WTRYSK WODY

Sposoby na modyfikacje, usprawnienia i gadżety dla 300m.
HitchPL
Oblatywacz
Posty: 123
Rejestracja: 2015-02-09, 16:42
Miejscowość: Warszawa

WTRYSK WODY

Post autor: HitchPL » 2015-06-15, 16:35

Szukaj nie sprostał to zrobię temat.
Było?

Słyszeliście coś w temacie "water injection"?
- w stanach to popularna sprawa.

Zrobiłem małe poszukiwania w sieci i w PL mamy odpowiednie ciśnieniowe pompy za kilka stówek także pewnie cała instalacja zmieści się w tysiaku swobodnie.

Awatar użytkownika
cymek
Klubowicz
Posty: 1080
Rejestracja: 2013-10-16, 17:25
Miejscowość: lwówek śląski
Kontakt:

Post autor: cymek » 2015-06-15, 16:45

Masz na mysli silnik diesla?

HitchPL
Oblatywacz
Posty: 123
Rejestracja: 2015-02-09, 16:42
Miejscowość: Warszawa

Post autor: HitchPL » 2015-06-15, 17:08

też

przegal
Trener
Posty: 200
Rejestracja: 2014-03-10, 13:15
Miejscowość: Węgrów

Post autor: przegal » 2015-06-15, 18:44

HHO, czy o czymś innym mowa?

HitchPL
Oblatywacz
Posty: 123
Rejestracja: 2015-02-09, 16:42
Miejscowość: Warszawa

Post autor: HitchPL » 2015-06-15, 19:57

Wodór jest nielegalny w takich instalacjach samochodowych.
Mowa o czystym, zdemineralizowanym H2O... o połączeniu wodoru z tlenem, którego jeszcze nikt nie zabronił i które dość łatwo rozerwać pod wpływem temperatury i ciśnienia.

No ewentualnie mowa o H2O pomieszanym z metanolem, ale to dla szaleńców opcja.
Można to instalować obok instalacji podtlenku azotu, ale to już dla ekstremalnych szaleńców ;D

Mi chodzi jedynie o mniejsze spalanie (o jakieś 40% dla beny/LPG i nawet 70% mniej dla klekotów) i wzrost mocy w granicach przyzwoitości (+30% w benzynie) no i o utrzymanie silnika w idealnej czystości, bo wilgotne powietrze w dolocie = brak nagaru i rdzy.

Chodzi o instalację DIY, bo to tanio wychodzi jeszcze, a nie o 'fabryczne' kity do konkretnych silników jak np. ten zestaw do HEMI

3.5 ma fajny dolot do takich zabaw, bo plastikowy.
Pompę ciśnieniową już znalazłem i jestem na etapie szukania odpowiednich dysz.
Mam jeden dolot od 3.5 w piwnicy także jak znajdzie się komplecik to chętnie się z tym pobawię.

Awatar użytkownika
poldeck
Klubowicz
Posty: 1106
Rejestracja: 2011-09-11, 16:22
Miejscowość: Prudnik

Post autor: poldeck » 2015-06-20, 16:46

A to nie było przypadkiem o wtryskiwaniu przegrzanej pary wodnej?
Miedziane przewody z wodą puszczone po kolektorze wydechowym. W nich następuje solidne nagrzewanie do wrzenia i parowanie wody.
Jakiś dziadek z Kielc bodaj tak robił już kilka ładnych lat temu. Pozakładał sobie i sąsiadom to potem urząd się dodupił, że to instalacja bez homologacji. Ja bym z chęcią u siebie zamontował.
Tylko zastanawiałem się nad zbiornikiem i ogólną konstrukcją instalacji. I w końcu temat (chyba niepotrzebnie) odpuściłem.
Byli: Calibra 2,0 '92. Sharan 2,8VR6 '96, Passat 1,9tdI '97, 300M 2,7 '99 Infinity II.
Będzie: C......c

HitchPL
Oblatywacz
Posty: 123
Rejestracja: 2015-02-09, 16:42
Miejscowość: Warszawa

Post autor: HitchPL » 2015-06-21, 12:44

poldeck, ten dziadek jeździ na tym cały czas. Czytałem o nim gdzieś ostatnio. Ma okulara w dieslu i to mu pali 70% wody i 30% paliwa. Nikt mu nie zabroni rozgrzewać wody chyba - tak?

Wtrysk rozpyla wodę pod ciśnieniem i efekt mgły jest porównywalny tylko nie trzeba się z rurkami dookoła kolektorów bawić. Są dostępne w stanach instalacje gotowe (lina masz powyżej), ale mi chodzi aby to w PL zrobić.

Porządną pompę 12V 3-4bar już namierzyłem, wtryski raczej też tylko jest tego sporo i trzeba testować. Nie mam jeszcze sterownika, ale jakieś schematy/opisy DIY znalazłem. Kwestia tylko teraz to poskładać i odpalić w najprostszej wersji czyli jedna dysza zaraz za przepustnicą.

binek123
Oblatywacz
Posty: 61
Rejestracja: 2015-06-24, 20:56
Miejscowość: Lidzbark Warmiński

Post autor: binek123 » 2016-07-31, 19:34

Witam miał może ktoś z takim oto zestawem do czynienia ? Jestem ciekawy czy to naprawdę się sprawdza
http://www.tomson.com.pl/product-pol-13 ... owych.html

4Future
nowy
Posty: 2
Rejestracja: 2019-11-17, 12:21
Auto: 300M
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Re: WTRYSK WODY

Post autor: 4Future » 2019-11-24, 20:18

Cześć.

Temat znam ale niestety gorzej niż moja m'ke. 😀
To co widzisz w zestawie to wytwoenica, kubler i trochę złączek i przewodów pneumatycznych... Jakiej 500 zł mógłbym przepłacać ale napewno nie 1700 🤣🤣🤣

Niestety nie ma w tym zestawie najważniejszego elementu który musimy mięs we wszystkich samochodach wyposażonych w sondę lambda czyli przystawka obd dla oszukania wskazań.

Prosta zasada:
Sonda/ sondy lambda służą do pomiaru ilości tlenu na wejściu i wyjściu celem dostosowania dawki paliwa i kontroli spalania.

Podając HOH czego nie należy mylić z H2O podajemy do silnika mieszaninę tlenu i wodoru.

Ten tlen z założenia w całości wykozystujemy do spalenia wodoru więc tu pojawia się nsz problem.

Jeśli posiadamy jakaś dawkę tlenu z wodorem to jeśli sonda lambda wykryje ja to zwiększy nam dawkę paliwa. Niestety my ten dodatkowy tlen będziemy głównie przepalać z wodorem bo tak jest łatwiej więc z założenia będzie nam zalewać silnik.

Do tego w stanach wymyślono przystawki do OBD które skanują wskazania z sąd lambda, następnie na przystawce włączamy przycisk startu i przystawka oszukuje komputer utrzymując wskazania na średnim poziomie dzięki czemu komputer nie widzi dodatkowej dawki tlenu.

Jest tego sporo na YouTube wraz z linkami... Sama przystawka była w średniej cenie no chyba zaczynały się od 150 dolców

Awatar użytkownika
Feniks
Oblatywacz
Posty: 132
Rejestracja: 2019-02-16, 15:09
Miejscowość: Czempiń
Auto: 300C
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re:

Post autor: Feniks » 2019-12-03, 13:10

HitchPL pisze:
2015-06-21, 12:44
poldeck, ten dziadek jeździ na tym cały czas. Czytałem o nim gdzieś ostatnio. Ma okulara w dieslu i to mu pali 70% wody i 30% paliwa. Nikt mu nie zabroni rozgrzewać wody chyba - tak?

Wtrysk rozpyla wodę pod ciśnieniem i efekt mgły jest porównywalny tylko nie trzeba się z rurkami dookoła kolektorów bawić. Są dostępne w stanach instalacje gotowe (lina masz powyżej), ale mi chodzi aby to w PL zrobić.

Porządną pompę 12V 3-4bar już namierzyłem, wtryski raczej też tylko jest tego sporo i trzeba testować. Nie mam jeszcze sterownika, ale jakieś schematy/opisy DIY znalazłem. Kwestia tylko teraz to poskładać i odpalić w najprostszej wersji czyli jedna dysza zaraz za przepustnicą.
Rozmawiałem z tym facetem, co prawda w innym, podobnym temacie bo chodziło o spalanie w piecu CO. Temat całkiem spoko jak ktoś chce mniej płacić za ogrzewanie domu (ja jednak mam gaz).

Wracając do tematu, facet opowiadał o tym że jego syn ma bi em dabliu seria 3 rok 2001 właśnie z takim "dotryskiem". I że spala ok połowę średniego spalania.
PEACE :564: LOVE :562: nad 300c -> -> ->

ODPOWIEDZ