problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Sekwencje, kolektory, wtryskiwacze i cała reszta.
dexter25
nowy
Posty: 15
Rejestracja: 2013-09-19, 08:42
Miejscowość: łódzkie - wieruszów

problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: dexter25 » 2014-10-19, 12:07

Witam,

moja 300m ma kłopot przy pierwszym przełączeniu z benzyny na gaz. I w sumie taki problem powstał dopiero jakieś 2 tygodnie temu. Instalacja ma 2.5 roku, został ostatnio wymieniony filtr, nie pomogło, to gazownicy "wypłukali" wtryskiwacze, twierdząc że teraz powinno być dobrze. Niestety wczoraj ponownie wystawiłem na próbę autko i po przełączeniu niestety od razu obroty spadają i nawet wciśnięcie gazu nie pomoże. Dodatkowo potem pojawia się problem z ponownym odpaleniem. Kręci kręci, ale nie chce odpalić, dopiero po wciśnięciu gazu odpali, ale muszę go szybko przełączyć z powrotem na benzynę jeśli chcę, żeby chodził. Co najlepsze, po przejechaniu niedużej odległości, koło 1 km, gdzie temperatura dźwignie się koło pierwszej kreski, ręcznie przełączę na gaz i bez zająknięcia mogę już na gazie jechać. Potem jak auto już jest rozgrzane, to przełącza się bez problemu. Chodzi tylko o te pierwsze przełączania. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
od 22.09.2013 szczęśliwy posiadacz pięknej 300 m:)

Jerzyy
Klubowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2013-03-17, 18:51
Miejscowość: Warszawa

Post autor: Jerzyy » 2014-10-19, 22:34

Możesz mieć zbyt niską temperaturę przełączania na gaz. Rzeczy, które mogą pomóc:
- zwiększenie temperatury przełączania(ja na starych valtekach musiałem mieć aż około 40-45 stopni),
- włączenie czegoś takiego jak rozgrzewanie/podgrzewanie wtryskiwaczy w komputerze od gazu(jeśli się da),
- ustawienie w kompie od gazu aby nie przełączał wszystkich wtryskiwaczy na raz tylko każdy co 0,2s przykładowo,
- ustawienie minimalnych obrotów przełączania na gaz na np 1500

Miałem te same problemy i co ciekawe jak zmieniłem wtryskiwacze z Valteków na Hany zielone to mogłem zmniejszyć temperaturę przełączania z tych ponad 40 stopni na 20 albo 25. Niżej nie próbowałem bo wydawało mi się to aż nierealne. Może po zimie będę testował.

dexter25
nowy
Posty: 15
Rejestracja: 2013-09-19, 08:42
Miejscowość: łódzkie - wieruszów

Post autor: dexter25 » 2014-10-20, 09:13

moje wtryskiwacze to są właśnie Valteki. Ale wcześniej takiego problemu nie było. Przejechane na nich jest około 45000. Dziś o dziwo, odpaliłem, czekałem aż się rozgrzeje i się przełączy i ku mojemu zaskoczeniu bez najmniejszego zająknięcia się przełączył. Czy fakt, że wczoraj specjalnie przejechałem około 30 km na benzynie mógł mieć znaczenie?
od 22.09.2013 szczęśliwy posiadacz pięknej 300 m:)

Jerzyy
Klubowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2013-03-17, 18:51
Miejscowość: Warszawa

Post autor: Jerzyy » 2014-10-20, 12:44

U mnie na valtekach też tak nagle się to zaczęło. Tzn jednego dnia jadę i przełącza normalnie a kolejnego dnia jadę i w momencie przełączania silnik gaśnie. No i tak gasł kilka dni z rzędu i zacząłem szukać jak to rozwiązać. Zwiększyłem tę temperaturę przełączania i włączyłem podgrzewanie wtryskiwaczy i pomogło. Ale i tak postanowiłem zmienić na hany zielone. Może i duży koszt, ale za to krócej muszę rozgrzewać auto na benzynie więc po jakimś czasie zakup się zwróci.

To, że jechałeś na benzynie wczoraj według mnie nie miało wpływu na nic. Podejrzewam raczej, że mogło dziś przełączyć lepiej niż innego dnia ze względu na warunki pogodowe. Tzn czujnik temperatury mógł dłużej się nagrzewać aby osiągnąć temperaturę przełączania. U mnie właśnie w ciepłe słoneczne dni zaczęły się te problemy bo widocznie czujnik już na starcie miał wyższą temperaturę.

Podsumowując: poproś gazowników żeby Ci ustawili temperaturę przełączania na te 40-45 stopni jeśli masz niższą. Możesz też to sam zrobić jeśli masz laptopa i kupisz na allegro kabelek do gazu za ~30zł.

dexter25
nowy
Posty: 15
Rejestracja: 2013-09-19, 08:42
Miejscowość: łódzkie - wieruszów

Post autor: dexter25 » 2014-10-20, 13:26

Dziękuję za odpowiedź. A jeśli zwiększę tą temperaturę, to jeszcze pośmigam trochę na tych wtryskiwaczach?
od 22.09.2013 szczęśliwy posiadacz pięknej 300 m:)

Jerzyy
Klubowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2013-03-17, 18:51
Miejscowość: Warszawa

Post autor: Jerzyy » 2014-10-20, 13:34

Jeśli moja teoria z tą temperaturą przełączania jest prawidłowa to według mnie pośmigasz jeszcze. Ja też bym pośmigał bo żadnych innych dziwnych objawów nie miałem. Oczywiście jeśli nie masz problemów z regulacją gazu, ale to by Ci gazownicy już powiedzieli.

Tak na prawdę nie wiem dlaczego u mnie ta zmiana wtryskiwaczy pozwoliła obniżyć temperaturę przełączania. Chyba po prostu nowe i lepsze wtryskiwacze jakoś lepiej sobie radzę z gazem o niskiej temperaturze.

Efy
Senior
Posty: 504
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Bolszewo
Auto: Chrysler 300 AWD
LPG: Tak

Post autor: Efy » 2014-10-20, 17:55

Jerzyy pisze:
Tak na prawdę nie wiem dlaczego u mnie ta zmiana wtryskiwaczy pozwoliła obniżyć temperaturę przełączania. Chyba po prostu nowe i lepsze wtryskiwacze jakoś lepiej sobie radzę z gazem o niskiej temperaturze.
Ja też mam wtryski HANA, autko przełącza się na gaz dokładnie kiedy woda chłodząca silnik osiągnie 48 st.C. Dzieje się to tak,iż sterownik gazu jest ustawiony na taką właśnie wartość. Nie mam potrzeby zmniejszać tej temperatury, skoro jest ona najbardziej optymalna.Mało tego,żadnych wymiernych korzyści, obniżając temperaturę ,nie uzyskamy. Jak życie pokazuje,poprzez takie manipulowanie parametrami można sobie tylko narobić kłopotów finansowych, a paliwa i tak się nie zaoszczędzi. Autko moje stoi przez noc w garażu. Latem po wyjechaniu z niego przełącza się na gaz po 400 metrach,wtedy właśnie woda chłodząca silnik osiąga 48 st. Zimą natomiast przełącza się do 1 km. W garażu zimą jest 15-17 st. Tak się dzieje za pierwszym rozruchem. Następne rozruchy - to właściwie gaz włącza się błyskawicznie,po uzyskaniu oczywiście zaprogramowanej w sterowniku prędkości obrotowej silnika. U mnie jest to 1200 obrotów,inni mają 800 a jeszcze inni odpalają bezpośrednio na gazie.Jeśli macie jakieś podejrzenia,że z gazem jest coś nie tak to proponuję zrobić test, gdyż gazownicy często dodają wtrysk benzyny do gazu, a to potem wszystko się pierdzieli,że tak brzydko napiszę. Na biegu jałowy,jak już silnik jest na gazie, wyczepić bezpiecznik od pompy paliwowej. Jeśli zgaśnie,albo zacznie nierówno palić i pierdzieć z rury tzn. że druciarz uruchomił dotrysk benzyny.
Efy

Efy
Senior
Posty: 504
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Bolszewo
Auto: Chrysler 300 AWD
LPG: Tak

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: Efy » 2021-08-23, 12:41

Witam ponownie wszystkich posiadaczy LPG. Wrescie dopadlo i mnie, problem, ktoremu nie tylko ja ,ale zaden druciarz nie moze zaradzic. Nawet ten, ktory instalacje zakladal w aucie. Sprawa dotyczy pierwszego przelaczenia zasilania silnika z benzyny na gaz. Standartowe przelaczenie, tak jak wczesniej pisalem w postach, wszystko gralo do czasu. Czyli od poczatku. Auto w garazu, wsiadam, wlaczam, wyjezdzam z garazu i po 5 -10 sek. przechodzi na gaz. No wiadomo, ze silnik zaraz to objawia nierowna praca. Wiec wylaczam recznie gaz, autko przechodzi na benzyne, po 10-20 sek przelaczam na gaz i w tym momencie cala ta automatyka zaczyna dzialac prawidlowo, czyli musze te swoje przejechac aby woda sie nagrzala itp. I wowczas samoczynnie, plynnie przelacza sie. Czujnik temp. nowy, dziala, zainstalowany prawidlowo, w parowniku. Co jeszcze moze byc o czym druciarze nie wiedza a Panowie sie spotkaliscie? Pozdr.
Efy

metalowy
Trener
Posty: 203
Rejestracja: 2020-07-04, 18:45
Miejscowość: Wrocław
Auto: 300C CRD
Rocznik: 2007
LPG: Nie

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: metalowy » 2021-08-23, 15:56

Jeżeli nic nie zmieniane w sofcie, a wcześniej przy 48 st. gaz się załączał to na pewno nie po 5-10 sek, jak napisałeś.
Albo przestawione parametry albo wina reduktora, rzadziej same wtryski.
CRD Startech SD6

Efy
Senior
Posty: 504
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Bolszewo
Auto: Chrysler 300 AWD
LPG: Tak

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: Efy » 2021-08-27, 12:27

W sofcie nie bylo grzebane, ale poprosilem Pana aby na nowo wgral,i twierdzil, ze wgral. Poszukiwalem pomocy u innego druciarza. Ten stwierdzil,ze wszystko jest ok ale postanowil zmienic umiejscowienie czujnika temperatury. Po tym zabiegu nic sie nie poprawilo, wiec z ciekawosci sprawdzilem jakich dokonano poprawek. Otorz, ze czujnik temperatury zamontowany jest w parowniku, Pan majac ciezki dostep odcial od niego przewody, pod ktore podlaczyl sie nowym czujnikiem temperatury wody i przykleil go tasma izolacyjna do kolanka aluminiowego na lini wody,laczacego dwa weze gumowe, dochodzace do parownika. Odkleilem to badziewie, wykrecilem stary czujnik z parownika i wkrecilem ten nowy, wrocil wiec na swoje miejsce. Po tym dalej nic. Jako,ze jednym z warunkow przelaczenia sie na gaz jest temperatura dalej drazylem temat. Postanowilem odlaczyc czujnik temp. i przelaczyc na gaz. Tu nastapilo moje zdziwienie bo przelaczylo sie wszystko na gaz, bez czujnika temperatury, pracowalo to z minute, moze dwie, i wtedy stacyjka gazowa wykrywa blad, wylacza sie, przechodzac jednoczesnie na benzyne. Powiedzialem Panu, ten mowi mi o czyms , czego za bardzo mie rozumiem, ze czujnik uszkodzony podaje temperature -20 stopni i dlatego przelacza sie na gaz. Nic z tego nie rozumiem, czlowiek glupi normalnie, albo druciarz sam nie wie co mowi i mnie kituje. To tyle.
Efy

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 763
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: MarcinDe » 2021-08-27, 18:36

Jak miałem Kappe i się spieprzył czujnik temperatury (pokazywał na start -113st.C) to właśnie tak się zachowywała instalacja.
Przełączała się na gaz praktycznie zaraz po zapaleniu auta (a było to zimą), tyle że moja chodziła dalej na gazie i nic się nie działo. Wyszło to po podłączeniu pod kompa do instalacji.
Była tam zamontowana instalacja OMVL Dream XXI.
Po wymianie czujnika w parowniku na nowy wszystko wróciło do normy - znaczy się trzeba było w zimę przejechać z 1,5km żeby temperaturę dostała i się przełączyła na podtlenek.
Brick rules!!!

metalowy
Trener
Posty: 203
Rejestracja: 2020-07-04, 18:45
Miejscowość: Wrocław
Auto: 300C CRD
Rocznik: 2007
LPG: Nie

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: metalowy » 2021-08-28, 09:25

Tak to sobie możemy. Napisz jaką masz instalację. Podzespoły. Na razie wiemy, że masz Hany. Nie wiadomo czy czarne, czerwone, zielone itd.
Nie masz dostępu do programu LPG ?
Jeżeli ktoś wgrywał nowy soft - aktualizował, zapewne nie ustawił mnożnika, innych parametrów itd.
Czujnik zostaw na swoim miejscu, w reduktorze. To jego temp jest ważna dla instalki LPG.
Musimy zobaczyć parametry ustawione w programie LPG.
CRD Startech SD6

metalowy
Trener
Posty: 203
Rejestracja: 2020-07-04, 18:45
Miejscowość: Wrocław
Auto: 300C CRD
Rocznik: 2007
LPG: Nie

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: metalowy » 2021-08-28, 09:31

Efy pisze:
2021-08-23, 12:41
Sprawa dotyczy pierwszego przelaczenia zasilania silnika z benzyny na gaz. Standartowe przelaczenie, tak jak wczesniej pisalem w postach, wszystko gralo do czasu. Czyli od poczatku. Auto w garazu, wsiadam, wlaczam, wyjezdzam z garazu i po 5 -10 sek. przechodzi na gaz. No wiadomo, ze silnik zaraz to objawia nierowna praca.
W moim poprzednim Chryslerze przy zbyt wczesnym przełączeniu z Pb na LPG silnik czasem gasł. To niestety wina reduktora, a dokładniej zabrudzenia wewnątrz. Nie można ustawić zbyt niskiej temp przełączania bo do uzyskania pewnej temp silnika ECU samochodu koryguje mapę paliwa, jeżeli się rozjechała przez LPG to na Pb pochodzi ale przy LPG będą cyrki.
CRD Startech SD6

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 2029
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: maro_stg » 2021-08-28, 11:37

Dokładnie jak nowy soft wgrany to trzeba ustawić od nowa mapę w trasie, dodatkowo jeśli czujnik temperatury jest uwalony to też powoduje problemy.

Efy
Senior
Posty: 504
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Bolszewo
Auto: Chrysler 300 AWD
LPG: Tak

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: Efy » 2021-09-12, 15:20

Z jazda na gazie, praca silnika- nie ma problemow. Soft niby facet wgral na nowo, nie wiem czy ustawial ta mape. Auto jak jezdzilo tak jezdzi dobrze. Tylko to pierwsze przelaczenie na gaz. Czujnik temperatury sprawny. Zrobilem eksperyment. Odlaczylem czujnik temperatury majac nadzieje, ze jak jest odlaczony to wiadomo, automatyka nie pozwoli przejsc na prace gazu. A tu niespodzianka. Z benzyny przeszedl na gaz, bez zadnych klopotow i silnik pracuje bez zadnych klopotow, nie charcze, nie pluje, nic. Po prostu ladzie chodzi. Po 10 sek. uklad sterujacy gazem dopiero wykrywa brak/awarie/przerwe(nie wiem co wykrywa) i przechodzi samoczynnie na benzyne, centralka gazowa sie wylacza. Zastanawia mnie ten fakt, jak wogole przeszedl na zasilanie gazu, skoro nie bylo impulsu od czujnika temp. o prawidlowej temperaturze? Moze te czujniki sa podlaczone rownolegle? A nie szeregowo? Tak sobie dumam.
Efy

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 2029
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: maro_stg » 2021-09-12, 16:07

ciężko wróżyć... ale wychodzi na to że czujnik nie działa prawidłowo może pokazywać błędną temperaturę...
Najlepiej jakbyś sobie zakupił kabel do lpg i sam wybadał temat
Jaki masz sterownik lpg?

ewentualnie z polecanych warsztatów lpg z trójmiasta możesz wybrać się tutaj
https://www.vanos.com.pl/

Efy
Senior
Posty: 504
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Bolszewo
Auto: Chrysler 300 AWD
LPG: Tak

Re: problem z gazem przy pierwszym przełączeniu

Post autor: Efy » 2021-09-13, 12:22

maro_stg pisze:
2021-09-12, 16:07
ale wychodzi na to że czujnik nie działa prawidłowo może pokazywać błędną temperaturę...
Najlepiej jakbyś sobie zakupił kabel do lpg i sam wybadał temat
Jaki masz sterownik lpg?
Ten gazownik ,u ktorego inst.byla zakladana i jest serwisowana, pochodzi z Bolszewa i uchodzi za magika, wiec nie bede juz szukal u innych. Szukalem juz znaczy, ale bylo jeszcze gorzej, widzialem cale to druciarstwo. Podejme rekawice i zakupie skaner do AEB sterownika. Wiem , ze aby do niego sie podlaczyc trzeba uzyc kabela Lorenzo. Moze tak zostalo zrobione aby nikt inny nie grzebal? Wiec sam znow musze szukac, ja pierdziu. Ale znajde, kuzwa, prosze tylko o wsparcie, jaki skaner zakupic, ktory polecacie? pozdr.
Efy

ODPOWIEDZ