Za dużo oleju w skrzyni biegów

Najbliżsi kuzyni 300m.
Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Za dużo oleju w skrzyni biegów

Post autor: rafusus » 2015-01-21, 10:31

Witam

Otóż robiłem dolewkę do skrzyni, bo podczas wymiany oleju za mało nalałem do miski i... Kurde przelałem i to dosyć mocno (1cm-1,5cm ponad górną kropkę HOT - oczywiście na rozgrzanej skrzyni) i teraz pytanie, zostawić? (olej się pieni, być może przez zbyt duży jego poziom). Czy ściągnąć go jakąś rurką? Nie wiem czy bardziej nie zaszkodze skrzyni zbyt wysokim poziomem jak jazdą poniżej poziomu HOT.

Pozdrawiam.
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
VJanusz
Oblatywacz
Posty: 173
Rejestracja: 2012-11-06, 10:26
Miejscowość: Olesno, woj opolskie
Auto: 300M/3,5/Pro-AM
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Post autor: VJanusz » 2015-01-21, 10:48

Skoro producent wyznaczył poziomy oleju to należy ich przestrzegać. Nadmiar oleju może uszkodzić np. czujniki lub uszczelniacze.
Kup w aptece zestaw do karmienia pozajelitowego (3,60zł). Jest to komplet z wężykiem lub gdyby nie było weź samą strzykawkę 100ml. i tym zestawem możesz odessać olej przez rurkę od bagnetu.
VJanusz

Awatar użytkownika
cymek
Klubowicz
Posty: 1080
Rejestracja: 2013-10-16, 17:25
Miejscowość: lwówek śląski
Kontakt:

Post autor: cymek » 2015-01-21, 10:49

A procz tego, ze oliwa sie pieni jak reaguje skrzynia na przerzucanie biegow?

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-01-21, 10:56

Zrobię jak kolega wyżej napisał. A skrzynia szarpie... Szarpała też przed dolewką i szarpała przed wymianą (spodziewałem się że ustąpi po wymianie filtra i oleju...). Jednak nie wiem czy to nie jest złudzenie, ale jakby szarpała mniej...
Może zresetować ją? (odłączając aku), tylko jak ją później "nauczyć" :)
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
cymek
Klubowicz
Posty: 1080
Rejestracja: 2013-10-16, 17:25
Miejscowość: lwówek śląski
Kontakt:

Post autor: cymek » 2015-01-21, 11:14

Nauczy sie sama... tylko spokojnie jezdzic (chyba, ze nie ten model ;) )

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-01-21, 11:17

Jeżdzić spokojniem znaczy bez kick-downów? I tak przez jaki okres czasu? ;]
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
cymek
Klubowicz
Posty: 1080
Rejestracja: 2013-10-16, 17:25
Miejscowość: lwówek śląski
Kontakt:

Post autor: cymek » 2015-01-21, 11:26

:D z 3 tygodnie :D , a tak na powaznie to nie wiem... wyczujesz, ale troche trzeba pojezdzic, ja nie zwracalem uwagi jak dlugo, jest tu na forum o adaptacji skrzyni poszukaj poczytaj moze tutaj cos znajdziesz http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... a&start=60

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4969
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2015-01-21, 12:49

Nadmiar oleju ZDECYDOWANIE usunąć! Objaw pienienia się oleju jest typowy przy jego nadmiarze.

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-01-21, 15:00

OK. Już sprzęt do usuwania zakupiony (dozownik do kroplówki (wężyk) + strzykawka), zaraz idę odsysać.
BTW. Kurcze właśnie nie wiem po czym będę wiedział że skrzynia się zresetowała, czy nawet już się zaadaptowała. To już moja druga wymiana i drugi reset w sumie będzie, ale nie wiem na co zwracać uwagę, bo wcześniej jakoś zbytnio różnicy nie wyczułem :/
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-01-23, 11:54

Ok oleju upuściłem i obecny poziom to 0,5 cm poniżej drugiej kropki hot. Na rozgrzanej skrzyni. Reset bezpiecznikien nr 11 i... szarpie jakby dużo słabiej teraz to raczej takie delikatne pęknięcia są - może poduszka? Macie sposób na sprawdzenie jej? I momentami mam wrażenie jakby ślizgała znaczy przeciąga zmianę z 3 na 4 bieg.
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-01-24, 18:05

Podbijam... Oczywiście o pyknięcia chodziło, a nie o pęknięcia :D
Olej już się nie pieni, dziękuję za pomoc i być może uratowanie skrzyni :]
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7874
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2015-01-24, 18:08

a co z szarpaniem?
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-01-24, 18:39

Nadal występuje, ale dużo słabiej, jak pisałem wyżej to teraz takie pyknięcia są jakby luz jakiś przy zapinaniu biegu. Najbardziej to czuć kiedy skrzynia przełącza z 3 na 4 bieg - wybija 3 obroty rosną, prędkość maleje i zapinając 4 bieg szarpnie do przodu - trwa to niecałą sekundę może sekundę - przy delikatnie wciśniętym pedale gazu nie czuć nic. Dlatego pomyślałem o poduszce skrzyni...
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

geniuuuu
Oblatywacz
Posty: 170
Rejestracja: 2013-04-17, 08:19
Miejscowość: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: geniuuuu » 2015-02-02, 13:18

Może zerknij na czujniki skrzyni czy nie są zabrudzone (przyklejają się do nich metalowe opiłki).

Wierzę że olej wlany MOPAR.
U mnie skrzynia zaczynała szarpać - odpiąłem akumulator na noc (jakieś 12godzin) po spokojnym przejechaniu około 70km zaczęło fajnie zmieniać biegi.

Niby są opisy jak ją nauczyć itd itp że kickdown ileś razy i cały opis... - próbowałem w moim przypadku efekt był gorszy niż przed pseudonauką :)
obroty rosną, prędkość maleje
Jeśli tak to na pewno nie poduszka - właściwa byłaby odwrotna kolejność.

też miałem pieniący się olej na bagnecie w przednim autku (Intrepid 2000) więc wymieniłem całe auto :D ...a tak poważnie olej nie był nigdy wymieniany.... po wymianie było trochę ponad stan ale się nie pienił.
Nie ma co panikować - to wszystko robili tylko ludzie :)

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2015-02-03, 03:08

geniuuuu pisze:Niby są opisy jak ją nauczyć itd itp że kickdown ileś razy i cały opis... - próbowałem w moim przypadku efekt był gorszy niż przed pseudonauką
komp skrzyni adaptuje się do stylu kierowcy i odpowiednio zmienia punkty zmiany przełożeń

reset skrzyni przywraca ustawienia fabryczne i fajnie ciągnie, ale po tygodniu w miejskich korkach wyjeżdzając w trasę nie dostaniemy redukcji z 4 na 2... trzeba znów nauczyć skrzynię zmieniać biegi, żeby mieć frajdę z jazdy

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-02-03, 04:14

Olej oczywiście Mopar ATF+4 od kogoś z forum brałem już nie pamiętam.

Spróbuję odłączyć aku na całą noc zobaczymy... Choć na brak mocy nie narzekam, tylko te szarpnięcia mnie irytują....

Swoją drogą mam drugą skrzynię jednak z innego rocznika i inny model (dwa lata młodsza od mojej, i z autostickiem...) próbował już ktoś przekładki? Bo chętnych na tę skrzynię nie mam, a jeźdźiłem nią trochę i byłem pełen podziwu....
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-02-05, 03:45

Odkryłem coś nowego...
Na zimnej skrzyni/silniku szarpanie nie występuje w ogóle - w żadnym przypadku, więc wykluczyłem poduszkę...
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-02-12, 22:37

Nie dało się postu edytować już...
Z ciekawości sprawdziłem jaki jest poziom oleju w skrzyni jak auto postoi trochę... I odziwo ponad górną kropkę HOT... Normalne to? jak sprawdzałem wcześniej na odpalonym i rozgrzanej skrzyni było 0,5cm poniżej... Może szukam dziury w całym, ale zastanawia mnie to szarpanie...

EDIT: Nie ważne już , sprawdziłem na forum... Nie sprawdzamy oleju na wyłączonym silniku ;]

Ale mimo wszystko ktos jest w stanie pomóc w jakikolwiek sposób? Błędów skrzyni nie ma... Bynajmniej po kluczykowaniu nie pojawia sie P0700...


Mam drugą skrzynię ale jak pisałem wyżej z autostickiem i nowszy model (2001) będzie problem z przekładką? Bo ta pracowała idealnie wręcz do momentu wyjęcia silnika :)
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-02-22, 01:43

Jasny gwint...
Co pomiar to inne wskazanie...
Trasa 40km z elementami miasta, kilka kickdownów i nie oszczędzanie auta... Wskazanie pomiędzy kropkami HOT idealnie w połowie.
Ta sama trasa, temp zewnętrzna trochę wyższa, jazda jak emeryt (oszczędnie) max. 90km/h bez kickdownów... Wskazanie 2cm poniżej pierwszej kropki HOT
Zrobiłem eksperyment i w momencie kiedy zaczyna szarpać skrzynia podjechałem na najbliższy parking aby sprawdzić poziom i.... Ledwo olej dochodzi do pierwszej kropki na bagnecie.
Nie wiem czy dolewać teraz czy nie...
Olej nadal się pieni...
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
cymek
Klubowicz
Posty: 1080
Rejestracja: 2013-10-16, 17:25
Miejscowość: lwówek śląski
Kontakt:

Post autor: cymek » 2015-02-22, 09:06

rafusus, a moze masz jakas nieszczelnosc ukladu? Nie masz wycieku? Chodzi mi o to, ze moze bierze gdzies i zasysa jakies lewe powietrze... wtedy moga byc rozne cisnienia, lub ich brak...
Nie za bardzo wiem czy to idzie w parze, ale sprawdzic warto, a jak cos to niech mnie ktos poprawi :/
Ja dolalbym oleju na Twoim miejscu...

Awatar użytkownika
VJanusz
Oblatywacz
Posty: 173
Rejestracja: 2012-11-06, 10:26
Miejscowość: Olesno, woj opolskie
Auto: 300M/3,5/Pro-AM
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Post autor: VJanusz » 2015-02-22, 10:41

Kiedyś, chyba na tym forum czytałem o zapowietrzaniu skrzyni biegów. Jeśli dobrze pamiętam to jakiś odpowietrznik się zatykał. Zdaje mi się, że nawet Chrysler wydał jakąś informacje dla serwisów.
VJanusz

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-02-22, 14:07

Zapomniałem dodać, że skrzynia szarpała po przejechaniu może 3km i wtedy był niski poziom oleju (zimna skrzynia), dalej po przejechaniu 40km poziom wrócił jak wyżej pisałem...
Kurcze dolałem, za dużo... Spuściłem za dużo... Nie chce mi się wierzyć że 200ml w skrzyni mniej może być powodem tego szarpania, tym bardziej że jak go było więcej szarpanie również występowało...
Co do zapowietrzenia to pierwszy słyszę :/
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 2069
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2015-02-24, 00:01

rafusus pisze:Jasny gwint...
Co pomiar to inne wskazanie...
Trasa 40km z elementami miasta, kilka kickdownów i nie oszczędzanie auta... Wskazanie pomiędzy kropkami HOT idealnie w połowie.
Ta sama trasa, temp zewnętrzna trochę wyższa, jazda jak emeryt (oszczędnie) max. 90km/h bez kickdownów... Wskazanie 2cm poniżej pierwszej kropki HOT
Zrobiłem eksperyment i w momencie kiedy zaczyna szarpać skrzynia podjechałem na najbliższy parking aby sprawdzić poziom i.... Ledwo olej dochodzi do pierwszej kropki na bagnecie.
Nie wiem czy dolewać teraz czy nie...
Olej nadal się pieni...
... a czy nie jest tak że jak się olej pieni to jest go za mało w skrzyni

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-02-24, 03:03

Ehhhh.... już sam nie wiem... Raz go za dużo raz go za mało...
Teraz niby jest dobrze, ale się nie dowiem, dopóki nie zmierzę temperatury tego oleju...
Tyle czasu już tak jeździłem z tym szarpaniem że raczej to nic poważnego :)
BTW. Dlaczego nie szarpie na zimnym??? Może ktoś mnie zrobił w bambuko i to nie jest Mopar ATF+4??? Albo dałem d..y przy wymianie filtra, ale przecież to prawie niemożliwe... Albo jakiś czujnik zdechł (gdzie błąd?). :570:

P.S.
Po powrocie od mechanixów po przekładce silnika, każdy wolny dzień (przynajmniej co drugi) mam coś do zrobienia w aucie.... A przez 3lata nic... Jasny gwint....
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2015-02-25, 04:02

Temp. zmierzona termometrem z sondą zewnętrzną (ala stacja pogodowa ;] - zaczerpnięte gdzieś z youtube). Trasa 40km średnio dynamicznie - temp. 68st. C., wskazanie centymetr ponad górną kreskę HOT, a olej nie był gorący... Teraz pytanie ile go spuścić...
Swoją drogą auto mogło być lekko pochylone do przodu (w dół) i lekko na stronę kierowcy... Ale czy aż taki błąd pomiarowy by wynikł... Sprawdzę jutro ponownie na zimnym 27st. C oraz na ciepłym...
Bo obecnie to zastanawiam się czy litra nawet nie spuścić... do poziomu WARM
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

geniuuuu
Oblatywacz
Posty: 170
Rejestracja: 2013-04-17, 08:19
Miejscowość: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: geniuuuu » 2015-02-25, 10:09

A te czujniki sobie sprawdziłeś ?
W moim Interpidzie (2000) po ich wymianie i restarcie skrzyni było elegancko :)

- potem skasowali mi go na rondzie... :(
Nie ma co panikować - to wszystko robili tylko ludzie :)

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2015-02-25, 10:50

w manualu jest obrazek
pozion na bagnecie, a temperatura oleju w F

ODPOWIEDZ