Programowanie pilota...

Najbliżsi kuzyni 300m.
Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Programowanie pilota...

Post autor: rafusus » 2012-05-12, 20:27

Witam!


Otóż myśląc, iż skoro posiadam sprawnego pilota z czterema przyciskami (niestety nie oryginalny, tylko do dołączonej centralki) uda mi się programować pilota oryginalnego, więc go zakupiłem... Niestety nie udało się :) Udałem się do najbliższego warsztatu gdzie zajmują się chryslerami i okazało się, że nie można zaprogramować dowolnego pilota zakupionego na allegro czy z innych źródeł. One mają przypisane numery i tylko z takimi numerami można je przyuczyć do auta. Pan nawet się nie zabierał za robotę (a szkoda bo przecież mogło by się udać :). Niestety nie znalazłem potwierdzenia jego teorii, a że panowie byli strasznie nie mili, praktycznie bezczelni (zakład znajduje się w Chróstniku między Lubinem, a Legnicą - stanowczo nie polecam, bo kiedy bym tam nie podjechał to panowie są tam strasznie aroganccy), nie dopytywałem dalej. Jeszcze jedynie dostałem numery pilotów:
04602268AA
04602268AB
04602268AC
Podobno tylko z takimi numerami, są w stanie przypisać do auta, a mój zakupiony pilocik ma takie numery:
04602260AA

Powiedzcie mi proszę, czy oni mieli rację z tymi numerami, czy może jednak da się coś zrobić? A jeśli nic się nie da zrobić to może ktoś posiada na zbyciu lub na wymianę pilocika z numerami wymienionymi powyżej?

Zależy mi na powrocie do oryginalnego pilota, bo cenie sobie oryginalność w pojeździe :) no i otwieranie bagażnika z pilota jest bardzo przydatne :) A mam jakąś badziewiastą centralkę założoną i raz bateria w pilocie rozładowuje się po kilku tygodniach, centralka nie załącza alarmu i w ogóle piloty już są w opłakanym stanie.

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie się tematem.
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4366
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2012-05-12, 21:39

z 2001
TRANSMITTER, Keyless Entry - nadajnik, czyli pilot
04602260AA
04602261AA Export - takie oznaczenie mam na swoim pilociku

RECEIVER, Keyless Entry - odbiornik
04602310AB
04602415AB Export

z 1999
TRANSMITTER, Keyless Entry - nadajnik
04602268AA USA/Canada
04759011AB (EUROPEAN)

MODULE, Keyless Entry Receiver - odbiornik
04602269AA
04759016AC (European)
rafusus pisze:czy oni mieli rację z tymi numerami
Raczej mieli rację i musisz poszukać pilota od autka '98 - '00 w wersji US > a nie europejczyka.
Od '01 montowali inny nadajnik/pilot i odbiornik, a to komplecik jest - tak jak kluczyk i stacyjka.

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2012-05-14, 18:58

Dzięki za odpowiedź. A powiedz mi jeszcze czy te numery wyżej co mi podali również będą pasowały do mojego odbiornika?

Swoją drogą może ktoś ma na wymianę? :) Chętnie bym się zamienił na pasujący i do mojego i do osoby która się zechce zamienić :)
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4366
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2012-05-15, 20:04

rafusus pisze:powiedz mi jeszcze czy te numery wyżej co mi podali również będą pasowały
:565:
rafusus pisze:04602268AA
04602268AB
04602268AC
:561:
Cezary pisze:z 1999
TRANSMITTER, Keyless Entry - nadajnik
04602268AA USA/Canada
04759011AB (EUROPEAN)
:562: Literki nie mają znaczenia, a na 200% nie masz wersji europejskiej, więc podali Ci dobry numer.

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2012-05-16, 18:38

Boże, ale ze mnie ciołek :D Przecież faktycznie mi napisałeś wcześniej już :D Sorka, ale ostatnio przepracowany jestem trochę. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2014-11-12, 20:12

Odświeżam...
Pilota nadal nie znalazłem.... Ale mam inne pytanie. Gdzie znajduje się org. centralka zamka centralnego? Na forum niestety nie mogłem znaleźć (albo złe zapytania, albo szukajka nie działa prawidłowo ;] ).

Orientuje się ktoś może?
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4366
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2014-11-12, 20:49

rafusus pisze:centralka zamka centralnego?
to nie jest oddzielny układ... gdzie prowadzą kabelki z siłowników drzwi - do BCM'a
w manualu jest opis zasady działania wraz z funkcjami

antena i odbiornik
http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... 819#107819

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2014-11-13, 00:55

O w mordę... Tego się bałem.
Mam okazję przełożyć układ z pilotem do swojego, aby odzyskać org. pilota. Ale widzę że to może się nie udać. Z wersji EU do USA. A na dodatek jeśli to jest w BCM to raczej będzie dużooooo rozbierania :/ Kurde...

P.S.
Cezary jak zawsze pomogłeś :) Dzięki. Bo bym szukał i szukał....
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2014-11-13, 18:18

E.... A jednak spróbuję ;] Tylko mam pytanie, bo BCM'a na podmiankę już wyjełem (z 2001r), i zauważyłem różnice... Moduł centralnego jest troszkę inny, z innej strony wtyczki do niego wchodzą (a czy są takie same to nie wiem, bo swojego BCM'a jeszcze nie wyjełem) Czy przełożenie samego receivera pomoże działać kluczykowi z innego auta? (z tego samego co receiver?). Nie wiem czy jest sens rozkręcać i się rozczarować, a może ktoś z Was już próbował podobnego zabiegu.

Różnice poniżej: (fotki znalezione na aukcjach)
BCM wymontowany
Obrazek

BM na aucie
Obrazek

EDIT kolejny.
Okazało się że z auta z którego wyjełem BCM'a pilot ma dokładnie te numery które mi są potrzebne ;D Tylko że sam go nie zaprogramuje...
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2014-11-14, 21:02

Hehe chyba małe zainteresowanie tematem jest ;D
Przełożyłem całego BCM'a bo sam odbiornik nie pasował. Nowy niestety nie ma antenki :) Nie wiem chyba jakaś wbudowana jest.
I... Próba... O.o Działa :D W końcu po ponad 2latach (od kiedy mi się zamarzyło mieć org. pilot) mam org. pilot :D I działa, aż miodzio. Bałem się jeszcze immo, ale widocznie jest gdzie indziej bo odpala na starym kluczyku.
Swoją drogą przebieg eMki jest zapisywany właśnie tam - w BCM'ie bo mi się zmienił i mam teraz taki jaki ma mój przekładkowy silnik :)
Bez problemów oczywiście się nie obyło, otóż zapaliła mi się kontrolka AIR BAG... :( Może przez to że mam auto z jedną poduszką, a przekładane było z auta z dwiema poduchami :/ Jakaś rada na zniknięcie kontrolki? ;]

Ehhh.... I nie działa nawiew (???) i nie działa w komp. pokł. ODO (czyli przejechane kilometry) oraz temp. zewn. Co radzicie?
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2014-11-17, 15:29

Jasny ch.j mnie strzeli...
Widocznie BCM nie jest kompatybilny z moim modelem auta. Próba przełożenia samego RKE Receivera również lipa (w 2001r. jest 6 nóżek, a w 1999r. już tylko 4...). Wróciłem już do starego BCM'a bo jazda zimą bez ogrzewania trochę hardcorowa jest ;] Wolę ogrzewanie jak działającego org. pilota. A przy okazji nie działało już kilka innych rzeczy dodatkowo.

Macie jakieś namiary na okolice legnicy gdzie programują piloty? ;]

Jeszcze spróbuję popatrzeć na service manuale, bo wydaje mi się że przynajmniej dwie wtyczki są inaczej umieszczone w nowym BCM'ie...

Swoją drogą wspomaganie kierownicy również jest sterowane przez BCM'a -> czyli może jesteśmy w stanie sobie ustawiać twardość kierownicy? ;] (na nie kompatybilnym BCMie kierownica prawie bez wspomagania chodziła :D a na org. lekko paluszkiem można kręcić ;] -> Ot. taka ciekawostka.
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

ODPOWIEDZ