ZROBIŁEM DZIŚ w moim 3OO

Wszystko cokolwiek macie ochotę napisać innym ;-) Oczywiście w granicach przyzwoitości.
Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2017-09-25, 13:51

Dzisiaj zmieniłem alternator,dzięki Wiesław :564:

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2017-09-30, 21:51

Co prawda nie dzisiaj ale wczoraj założyłem wydech sportowy i nowy akumulator a dzisiaj wypolerowałem przednie reflektory pastą k2 czy jakoś tak :P .Wyglądają o niebo lepiej.Aj bym zapomniał jeszcze zmieniłem filtry lpg :D
Obrazek
Obrazek

misiekkk
Trener
Posty: 394
Rejestracja: 2016-10-16, 20:07
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Auto: 300c 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: misiekkk » 2017-10-02, 18:31

Zmrok coraz szybciej zapada i dłużej jest ciemno, więc przyszła pora na wymianę xenonów.
Prawy zaczął już mrugać, kolor lekko się zmienił w kierunku fioletu, więc nie chciałem zostać na trasie bez świateł.

Kupiłem te żarówki: http://allegro.pl/zarowka-zarnik-xenon- ... 93189.html ( dzięki msch00 ), przy okazji dorzuciłem jeszcze żarówki długich ( mam na nich dzienne, więc często używane ) i zabrałem się za wymianę zgodnie z tym manualem: https://www.carcarekiosk.com/video/2006 ... /headlight

Z narzędzi potrzebne:
- klucz 10 ( do mocowania filtra powietrza )
- śrubokręt płaski, gdyby zapinki długich nie chciały zejść po dobroci.

Zajęło mi to ok. 30 minut i "widzę jasność" ;-)

Awatar użytkownika
beergas
Mentor
Posty: 868
Rejestracja: 2014-01-26, 15:27
Miejscowość: Miechów

Post autor: beergas » 2017-10-07, 20:23

Pomalowałem osłone i zmieniłem korek wlewu :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Henryk HLYWD
Klubowicz
Posty: 373
Rejestracja: 2007-04-24, 11:05
Miejscowość: Łódź

Post autor: Henryk HLYWD » 2017-10-09, 11:32

bardzo pozytywne wrażenie -jest super :570:
PONAD XX LAT Z AMCARAMI
2004 HOLLYWOOD NA 17 CHROM SILVER Iwłaściciel od 2005
1993 CONCORDE BLACK
BYŁY
:1995 CHEVY MONTE CARLO Z34 WHITE
1990 CHEVY BERETTA BLACK

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 692
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Post autor: MarcinDe » 2017-10-09, 14:46

Wygląda zacnie.
Moje pytanie - gdzie zanabyłeś układ dolotowy (znaczy się filtr, rurę i puchę).
Właśnie się zastanawiam nad nabyciem takiego "oddechu" i zastanawiam się czy jest różnica miedzy takowych "wolnym oddechem" a serią.

Awatar użytkownika
beergas
Mentor
Posty: 868
Rejestracja: 2014-01-26, 15:27
Miejscowość: Miechów

Post autor: beergas » 2017-10-09, 14:52

Cześć ja kupiłem to jako używane od znajomego ale na allegro są doloty firmy k&n jeśli chodzi o firmę mopar to jedynie chyba usa a co do samego dolotu to powiem tak jedni twierdzą ze to pogarsza osiągi inni odwrotnie i coś w tym jest a mianowicie rura od dolotu potrafi dość mocno się nagrzać i wtedy podaje gorące powietrze do silnika ale tak dzieje się raczej wtedy jak upalasz ponieważ auto stoi w miejscu obroty silnika są wysokie i co za tym idzie temperatura w komorze też nie jest mała :) ale ja uważam że do jazdy jest super taki dolot :) dźwięk jest fajny przy zasysaniu i dostaje według mnie więcej wiatru w płuco :)

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 692
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Post autor: MarcinDe » 2017-10-09, 16:01

Patrzyłem właśnie na necie za takim dolotem - K&N kosztuje w granicach 1,5tyś.
Właśnie zawsze mnie ta opinia o nagrzewaniu rury zaskakuje - przecież seryjna rura jest w tym samym miejscu. A jakby nie patrzeć - ta ma lżej oddychać i filtr kupujesz raz, a potem myjesz go i nasączasz i masz spokój.
Brick rules!!!

Awatar użytkownika
beergas
Mentor
Posty: 868
Rejestracja: 2014-01-26, 15:27
Miejscowość: Miechów

Post autor: beergas » 2017-10-12, 21:59

no tak tylko rura dolotowa MOPAR-a jest aluminiowa i przewodzi lepiej niż ta ori gumowa a druga sprawa to taka że ori fitr zasysa powietrze z pod spodu bo jest zamknięty w obudowie a stożek zasysa też ciepłe powietrze z komory silnika ponieważ nie jest idealnie osłonięty :558: :558: :553: :553:

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 692
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Post autor: MarcinDe » 2017-10-13, 17:31

Jak kiedyś zakładaliśmy stożek u kumpla w samochodzie, to żeby właśnie zimne powietrze miał to mu doprowadziliśmy osobno kanał z powietrzem.

Dzisiaj popełniłem profanacje i założyłem do Hemika LPG.
No ale niestety spalanie swoje robi, a że prowadzę szkolenia i sporo kilometrów robię to jazda tylko na LPG się opłaca. Proszę nie pisać że można było kupić diesla bo dla mnie diesel to w ciągniku i ciężarówce.

Zestaw STAG Qmax, wtryski Stag z03, miedz 8mm, zbiornik w koło (wlazł 600*270 - czyli nominalnie 60l), pozostałe graty nie wiem.
Gazownik trochę zmodyfikował podłogę (ten cholerny garb na haka - dostał trochę klepnięć i zniknął ;-)). Dzięki temu butla nie wyrczy jak wściekła - co nie świadczy o tym że nie trzeba będzie ciąć wkładki.
Gdzie oni mieli głowę żeby w takiej "kobyle" takie porąbane miejsce na koło zapasowe zrobić.
Brick rules!!!

Awatar użytkownika
beergas
Mentor
Posty: 868
Rejestracja: 2014-01-26, 15:27
Miejscowość: Miechów

Post autor: beergas » 2017-10-13, 18:17

Ja nie mam wogule koła zapasowego a butle mam normalnie w bagażniku ponieważ nie pozwoliłem klepać podłogi a co do stożka to można zastosować zimny dolot czyli stożek umieszczamy pod nadkolem :564: :564:

Awatar użytkownika
poldeck
Klubowicz
Posty: 1106
Rejestracja: 2011-09-11, 16:22
Miejscowość: Prudnik

Post autor: poldeck » 2017-10-15, 13:33

Wprawdzie nie 300 ale... Pomalowałem felgi w ciagu ostatnich paru dni i dzisiaj ostatnie dwie założyłem do auta.

Obrazek

Obrazek
Byli: Calibra 2,0 '92. Sharan 2,8VR6 '96, Passat 1,9tdI '97, 300M 2,7 '99 Infinity II.
Będzie: C......c

Awatar użytkownika
DaroWien
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 2013-05-06, 19:53
Miejscowość: Bielsko-Biala/Wiedeń
Auto: 300c SRT8
Rocznik: 2008
LPG: Tak

Post autor: DaroWien » 2017-10-20, 18:52

I jak tam Poldi twoj caddi sie spisuje?? mialem ostatnio kupowac takiego w dieslu ale odpuscilem temat.

Ja dawno tu nic nie wpisywalem ale dajcie mi troche czasu, zaczalem robic podswietlenie klamek,
trwa to dosc dlugo juz zanim znajde lub znalazlem odpowiednie oswietlenie, i wczoraj
zamontowalem nowe radyjko 9 cali :D tez sie pochwale jak zrobie manuala ze zdjeciami :D
W dodatku zalozylem cutout ktorym sie juz chwalilem na forum :D i nanotechnologie na lakier
tez jest wodpowiednim dziale
Czesci Chrysler 300c sedan SRT8 rok 2006 przebieg 150kkm
Oferty sprzedazy czesci https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-2684397
Kanal YT https://www.youtube.com/channel/UCYxoWy ... Q/featured

Awatar użytkownika
poldeck
Klubowicz
Posty: 1106
Rejestracja: 2011-09-11, 16:22
Miejscowość: Prudnik

Post autor: poldeck » 2017-10-21, 00:23

Przecież STSa w dizlu nie robili... Były tylko 3.6, 4.6 i 4.4 z kompresorem w STS-V.
No chyba, że jakiś ulep wynalazłeś :-P .

Spisuje się... Zaskakująco dobrze.
Podstawowe wady to:
-elektryczne przednie klamki z podwójnymi przełącznikami. Ciągniesz klamkę i ona naciska po kolei dwa przełączniki. Pierwszy odryglowuje tylne drzwi, drugi uruchamia siłownik otwierajacy zamek drzwi, za które ciągniesz. Pierwszy lubi zdechnąć (co logiczne) ten, który odpowiada za otwieranie drzwi kierowcy. Ciekawostką jest, że po odrobinie zabawy w zwieranie i rozwieranie odlutowanych kabelków, znalazłem taki układ, że wszystko działa jak fabrycznie na tylko jednym, zupełnie innym przełączniku. Jeden kabelek został sobie bezrobotny, tylko owinięty izolacją. I tak szczerze to przyjemniej się drzwi otwierają niż po stronie pasażera, gdzie ciągle jest oryginalna instalacja. Szybsza jest reakcja siłownika.

-dwa kilometry kwadratowe plastikowych osłon pod silnikiem, zderzakami i wszystkim co się da. Dobrać się do czegoś pokroju żarówek (dla przykładu) graniczy z cudem. Oczywiście do wymiany żarówek przednich lamp musimy zrzucić zderzak, ale to już nikogo na tym forum przecież nie zdziwi :-D . Z osłonami mam coraz mniejszy problem, bo po kawałku przeprowadzają się spod auta do bagażnika. W Holandii są potwornie wielkie progi zwalniające i nie jest rzadkością, że się zagapię a potem zerkam w lusterko: "leży, czy nie leży?". No leży... Wsteczny zatem, pozbierać plastik i do bagażnika. Kiedyś pokleję i założę spowrotem...

-szyby kuloodporne. Raczej nie są w standardzie ale ja mam. Fajna rzecz, tylko przednie mam ciut już porysowane i za cholerę nie mam skąd ich wytrzasnąć :-D .

-Wspomaganie kierownicy. Pada. Nagle. Bez ostrzeżenia. Pęka zaworek sterujący ciśnieniem względem obrotów. Jeśli dorwać nowy zaworek albo z czegoś dopasować to gucio. Śmiga jak nowa. Ja w poniedziałek/wtorek zakładam całkiem nowiutką pompę. Źle się takim klocem jeździ bez wspomagania..

-diody w tylnych przeciwmgłowych są spiete szeregowo. Jedna padła - żegnaj listwo. Muszę znaleźć która to, wziąć z pracy diodę z jakiegoś merca SLS, czy innego szajsu AMG i wymienić tę jedną sztukę. Tylne lampy mają za to podpięte równolegle, więc jak jedna padnie to pół biedy. Kupiłem kiedyś za 50 pln lampę z pękniętym kloszem. Jak padnie mi więcej diód i zacznie się w oczy rzucać, to mam dawcę.

-przyciemnianie lusterek działa gorzej niż w 300M. Za to przyciemniają się wszystkie. Ale ogólnie to kij wie kiedy i w jakich okolicznościach.

-nie mogę znaleźć czujnika temperatury kabiny! Przez to klima robi mi co chce, założę się, że siedzi na nim centymetrowy, filcowy koc. JAK KTOŚ WIE GDZIE GO ZNALEŹĆ, POMÓŻCIE!

Jak widać ogólnie narzekać nie mogę. ;-) Silnik mi wybuchł na wybitnie moją prośbę, kiedy nieświadomie uszkodziłem czujnik ciśnienia oleju, także na to nie mogę narzekać.

A właśnie...
GM dalej nie umie blach robić. Parę miesięcy temu wycinałem i spawałem rant prawego nadkola. Jakieś purchle pomału się wychylają spod chromowanej listwy na masce i na tylnej klapie spod spojlera.

Ogólnie blacha jest jakaś do dupy.

CTS ma budę z laluminium, jest dużo lżejszy i tak chętnie nie gnije.

Ale za to w środku...

No przykre to, ale Chrysler musi sporo się nauczyć w kwestii materiałów i wykonania. Cegły z analogicznych roczników są zwyczajnie przykre w środku. Smutne to. Ale za to Emka miała ciutkę wiecej miejsca na pasażerów z tyłu i znacznie większy bagażnik.

Gazu spaliłem najmniej 13,6 litra. Srednio palę 15,5-16. Ale niespecjalnie żałuję sobie dawania w gaz. Wiatraki jeżdżą w zatrważającej większości małymi szajsami ale jednak czasem jakiś chętny się znajdzie. Ostatnio "rozjechałem" Audi Q7 4,2 TDI. Rozjechałem - ale troszkę za bardzo na styk. Teraz myślę nad założeniem kompresora. Jakieś zestawy do CTSa 3,6 zaczęły się pojawiać, wiec coś na pewno się znajdzie. Docelowo chcę od 350 do 400 koni. Wiem, że się da. To tylko kwestia pieniędzy a Pana Boga bym obraził, jakbym na swoje wypłaty zaczął narzekać ;-) .


Podsumowując... Fajne auto. Pamiętam, jak kiedy kupiłem 300M, te wszystkie lata temu, z rozwalonym, przegrzewajacym się silnikiem, zastanawiałem się. Ciężko się martwiłem, będąc biednym studentem, jakim cudem kiedykolwiek kupię sobie auto na takim poziomie lub lepsze. W końcu 300M kupiłem za grosze właśnie z powodu awarii, na które cierpiał. Póki co ani przez sekundę nie miałem wrażenia "kroku w tył". Nie zamieniłbym na Cegłę, nie zamieniłbym, póki co, na nic. To świetne auto, choć jak każde, ma swoje humory.

Ale co ja będę gadał. Wiemy wszyscy, czym jeździ każdy z tu obecnych. I jakie to wywołuje reakcje. Póki co ludzie dostają skrętu karków jak jadę przez jakiekolwiek miasto.
Jest więc odpowiednia dawka awangardy.
Jest (już pomału zbyt mała) całkiem niezła moc.
Jest odpowiedni ryk, kiedy dać gazu.
Naprawdę... Niczego mi tu nie brakuje.




300M miał wygodniej wypierdziane fotele :-P.
Byli: Calibra 2,0 '92. Sharan 2,8VR6 '96, Passat 1,9tdI '97, 300M 2,7 '99 Infinity II.
Będzie: C......c

Awatar użytkownika
DaroWien
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 2013-05-06, 19:53
Miejscowość: Bielsko-Biala/Wiedeń
Auto: 300c SRT8
Rocznik: 2008
LPG: Tak

Post autor: DaroWien » 2017-10-21, 23:00

Nie wiem ktory to byl Cadillac ale sa takie diesle a ze byl po taniosci to myslalem wziasc go jako auto na zime ale odpuscilem.

Dzis zrobilem filmik jak wymienic radio na 9 cali prosto z chin :D

http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... 356#144356
Czesci Chrysler 300c sedan SRT8 rok 2006 przebieg 150kkm
Oferty sprzedazy czesci https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-2684397
Kanal YT https://www.youtube.com/channel/UCYxoWy ... Q/featured

Awatar użytkownika
poldeck
Klubowicz
Posty: 1106
Rejestracja: 2011-09-11, 16:22
Miejscowość: Prudnik

Post autor: poldeck » 2017-10-21, 23:25

BLS był w dizlu. Ten najmniejszy taki. On jest wielkości Opla Vectry albo i mniejszy. Toć to pół auta :-P .
Byli: Calibra 2,0 '92. Sharan 2,8VR6 '96, Passat 1,9tdI '97, 300M 2,7 '99 Infinity II.
Będzie: C......c

Awatar użytkownika
DaroWien
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 2013-05-06, 19:53
Miejscowość: Bielsko-Biala/Wiedeń
Auto: 300c SRT8
Rocznik: 2008
LPG: Tak

Post autor: DaroWien » 2017-10-22, 16:43

Wiem ale ja na zime chcialem cos kupic :D

Nadrabiam zaleglosci i dzis zmontowalem filmik jak podlaczyc system VES do nowego radia
oraz przekaz obrazu z przodu na tyl :D

http://www.chrysler300.pl/forum/viewtopic.php?t=12206
Czesci Chrysler 300c sedan SRT8 rok 2006 przebieg 150kkm
Oferty sprzedazy czesci https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-2684397
Kanal YT https://www.youtube.com/channel/UCYxoWy ... Q/featured

Awatar użytkownika
poldeck
Klubowicz
Posty: 1106
Rejestracja: 2011-09-11, 16:22
Miejscowość: Prudnik

Post autor: poldeck » 2017-10-24, 19:08

A mi siadł co najmniej jeden siłownik faz rozrządu. Oryginalne kosztują 20 dolców sztuka. Jutro zamówię cztery i w dupie mam. Nie ważne który zdechł. Będzie komplet nowych i wuj. :-D
Byli: Calibra 2,0 '92. Sharan 2,8VR6 '96, Passat 1,9tdI '97, 300M 2,7 '99 Infinity II.
Będzie: C......c

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2017-10-25, 18:00

Hej,zrobiłem dzisiaj mały test termostatów,oryginalny temperatura otwarcia 82 stopnie i zamiennik vernet temperatura otwarcia 87 stopni.Obydwa do garnka i na gaz,oryginał otworzył się cały a vernet dopiero zaczął się ruszać,jak woda zaczęła już na dobre się gotować to pomalutku pomalutku otworzył się cały.Na moje oko w tym vernecie i tak może być zbyt mały przepływ jak na potrzeby naszych silników,jego pełne otwarcie jest ok.trzy razy mniejsze jak w oryginale.Nie polecam zamienników w postaci termostatów.

mateuss
Oblatywacz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-02-06, 06:38
Miejscowość: Warszawa

Post autor: mateuss » 2017-10-27, 06:40

Zmieniłem opony na zimowe świeżynki...

W końcu jest trakcja w zakrętach!
Sfinansowano z 500+

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1947
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2017-10-27, 07:38

mateuss pisze:Zmieniłem opony na zimowe świeżynki...
Tylko zimy brak :D

mateuss
Oblatywacz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-02-06, 06:38
Miejscowość: Warszawa

Post autor: mateuss » 2017-10-27, 08:16

Rano już zimno, a jeżdżenie na 10 letnich zimowych kartoflach to jak gwiazdy tańczące na lodzie :)

Nie wiem co wy chcecie od tego auta, prowadzi się naprawdę dobrze !
Sfinansowano z 500+

zakres_akz
Senior
Posty: 582
Rejestracja: 2013-01-20, 20:55
Miejscowość: Rzeszów

Post autor: zakres_akz » 2017-10-27, 13:52

Po zapowiedziach pogodowych na początek przyszłego tygodnia zapodałem nowy komplet zimówek Pirelli Scorpin Ice&Snow.

Wcześniej, o czym nie miałem kiedy napisać było:
- nowy olej po 9 kkm;
- wymiana tarcz przednich Rotinger GT na Rotinger GT - pierwsze Rotingery biły od początku (przy hamowaniu z prędkości większej niż 70 km/h), dzięki uprzejmości Biura obsługi dostałem "zaocznie" nowy komplet i wymieniłem sztuka za sztukę. Nowe sprawują się super (z klockami Meyle);
- wymiana pompy płynu chłodzącego - niespodzianka: utleniła się ścianka dolnego króćca obudowy pompy i zaczęło się sączyć spod opaski, niestety całość do wymiany;
- przy okazji wymiany pompy zostały założone nowe rolki prowadzące paska napędu osprzętu.
-----------------------------------------
SPRZEDAM:
- półoś przednia (strona pasażera) do 300c AWD nowa;
- felgi ori 18 do AWD (na sztuki, do lekkiej kosmetyki);
- opony zimowe i letnie 235/65 R18 używane (michelin alpin / nokian);

Wojciechwer
Oblatywacz
Posty: 83
Rejestracja: 2017-05-08, 18:12
Miejscowość: Gorzow wlkp

Post autor: Wojciechwer » 2017-11-04, 12:41

Zrobilem dzis w moim 300 ... https://imgur.com/a/hhvG3
Dziadek mi fiesta wymusil, pas przedni, podluznica przestawiona, jak sie obrocil uderzyl w blotnik i drzwi. Fiesta w pol sie zgiela, a ja nawet tego nie odczulem...

marcin_300m
Mentor
Posty: 1479
Rejestracja: 2006-10-08, 17:18
Miejscowość: ---

Post autor: marcin_300m » 2017-11-04, 12:58

Nie ma tego złego, przynajmniej wywalisz te paski ledowe i naklejki na lampy ;)

Wojciechwer
Oblatywacz
Posty: 83
Rejestracja: 2017-05-08, 18:12
Miejscowość: Gorzow wlkp

Post autor: Wojciechwer » 2017-11-04, 13:00

Ta, w koncu to zrobie :D

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2017-11-04, 17:32

Siema,dzisiaj założyłem nowy korek (stant) do zbiorniczka wyrównawczego :P jeszcze czekam na nową chłodnice i termostat.

misiekkk
Trener
Posty: 394
Rejestracja: 2016-10-16, 20:07
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Auto: 300c 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: misiekkk » 2017-11-04, 17:42

Szkoda auta...

Awatar użytkownika
balon-77
Klubowicz
Posty: 311
Rejestracja: 2014-01-26, 15:29
Miejscowość: nowy tomyśl
Auto: Chrysler 300C
Rocznik: 2015
LPG: Tak

Post autor: balon-77 » 2017-11-05, 00:37

Ja właśnie włożyłem na zimę gumowe dywaniki kupione na alledrogo za całe 49.90 i nawet pasują w miarę do mojego AWD .

Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 248
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Post autor: JEDI_V » 2017-11-05, 20:58

balon-77 pisze:Ja właśnie włożyłem na zimę gumowe dywaniki kupione na alledrogo za całe 49.90 i nawet pasują w miarę do mojego AWD .
Daj jakies namiary na sprzedajacego, moze bedzie miec do 300M, a jak z zapachem, kiedys kupilem najtansze robione z odpadkow i w aucie walilo guma, ze glowa bolala, a po wlaczeniu ogrzewania to juz masakra.
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

ODPOWIEDZ