Koło pasowe wału korbowego...

Najbliżsi kuzyni 300m.
Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Koło pasowe wału korbowego...

Post autor: rafusus » 2017-04-17, 12:19

Witam.

Wczoraj wracając z podróży świątecznej miałem dwie nie miłe przygody... Otóż najpierw wywaliło mi cały płyn przez zbiornik wyrównawczy (usterka - wtyczka czujnika temp. i nie załączyły się wiatraki - ogarnełem). Juz pod domem trzymałem Kryśkę lekko na obrotach aby włączyły mi sie wiatraki (zagrzać go szyko chciałem) i nagle wystrzał i pełno hałasu....
Okazało się, że pękł mi pasek klimatyzacji (prawdopodobnie przez zacierającą się sprężarkę), niby nic, ale poharatało mi trochę pasek wielorowkowy... Przy okazji zobaczyłem że mam straszne bicie na kole pasowym wału... I teraz do Was pytanie:

Czy to koło to nie jakaś ściema??? Cena zachęca:
http://allegro.pl/kolo-pasowe-walu-chry ... 88991.html

Czy z lekko poharatanym paskiem zrobię z jakieś 500km? (zanim przyjdzie paczka - jeżdzić muszę, a jeszcze wyprawa ok 100km na święta mnie czeka - czy lepiej odpuścić i poruszać się w koło komina?).

Pasek rozumiem, jakiego bym nie kupił (do klimy narazie nie zakładam dopóki jej nie ogarnę) będzie dobry (oczywiście do 300m 3,5L).

Dzięki za szybkie odpowiedzi....
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

przegal
Trener
Posty: 200
Rejestracja: 2014-03-10, 13:15
Miejscowość: Węgrów

Post autor: przegal » 2017-04-17, 17:29

Przy takich no-name kołach to loteria, jedne są zajebiste inne biją od razu. Na szczęście to nie BMW i nie ma w sobie tłumika drgań, więc mniejsza szansa na wtopę. Co do Poharatanego paska ja bym odpuścił- nie znasz dnia ani godziny a ładowanie i reszta może skończyć się w najmniej spodziewanym momencie.

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-04-17, 20:09

Spoko dzięki :D Właśnie zauważyłem - odpuśiliśmy wycieczkę dzisiaj... ale w święta demontowałem to... Pasek został mi w dwóch połówkach... Więc dobrze się stało że nie jechaliśmy...
Odpaliłem motor bez pasków i... Nastała cisza... Łożyska jeszcze muszę ogarną pewnie :D
Co do koła to może ktoś montował te no-namy, lub ma blisko do firmy? Bo to jest połowa ceny...
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-04-17, 20:18

Tak mi bije: https://www.youtube.com/watch?v=7llipmq7wqE

Na filmie tego nie widać - stablizacja....
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

przegal
Trener
Posty: 200
Rejestracja: 2014-03-10, 13:15
Miejscowość: Węgrów

Post autor: przegal » 2017-04-18, 18:20

No to faktycznie, koło do wymiany

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-04-25, 02:27

Btw. Jakies problemy przy wymianie? Chłodnice ściągać czy da rady bez demontażu?
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

przegal
Trener
Posty: 200
Rejestracja: 2014-03-10, 13:15
Miejscowość: Węgrów

Post autor: przegal » 2017-04-25, 07:30

Nie wiem jak w LHS, ale w 300M ściągałem wyłącznie wentylatory

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-04-25, 13:04

Dzięki :) Widzę, że bez małego trójramiennego ściągacza też się nie da :] Swoją drogą zauważyłem że śruba ma zdarty gwint... Orientujecie się czy ta śruba jest gdzieś do nabycia?
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
MarTin_
Mentor
Posty: 947
Rejestracja: 2013-05-14, 19:57
Miejscowość: Bełchatów

Post autor: MarTin_ » 2017-04-25, 13:20

Obecnie:
Chrysler 3OOC 5.7 HEMI V8 2007 US
Chrysler 3OOM 3.5 V6 1999 wersja EU
Łada 2107 2.9 V6 1989 wersja RU

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-04-26, 03:44

Dzięki :] Myślałem raczej o nowej :) Ale fajnie że używki tez do nabycia (na zdjęciu wygląda b. dobrze) niestety już nie mogę sobie pozwolić na przestój (paczka...) i zobacze po serwisach u siebie ;]

Pytanie... Domyślam się że śruba jest dużo miększa od wału korbowego... Ale bez powodu nie zdarło by z niej gwintu... Czy jest ryzyko uszkodzenia gwintu w wale napędowym?
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
Moth
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 2010-11-04, 00:10
Miejscowość: Warszawa
Auto: Charger
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: Moth » 2017-04-26, 11:14

rafusus pisze:Pytanie... Domyślam się że śruba jest dużo miększa od wału korbowego... Ale bez powodu nie zdarło by z niej gwintu... Czy jest ryzyko uszkodzenia gwintu w wale napędowym?
Tak, ja musiałem przegwintować, ale możesz to zrobić na aucie. Używałem dużego ściągacza bo mały nie dał rady i musiałem zdjąć cały przód tj zderzak, pas, belke, wentylatory z chłodnicami wystarczyło odchylić ale odmontować musiałem rurki z klimy.

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-04-27, 04:39

Podasz więcej szczegółów? Jaki skok gwintu itd.? Przegwintować rozumiem - rozumiem - nie gwintować na inny rozmiar tylko przelecieć tym samym??? :570:
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-04-27, 14:08

Na szybko pytanie, bo wymieniam też węże ciśnieniowe... Uszczelniać to trzeba jakoś? Tak samo króciec pod czujnikiem oleju uszczelniać trzeba w jakiś sposób???
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
Moth
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 2010-11-04, 00:10
Miejscowość: Warszawa
Auto: Charger
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: Moth » 2017-04-29, 23:19

rafusus pisze:Podasz więcej szczegółów? Jaki skok gwintu itd.? Przegwintować rozumiem - rozumiem - nie gwintować na inny rozmiar tylko przelecieć tym samym??? :570:
Rafusus nie pamiętam za dużo bo robiłem to 2 lata temu, kupiłem gwintownik rozmiar większy niż oryginalna śruba, poszerzylem otwór trochę wiertłem, nagwintowałem i zmieniłem na odpowiednią śrubę o skoku gwintownika, twardosci 10.9 i skręciłem wszystko.

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2017-05-03, 09:16

Narazie wkręciłem na teflon (może pakuły byłyby lepsze :D) i trzyma :D Przy następnej wymianie oleju przemyślę sprawę :D
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

ODPOWIEDZ