadkola i progi nie rzucają się tak w oczy.


Reflektory również wymagały korekty, zabezpieczenie powłoką dały efekt szklanych kloszy.






Efekt końcowy w HD - chciałem choć trochę przybliżyć efekt karoserii oblanej szkłem
https://www.youtube.com/watch?v=Vdgb_FOIu3I
Wystarczy zdjęć, ogólnie relacja ma ich koło setki, ciekawskich zapraszam tutaj gdzie zamieściłem dokładne opisy itp:
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread
Tą ciekawą rzeczą którą chciałbym się z wami podzielić, jest to, że auto na życzenie klienta posiada lakier ceramiczny o bazie panther black i klarze sofc ceramic.
Z tego co się dowiadywałem, u nas w krajówkach ten lakier jest dostępny dopiero w mk5.
Postaram się opisać co i jak dokonałem jeśli chodzi o etapy renowacji wnętrza jak i tego lakieru.


Czas na deironizację felg za pomocą Tuga Alufel...

Felgi zaczynają krwawić.

Spośród deironizatorów jakie przetestowałem: IronX, Angelwax i Tuga, nr1 jest dla mnie Tuga ze względu na zmienianie się w gęsty żel
który dłużej siedzi















Mucha nie siada? Siada! A jak siadła, prawie spadła. Maska była tak śliska że mucha się ześlizgnęła pod sam rant maski haha




UNC-R świetnie przyciemnia, jestem mile zaskoczony, bo wypiaskowane nadkola i progi nie rzucają się tak w oczy.


Reflektory również wymagały korekty, zabezpieczenie powłoką dały efekt szklanych kloszy.






Efekt końcowy w HD - chciałem choć trochę przybliżyć efekt karoserii oblanej szkłem

https://www.youtube.com/watch?v=Vdgb_FOIu3I
Wystarczy zdjęć, ogólnie relacja ma ich koło setki, ciekawskich zapraszam tutaj gdzie zamieściłem dokładne opisy itp:
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread
- balon-77
- Klubowicz
- Posty: 302
- Rejestracja: 2014-01-26, 15:29
- Miejscowość: nowy tomyśl
- Auto: Chrysler 300C
- Rocznik: 2015
- LPG: Tak
Witam.Pogodny man pytanko do Ciebie z związku z tym iż zauważyłem na karoserii dwa ślady po ptasich odchodach.Czym usunąć te plamy?Dodam że cegłę mam w kolorze srebrnym a w tych miejscach lakier zmienił kolor na ciemniejszy(brudniejszy),próbowałem pozbyć się tego pastą polerską 3m,ale zaszło tylko troszkę i po jakimś czasie znów były bardziej widoczne.
Po to tutaj jestem 
A więc, kwestia jak głęboki jest defekt. Ptasie odchody mają bardzo kwaśny odczyn, a lakier niestety jest bardzo podatny na reakcje z taką chemią
Ja z takimi defektami walczę za pomocą specjalnego koreczka na papierki wodne z rzepem:

Do tego papierek wodny na rzep o gradacji P2500, wymoczyć w wodzie kilka minut.
Międzyczasie należy umyć element karoserii z defektem, przygotować butelkę z wodą posiadającą atomizer. Aplikujemy wodę z butelki na defekt i na mokro koreczkiem wykonuje kilka ruchów dokładnie przyglądając się czy spłyciłem efekt. Ja używam miernika lakieru, ale Tobie polecam zrobić 5-8 podłużnych ruchów w miejscu defektu, osuszyć mokry panel mikrofibrą i spolerować to pastą 3M, przemyć dokładnie izopropanolem/ zmywaczem sylikonowym aby zobaczyć czy usunąłeś defekt nawet jeśli widać rysy po papierze. Jeśli zostały tylko ryski, to zrób 2-3 podejścia z pastą i powinno być ok
A jeśli defekt został zrób jeszcze raz podejście, P2500 to bardzo bezpieczny papierek jeśli pierwszy raz będziesz miał z papierkami do czynienia. W razie pytań służę pomocą.

A więc, kwestia jak głęboki jest defekt. Ptasie odchody mają bardzo kwaśny odczyn, a lakier niestety jest bardzo podatny na reakcje z taką chemią

Ja z takimi defektami walczę za pomocą specjalnego koreczka na papierki wodne z rzepem:

Do tego papierek wodny na rzep o gradacji P2500, wymoczyć w wodzie kilka minut.
Międzyczasie należy umyć element karoserii z defektem, przygotować butelkę z wodą posiadającą atomizer. Aplikujemy wodę z butelki na defekt i na mokro koreczkiem wykonuje kilka ruchów dokładnie przyglądając się czy spłyciłem efekt. Ja używam miernika lakieru, ale Tobie polecam zrobić 5-8 podłużnych ruchów w miejscu defektu, osuszyć mokry panel mikrofibrą i spolerować to pastą 3M, przemyć dokładnie izopropanolem/ zmywaczem sylikonowym aby zobaczyć czy usunąłeś defekt nawet jeśli widać rysy po papierze. Jeśli zostały tylko ryski, to zrób 2-3 podejścia z pastą i powinno być ok

Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing
https://facebook.com/PogodnyDetailing
No temat trochę przebarwiony jak to zwykle bywa z autami pokroju Ferki czy Porki z dawnych lat bo te nowsze to nic innego jak Vag...
Co do detailingu to warto było wejść w ten biznes 7-10 lat temu, mając trochę wolnej gotówki, możliwość wzięcia kredytu i zatrudnieniu ludzi, dla których zabawa w detailing to coś więcej niż byle polerka i odwalenie roboty... Po latach jest wypracowana renoma pod warunkiem ciągłego szkolenia się, sprawdzania coraz to nowszych systemów renowacji lakieru jak i zabezpieczaniu go - tak jak teraz wszedłem w tematy powłok kwarcowych i ceramicznych. Szopa zmienia się po czasie w studio, a studio w luksusowe studio gdzie cennik robi się x7 i przyjeżdżają fury warte minimum 300tysi... Temat rzeka, ale w tym kraju ciężko cokolwiek teraz od zera rozkręcić...
Co do detailingu to warto było wejść w ten biznes 7-10 lat temu, mając trochę wolnej gotówki, możliwość wzięcia kredytu i zatrudnieniu ludzi, dla których zabawa w detailing to coś więcej niż byle polerka i odwalenie roboty... Po latach jest wypracowana renoma pod warunkiem ciągłego szkolenia się, sprawdzania coraz to nowszych systemów renowacji lakieru jak i zabezpieczaniu go - tak jak teraz wszedłem w tematy powłok kwarcowych i ceramicznych. Szopa zmienia się po czasie w studio, a studio w luksusowe studio gdzie cennik robi się x7 i przyjeżdżają fury warte minimum 300tysi... Temat rzeka, ale w tym kraju ciężko cokolwiek teraz od zera rozkręcić...
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing
https://facebook.com/PogodnyDetailing
- ChiKenn
- Klubowicz
- Posty: 2413
- Rejestracja: 2009-11-19, 13:57
- Miejscowość: Sieradz
- Auto: Chrysler 300C
- Rocznik: 2005, 5.7 RWD
- LPG: Tak
- Kontakt:
Ferrari to nie VAG, to Fiat
Lambo to VAG.


Ale tak jest ze wszystkim. Co chwilę pojawiają się nowe nisze, w które opłaca się "wejść". Ba, często nawet nie trzeba robić nic nowego / odkrywczego, aby po kilku latach solidnej pracy osiągnąć sukcesPogodny pisze:Co do detailingu to warto było wejść w ten biznes 7-10 lat temu, (...) Po latach jest wypracowana renoma pod warunkiem

W Polsce cięzko rozkręcić cokolwiek...
Co do poprzedniego postu w tym temacie, jeśli chodzi o domycie felg, to polecam taki produkt:
http://zapodaj.net/5eb02a65ebd0a.jpg.html
Pryskamy nim na brudną felgę :
http://zapodaj.net/d2ad8987b41e7.jpg.html
I spłukujemy wodą :
http://zapodaj.net/1497b7bd0d0cb.jpg.html
Efekt jest naprawde bardzo dobry i godny polecenia, wystarczy spryskać i spłukać
Pogodny, A może jak już masz zamiar coś rozkręcać to może dodaj do swoich usług foliowanie aut?
Ostatnio bardzo modne w Niemczech.
Ceny - dobre do zarobienia
http://www.carcocooning.de/leistungen/f ... tfolierung
Co do poprzedniego postu w tym temacie, jeśli chodzi o domycie felg, to polecam taki produkt:
http://zapodaj.net/5eb02a65ebd0a.jpg.html
Pryskamy nim na brudną felgę :
http://zapodaj.net/d2ad8987b41e7.jpg.html
I spłukujemy wodą :
http://zapodaj.net/1497b7bd0d0cb.jpg.html
Efekt jest naprawde bardzo dobry i godny polecenia, wystarczy spryskać i spłukać

Pogodny, A może jak już masz zamiar coś rozkręcać to może dodaj do swoich usług foliowanie aut?
Ostatnio bardzo modne w Niemczech.
Ceny - dobre do zarobienia

http://www.carcocooning.de/leistungen/f ... tfolierung
- DaroWien
- Klubowicz
- Posty: 1227
- Rejestracja: 2013-05-06, 19:53
- Miejscowość: Bielsko-Biala/Wiedeń
- Auto: 300c SRT8
- Rocznik: 2008
- LPG: Tak
To ja bym byl ciekaw poniewaz przez 6 stron nie znalazlem zadnych orientacyjnych cen
tego detalingu, to chcialbym wiedziec ile bedzie kosztowal taki detaling mojego 300c??
Jak nie tu to na priv.Mam nadzieje ze sie dowiem bo dawno sie nie logowal, a jakby
napisal jakie koszty to nie trzeba by bylo pytac.
Poza tym bylbym zainteresowany detalingiem o ile da sie cos z tym zrobic
mojego staruszka z 1986roku ktorego stalem sie nie dawno wlascicielem, oczywiscie z
serduchem V8
A dla informacji kolego Pogodny polowa z tych linkow juz nie dziala a na fejsie widze
fotke tylko waszego chyba slubu wiec moze warto odblokowac fejsa
tego detalingu, to chcialbym wiedziec ile bedzie kosztowal taki detaling mojego 300c??
Jak nie tu to na priv.Mam nadzieje ze sie dowiem bo dawno sie nie logowal, a jakby
napisal jakie koszty to nie trzeba by bylo pytac.
Poza tym bylbym zainteresowany detalingiem o ile da sie cos z tym zrobic
mojego staruszka z 1986roku ktorego stalem sie nie dawno wlascicielem, oczywiscie z
serduchem V8

A dla informacji kolego Pogodny polowa z tych linkow juz nie dziala a na fejsie widze
fotke tylko waszego chyba slubu wiec moze warto odblokowac fejsa
Jestem jestem 
Tylko delegacja się trafiła.
Co do detailingu... Koszt środków jakie są potrzebne do przeprowadzenia wieloetapowej korekty lakieru sięga 200 a nawet 300zł:
- aktywna piana
- szampon
- tar&glue remover
- IronX/Tuga alufel ....
- quick detailer do glinkowania
- pasta do cięcia
- pasta do poliszu
- pasta do finiszu
- międzyczasie izopropanol/zmywacz sylikonowy
- po korekcie mycie
- odtłuszczenie np. Eraserem od CarPro bądź Angelwax stripped ease.
Do tego trzeba doliczyć akcesoria które się przecież zużywają:
- pady
- futra
- aplikatory
- mikrofibry
- ręczniki
- itp itd
Kwestia zabezpieczenia karoserii:
- wosk
- powłoka ceramiczna która odparowywuje do 30s przez co aplikacja jest bardzo trudna zwłaszcza na ciemnych lakierach.
Ilość godzin spędzonych przy samochodzie:
- mycie, dekontaminacja itp glinkowanie po inspekcję lakieru z miernikiem - 3-4h
- korekta lakieru zależna od defektów - nawet 50h
- felgi - kwestia czy demontaż itp
- nadkola
- komora silnika
- renowacja reflektorów
- ...
Długo wymieniać, ale to na prawdę kawał czasochłonnej roboty, jak znajdę chwilę uzupełnię ten post dokładniej
chciałem tylko przybliżyć mniej więcej jak to wygląda...
Koszty renowacji od 800 do 2000 zależnie od ilości etapów i zabezpieczenia lakieru... W studiach detailingowych kwoty sięgają 3000-4000 bo wiadomo, zusy srusy...

Tylko delegacja się trafiła.
Co do detailingu... Koszt środków jakie są potrzebne do przeprowadzenia wieloetapowej korekty lakieru sięga 200 a nawet 300zł:
- aktywna piana
- szampon
- tar&glue remover
- IronX/Tuga alufel ....
- quick detailer do glinkowania
- pasta do cięcia
- pasta do poliszu
- pasta do finiszu
- międzyczasie izopropanol/zmywacz sylikonowy
- po korekcie mycie
- odtłuszczenie np. Eraserem od CarPro bądź Angelwax stripped ease.
Do tego trzeba doliczyć akcesoria które się przecież zużywają:
- pady
- futra
- aplikatory
- mikrofibry
- ręczniki
- itp itd
Kwestia zabezpieczenia karoserii:
- wosk
- powłoka ceramiczna która odparowywuje do 30s przez co aplikacja jest bardzo trudna zwłaszcza na ciemnych lakierach.
Ilość godzin spędzonych przy samochodzie:
- mycie, dekontaminacja itp glinkowanie po inspekcję lakieru z miernikiem - 3-4h
- korekta lakieru zależna od defektów - nawet 50h
- felgi - kwestia czy demontaż itp
- nadkola
- komora silnika
- renowacja reflektorów
- ...
Długo wymieniać, ale to na prawdę kawał czasochłonnej roboty, jak znajdę chwilę uzupełnię ten post dokładniej

Koszty renowacji od 800 do 2000 zależnie od ilości etapów i zabezpieczenia lakieru... W studiach detailingowych kwoty sięgają 3000-4000 bo wiadomo, zusy srusy...
Ostatnio znajomy kupił Insignię z 2009.







Samochód dosłownie jest matowy



Ok, inspekcje mamy za sobą, czas na pomiary, przedstawię tylko pomiary z maski, bo to co zobaczyłem spowodowało zaświecenie się czerwonej lampki

Po czym zacząłem poszukiwania miejsca gdzie lakieru jest najmniej, aby wiedzieć na jak mocną korektę mogę sobie pozwolić mając na uwadze możliwą korekte kiedyś w przyszłości.
Czas na kilka najciekawszych 50/50



Maskę udało się doprowadzić do bardzo dobrego stanu ścinając maksymalnie 3-4 mikrony lakieru, 90% wżerów i głębokich rys zostało usuniętych, reszta została spłycona do takiego stopnia, że dzięki zaokrągleniu się rys, światło rozbija załamanie i defekt jest niewidoczny.








No to teraz czas na mega wyzwanie, daj babie auto...
Wnęka klamek ogarnięta ręcznie, kilka podejść i da się uzyskać dobry efekt.



Uważam, że korekta wyszła na dobrym poziomie, lakier został odświeżony, w związku z czym mogę śmiało przygotować karoserię pod aplikację powłoki UNC-R od Max Protect. Spłukanie pod ciśnieniem zakamarków itp, mycie ciepłą wodą + ludwik x 3, osuszanie, litry IPA
a na koniec odtłuszczenie za pomocą Angelwax stripped ease.
Czas na efekt końcowy, powłoka robi niesamowity efekt - na żywo samochód wygląda jakby był oblany szkłem!









Tutaj fotorelacja jest bardzo okrojona, więcej zdjęć ( ponad 120 ) można znaleźć tutaj:
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=9&t=25396







Samochód dosłownie jest matowy




Ok, inspekcje mamy za sobą, czas na pomiary, przedstawię tylko pomiary z maski, bo to co zobaczyłem spowodowało zaświecenie się czerwonej lampki


Po czym zacząłem poszukiwania miejsca gdzie lakieru jest najmniej, aby wiedzieć na jak mocną korektę mogę sobie pozwolić mając na uwadze możliwą korekte kiedyś w przyszłości.
Czas na kilka najciekawszych 50/50



Maskę udało się doprowadzić do bardzo dobrego stanu ścinając maksymalnie 3-4 mikrony lakieru, 90% wżerów i głębokich rys zostało usuniętych, reszta została spłycona do takiego stopnia, że dzięki zaokrągleniu się rys, światło rozbija załamanie i defekt jest niewidoczny.








No to teraz czas na mega wyzwanie, daj babie auto...
Wnęka klamek ogarnięta ręcznie, kilka podejść i da się uzyskać dobry efekt.



Uważam, że korekta wyszła na dobrym poziomie, lakier został odświeżony, w związku z czym mogę śmiało przygotować karoserię pod aplikację powłoki UNC-R od Max Protect. Spłukanie pod ciśnieniem zakamarków itp, mycie ciepłą wodą + ludwik x 3, osuszanie, litry IPA
a na koniec odtłuszczenie za pomocą Angelwax stripped ease.
Czas na efekt końcowy, powłoka robi niesamowity efekt - na żywo samochód wygląda jakby był oblany szkłem!










Tutaj fotorelacja jest bardzo okrojona, więcej zdjęć ( ponad 120 ) można znaleźć tutaj:
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=9&t=25396
Za namową wielu osób z różnych forum, postanowiłem założyć bloga o tematyce auto detailingu.
Jeżeli mogę zarażać ludzi swoją pasją, przedstawiać fotorelację, dokładne opisy produktów, procesów detailingowych czyli jak dbać o swój pojazd, to czemu nie?
Zapraszam serdecznie osoby mające konto na facebooku do polubienia, komentowania, udostępniania, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy ludzi, dla których kosmetyka samochodowa to coś więcej niż tylko umyć i odkurzyć wnętrze pojazdu
https://www.facebook.com/autodetailingbypogodny/
Jeżeli mogę zarażać ludzi swoją pasją, przedstawiać fotorelację, dokładne opisy produktów, procesów detailingowych czyli jak dbać o swój pojazd, to czemu nie?
Zapraszam serdecznie osoby mające konto na facebooku do polubienia, komentowania, udostępniania, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy ludzi, dla których kosmetyka samochodowa to coś więcej niż tylko umyć i odkurzyć wnętrze pojazdu

https://www.facebook.com/autodetailingbypogodny/
Zapraszam na mojego bloga o profesjonalnym detailingu:
https://facebook.com/PogodnyDetailing
https://facebook.com/PogodnyDetailing