chlodzenie silnika

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
Awatar użytkownika
7gsi
Trener
Posty: 389
Rejestracja: 2015-05-07, 23:26
Miejscowość: szczecin

Post autor: 7gsi » 2016-08-12, 22:05

BadBoy pisze:Koledzy mam taki mały, a zarazem wielki problem... Poskładałem w końcu chryslera silnik mam ładny po remoncie, chodzi jak pszczółeczka można postawić na niego kieliszek vodki i nie uroni ani kropelki.... tylko jest problem z grzaniem.... No chol.... grzeje sie wentylatory włączają się, termostat wymieniony.... gdzie szukać problemu ??? Jutro będę wyjmował jeszcze raz termostat i zobaczę jak chodzi na wyjętym...
Odpowietrzyc
korek zbiorniczka
nieszczelnosci
jest: 300c 5,7 '05; WK 5,7 '05; Focus 1,0eb '16; Focus 1,5eb '16; SV650 '09; EXC-R 450 '09.

Awatar użytkownika
BadBoy
VIP
Posty: 698
Rejestracja: 2006-12-19, 16:36
Miejscowość: Biskupiec/Gdańsk

Post autor: BadBoy » 2016-08-13, 08:02

Jakaś specjalna technika jest odpowietrzania tego silnika czy standardowo jak każdy innt silnik, bo moze coś zle robie.... a co z ttm korkiem zbiorniczka?

Jestem juz tak wkurw... ze chyba sprzedam ten samochód po kosztach silnika... :/ :/ :/ a nie chcialem tego miał zostac juz w rodzinie az zgnije :/
Pozdrawiam
Była:
Zielona z jasną skórą 3,5 z 99r
Następnie:
Czarna z czarna skóra 3,5 z 98r
Jest:
Srebrna z czarna skórą 3,5 z 00r.

Awatar użytkownika
7gsi
Trener
Posty: 389
Rejestracja: 2015-05-07, 23:26
Miejscowość: szczecin

Post autor: 7gsi » 2016-08-13, 10:20

BadBoy pisze:Jakaś specjalna technika jest odpowietrzania tego silnika czy standardowo jak każdy innt silnik, bo moze coś zle robie.... a co z ttm korkiem zbiorniczka?

Jestem juz tak wkurw... ze chyba sprzedam ten samochód po kosztach silnika... :/ :/ :/ a nie chcialem tego miał zostac juz w rodzinie az zgnije :/
Wszystko masz tu napisane, jak robilem jak inaczej to byly problemy.
korek musi byc 100% ok, profilaktycznie warto zmienic w uzywanym aucie

jak nie pomoze co powyzej napisalem - sprawdz tez pompe wody, bywa ze peka wirnik I tez bedzie podobny objaw.
jest: 300c 5,7 '05; WK 5,7 '05; Focus 1,0eb '16; Focus 1,5eb '16; SV650 '09; EXC-R 450 '09.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2016-08-13, 10:27

pierwsze pytanie ile ci weszło płynu ja po remoncie silnika z gazem wlewam od 8do 10L , bez gazu 7,5L , ja każdy termostat nawet nowy sprawdzam w czajniku,zalewanie tego układu przy całkowitym wykręceniu odpowietrznika trwa co najmniej godzinę ,korek wlewu robi swoje , ale jak masz mało płynu to nowy nie rozwiąże problemu ,to ci powinno wystarczyć, do autka podejdż z sercem, pozdrawiam
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2016-08-13, 12:00

grzeje sie wentylatory włączają się, termostat wymieniony.... gdzie szukać problemu ???
grzeje się, ale jak się grzeje ?
od razu po odpaleniu osiąga temperaturę, załącza wentylatory, wskazówka się nie zatrzymuje...
węże chłodnicy ?
dolny po odpaleniu z zimnego robi się ciepły/ gorący przed załączeniem wiatraków...
górny zimny, letni, ciepły, gorący, miękki, twardy...
uszczelki głowic jakie mają literki na rogu ?

mario1984
nowy
Posty: 8
Rejestracja: 2016-01-29, 19:16
Miejscowość: Kraków

Post autor: mario1984 » 2016-08-14, 10:52

Hej. Panowie udało mi się zlokalizować i naprawić brak sterowania przekaźnikiem pracy wentylatorów. Oba biegi chodzą zostaje jedynie wskazówka temperatury , która wędruje lekko przed dwie kreski polowy 106 108°C i zbijana jest pierwszym biegiem wentylatora by wrócić do normy. jednakże wydaje mi się, że powinna stać po osiągnięciu tmp. pracy nieruchomo. Wczoraj odpowietrzyłem układ przez odpowietrznik z godzinę się odpowietrzał prawie... górny wąż chłodnicy gorący twardy, dolny chłodny po włączeniu wentylatorów gorący więc termostat chyba ok. nowy korek w zbiorniczku trzyma ciśnienie, jak już wcześniej pisałem czujnik ok. i teraz takie pytanie do znawców tematu po zakręceniu odpowietrznika dalej lekko przepuszcza płyn i czy to może być przyczyną zapowietrzania się układu i tych "jaj' ze wskazówką tmp? Można bezpiecznie zastąpić go śrubką na czas zakupu nowego skoro teoretycznie układ sam się odpowietrzy czytałem na forum... :566: Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :) pozdro!
Mario

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2016-08-14, 15:42

z praktyki, jeśli przecieka to jest gniazdo uszkodzone i nowy raczej nie pomoże , śruba z takim samym gwintem miękka podkładka , łeb śruby zeszlifować na okrągło, zrobić nacięcie na śrubokręt
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2016-08-14, 16:41

wieslaw pisze:śruba z takim samym gwintem miękka podkładka , łeb śruby zeszlifować na okrągło, zrobić nacięcie na śrubokręt
dodatkowo na gwint szczeliwo do śrub
mario1984 pisze:dolny chłodny po włączeniu wentylatorów gorący więc termostat chyba ok.
dolny wąż powinien robić się ciepły trochę wcześniej
sprawdź termostat - powinien mieć wybite 180F, czyli próg zadziałania 82°C i pełne otwarcie 95°C
ewentualnie możliwe, ze chłodnica zabita kamieniem

Kod: Zaznacz cały

Układ chłodzenia w °C:
uchylenie termostatu ok. 82°C
maksymalnego otwarcie to 95°C
wentylatory I bieg - wł. 102°C
wentylatory IIbieg - wł. 110°C 
dolny wąż powinien robić się ciepły po minięciu przez wskazówkę 1/4 skali i zanim dojdzie do następnej kreski przed połową - wskazówka na kresce przed połową i termostat musi być całkowicie otwarty
jeśli po lekkim dodaniu gazu na dłuższą chwilę dolny wąż nie zrobi się ciepły w zakresie za 1/4, a następna kreska (pomiędzy ¼-½) to termostat zbyt późno się uchyla, a jeśli zrobi się ciepły to problem z obiegiem np. pompa, chłodnica - kamień wewnątrz i/lub owady i błoto na zewnątrz ...

wskazówka na górze kreski przed połową (1/4-1/2) załącza się I bieg wiatraka
teoretycznie środek pomiędzy kreską przed połową, a połowa skali załącza się II bieg, ale z doświadczenia i przy wpełni sprawnym układzie (pompa, termostat, chłodnica, wentylatory) wskazówka jest ciut nad tą kreską przed połową


ObrazekObrazek

sfinxowp
nowy
Posty: 41
Rejestracja: 2016-05-31, 23:03
Miejscowość: Zawiercie

Post autor: sfinxowp » 2017-08-09, 18:23

Witam mam problem z wentylatorami... Gdy odpalę auto z włączoną klimatyzacja odpala się wiatrak od strony kierowcy na prędkość high...Wolne obroty nie chodzą wcale dopiero jak rozbiore przekaźnik i dotknę na krótko to chodzą wolne ... Ale wysoki bieg i tak nie uruchamia wentylatora od strony pasażera. To tyle po obserwacji pod maska. Rozumiem że te przekaźniki na wiatrakach odpowiadają za wysoki bieg. Więc zajrzę w weekend dopiero... Ale co może być przyczyną nie startowania wcale wolnych biegów na obu wiatrakach tylko na krótko...

Awatar użytkownika
MarTin_
Mentor
Posty: 940
Rejestracja: 2013-05-14, 19:57
Miejscowość: Bełchatów

Post autor: MarTin_ » 2017-08-10, 06:43

prawdopodobnie przekaźnik od wolnych obrotów. Sprawdź te przekaźniki na wentylatorze i te w skrzynce. Być może od upałów styki sie posklejały.
Obecnie:
Chrysler 3OOM 3.5 V6 1999 wersja EU
Łada 2107 2.9 V6 1989 wersja RU

sfinxowp
nowy
Posty: 41
Rejestracja: 2016-05-31, 23:03
Miejscowość: Zawiercie

Post autor: sfinxowp » 2017-08-10, 08:04

przekaznik w skrzynce pod maska rozebrany i blaszka luzna gdy ja zewre wentylatory ruszaja na wolnych, bezpieczniki sa ok. mase sprawdzałem jest ok. zamieniałem miejscami przekaznik z wolnych na szybkie i odrazu szybkie startuja na obu przekaznikach, a wolna na zadnych nie ruszaja ...przekazniki na wentylatorach sprawdze dopiero w sobotę bo nie mam zbyt czasu na dostanie się tam...

Awatar użytkownika
MarTin_
Mentor
Posty: 940
Rejestracja: 2013-05-14, 19:57
Miejscowość: Bełchatów

Post autor: MarTin_ » 2017-08-10, 08:44

W skrzynce wydaje sie że wszystko jest ok. Stawiam na przekaźnik na wentylatorach
Obecnie:
Chrysler 3OOM 3.5 V6 1999 wersja EU
Łada 2107 2.9 V6 1989 wersja RU

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2017-08-11, 01:29

sfinxowp pisze:co może być przyczyną nie startowania wcale wolnych biegów na obu wiatrakach
przekaźniki, instalacja lub tabela
wartości temperatury płynu chłodzącego, w dolocie powietrza i oleju skrzyni oraz ciśnienia w układzie klimatyzacji warunkujące załączenie przez komp wiatraków na LOW i HIGH

Obrazek

ak2301
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2017-09-21, 23:36
Miejscowość: Gdansk

Post autor: ak2301 » 2017-10-25, 12:09

Witam. Jako nowy uzytkownik 300M ,zwiedzilem forum. Zastanawia mnie kilka problemow,ale jeden nie daje mi spokoju i dlatego pisze;Zastanawia mnie ,czy ktos zle tlumaczy instrukcje,poniewaz wszedzie czytam ze :drugi Zbiornik" powinien byc pusty????A przeciez 300M posiada typowy amerykanski system chlodzenia z bezcisnieniowym zbiorniczkiem wyrownawczym.I w zadnym wypadku nie moze on byc pusty!!!!! To samo z klopotami z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia. Przeciez prostszego ukladu odpowietrzajacego nie ma. Otwiera sie odpowietrznik, zalewa powoli plyn do zbiornika ukladu DO PELNA.,az zacznie wyplywac plyn z odpowietrznika i gotowe.POdejrzewam ze uzytkownicy nie wiedza ze napisy na zbiorniku z korkiem cisnieniowym tj min i max dotycza zbiornika drugie/ tego do ktorego idzie wezyk/ i nie nalewaja plyny do pelna tj po korek.tylko do tych znakow.A tym samym nawet jak odpowietrzy sie uklad na chodzacym silniku, po zatrzymaniu i wyrownaniu sie poziomow plynu, uklad znowu jest zapowietrzony. I tak w kolko.Pompa tloczy, w ukladzie "poduszka powietrza i klopoty z chlodzeniem/Zbiornik zakrecany korkiem, nie jest zbiornikiem wyrownawczym tylko elementem zamknietego cisnieniowego ukladu chlodzenia . Dopiero przy wzroscie cisnienia podnosi sie zawor w korku i przelewa do drugiego zbiornika tj wyrownawczego. A przy stygnieciu ukladu otwiera sie ten maly zaworek w korku i przy "kurczeniu sie cieczy wciaga spowrotem ciecz z zbiornika wyrownawczego tj drugiej komory do ukadu. Na zimnym silniku po odkreceniu korka ,jak uklad chlodzenia jest ok ,to powinno byc full plynu "po korek">Tak to dziala w kazdym Amerykancu.Zreszta w dziale instrukcje, manuale....... jest film o tym jak to dziala.

marian
Oblatywacz
Posty: 74
Rejestracja: 2016-11-16, 12:32
Miejscowość: Warszawa

Post autor: marian » 2017-10-26, 14:52

Nie wiem co ty czytasz, ale na zbiorniczku wyrównawczym masz podziałkę płynu chłodzącego MIN i MAX płyn powinien mieścić się w tym przedziale, jeśli go tam nie ma to znaczy że układ jest nieszczelny.

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2017-10-26, 14:56

ak2301, trochę namieszałeś - może doczytaj manuala dokładniej...
płyn w drugiej otwartej komorze za korkiem, to już powód do niepokoju i sprawdzenia układu
ak2301 pisze: jest film o tym jak to dziala
obejrzyj w takim razie jeszcze raz od 11 minuty, a w 13-stej masz pokazaną pusta drugą komorę
http://www.chrysler300.pl/forum/viewtopic.php?t=3531

<iframe width="420" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/CG-M6aCwLXc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

ak2301
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2017-09-21, 23:36
Miejscowość: Gdansk

Post autor: ak2301 » 2017-10-26, 18:49

To pomysl logicznie, skoro jest pokazane,ze korek "podnosi sie,dokladnie zawor" i plyn wyplywa, tzn gdzie ? Przeciez logiczne ze wezykiem do drugiej komory. A potem jak stygnie to wciaga spowrotem przez drugi zawor w korku tj ta mala blaszke wlasnie z zbiorniczka wyrownawczego.Jakby mial byc pusty to po co by wogole istnial? Taki uklad chlodzenia/wysokocisnieniowy/ ma chrysler ,dodge......i prawie kazdy amerykan.Tylko niektore maja korki na chlodnicy .Ten drugi zbiornik to wlasnie zbiorniczek wyrownawczy.i jak bedzie pusty to uklad wciagnie powietrze. To dokladnie obejrzyj jeszcze raz film. Na zbiorniku jest napis Fill cold, czyli wypelnij na zimno i tak wlasnie jest pokazane.Zalewsz do pelna,az stoi w gornej czesci lejka, nastepnie zciagasz zawleczke z wezyka i ciecz z calego lejka wplywa wezykiem do drugiej komory tj zbiorniczka wyrownawczego akurat do wysokosci napisu "min".Zbiornik glowny musi byc zawsze pelny./nie moze byc powietrza w ukladzie/. Na filnie jest troche zle pokazane, bo oprozniono glowny zbiornik by pokazac poziom jaki powinien byc w drugim zbiorniku /13.02 sek/ i to wlasnie myli uzytkownikow.I pieknie jest pokazane jak sie odpowietrza uklad,przelewasz i to wszystko. Pozdrawiam wszystkich milosnikow amerykanskiej motoryzacji.

ak2301
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2017-09-21, 23:36
Miejscowość: Gdansk

Post autor: ak2301 » 2017-10-26, 20:08

marian pisze:Nie wiem co ty czytasz, ale na zbiorniczku wyrównawczym masz podziałkę płynu chłodzącego MIN i MAX płyn powinien mieścić się w tym przedziale, jeśli go tam nie ma to znaczy że układ jest nieszczelny.
Witam, no wlasnie masz racje, sa napisy min i max i wlasnie dotycza zbiornika wyrownawczego,bezcisnieniowego czyli tzw drugiej komory.Uklad wysokocisnieniowy zamkniety korkiem 16 LBS nie moze miec powietrza w ukladzie i dlatego napelnia sie go do pelna pod korek. Amerykanski uklad chlodzenia jest troche inny od europejskich.Wyzsze cisnienie i temperatura pracy.Te parametry pracy silnikow wymusila "ekologia".

Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: zielgol » 2017-10-26, 21:04

Pozwolę się włączyć do dyskusji.Znalazłem w manualu 300m taką informację:

NOTE: The coolant bottle has two chambers. Coolant
will normally only be in the inboard (smaller) of
the two. The outboard chamber is only to recover
coolant in the event of an overheat or after a recent
service fill. The outboard chamber should normally
be empty. If there is coolant in the overflow side of
the coolant bottle (after several warm/cold cycles of
the engine) and coolant level is within MIN and MAX
marks, disconnect the end of the overflow hose at
the fill neck and lower it into a clean container.
Allow coolant to drain into the container until emptied.
Reconnect overflow hose to fill neck.

Wynika z tego że zbiorniczek bezciśnieniowy ma być pusty.
Płynu ma być pomiędzy min a max koniec kropka :568:

ak2301
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2017-09-21, 23:36
Miejscowość: Gdansk

Post autor: ak2301 » 2017-10-26, 21:25

Ok.wierzcie nadal " manualom",chociaz to sie kupy nie trzyma./korek trzyma cisnienie powietrza/A ja nadal bede mial zajecie i bede naprawial przegrzane silniki.

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2017-10-26, 22:34

To ja już nie mam pojęcia ile mam płynu nalać.

Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: zielgol » 2017-10-27, 06:35

Niech się wypowie Wiesław w końcu naprawia te furki :561:

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2017-10-27, 08:56

Wiesiek poprosimy do tablicy.Wytłumacz o co biega,rozwiej nasze wątpliwości.

Awatar użytkownika
darekj
Trener
Posty: 394
Rejestracja: 2010-06-21, 14:41
Miejscowość: Rzeszów

Post autor: darekj » 2017-10-27, 12:38

ak2301 pisze:Ok.wierzcie nadal " manualom",chociaz to sie kupy nie trzyma./korek trzyma cisnienie powietrza/A ja nadal bede mial zajecie i bede naprawial przegrzane silniki.
To jest instrukcja producenta. Uważasz, że wiesz lepiej niż inżynierowie którzy to zaprojektowali?

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2017-10-27, 16:04

zielgol pisze:Pozwolę się włączyć do dyskusji.Znalazłem w manualu 300m taką informację:

NOTE: The coolant bottle has two chambers. Coolant
will normally only be in the inboard (smaller) of
the two. The outboard chamber is only to recover
coolant in the event of an overheat or after a recent
service fill. The outboard chamber should normally
be empty. If there is coolant in the overflow side of
the coolant bottle (after several warm/cold cycles of
the engine) and coolant level is within MIN and MAX
marks, disconnect the end of the overflow hose at
the fill neck and lower it into a clean container.
Allow coolant to drain into the container until emptied.
Reconnect overflow hose to fill neck.

Wynika z tego że zbiorniczek bezciśnieniowy ma być pusty.
Płynu ma być pomiędzy min a max koniec kropka :568:
Płyn chłodzący zazwyczaj będzie znajdować się w wewnętrznej części (mniejszej). Zewnętrzna komora jest tylko do odzyskania
chłodziwa w przypadku przegrzania lub po ostatnim napełnieniu
. Zewnętrzna komora powinna normalnie być pusta. Jeśli po stronie przelewowej znajduje się płyn chłodzący (po kilku cyklach ciepły/zimny silnik) i poziom płynu chłodzącego jest w zakresie MIN i MAX - odłącz koniec węża przelewowego od szyjki napełniania i opuść ją do czystego pojemnika. Zezwól, aby płyn chłodzący spłynął do pojemnika, aż komora opróżni się.

ak2301 pisze:Na filnie jest troche zle pokazane, bo oprozniono glowny zbiornik by pokazac poziom jaki powinien byc w drugim zbiorniku /13.02 sek/ i to wlasnie myli uzytkownikow
i na filmie źle i w manualu napisali inaczej - pewnie żeby silniki się gotowały i serwisy miały pracę

Wynika z manuala, że zalewamy do pełna tylko przy napełnieniu układu. Silnik odpowietrzamy kilkoma cyklami zimny/goracy/zimny. Poziom płynu ma być min/max i druga komora pusta.

Gdyby druga miała być pełna, to na niej byłby zaznaczony poziom min/max
w upalne dni co tydzień trzeba by było uzupełniać poziom i dolewać, i dolewać, i dolewać...
i teraz zagwozdka - jakby wyparowało i spadł poziom, to jak tam dolać płynu - dziurką od podszybia :566:

ogarnijcie się troszkę i pomyślcie czasami zanim stwierdzicie, że producent celowo wprowadził Was w błąd
ak2301 pisze:to sie kupy nie trzyma./korek trzyma cisnienie powietrza/A ja nadal bede mial zajecie i bede naprawial przegrzane silniki
mój się jakoś kupy trzyma i nie przegrzewa z powodu pustej komory zbiorniczka
zresztą, jak chcecie to zalejcie pod korek i całą drugą komorę - do wiosny samo wróci do normy :562:

ak2301
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2017-09-21, 23:36
Miejscowość: Gdansk

Post autor: ak2301 » 2017-10-28, 09:35

Witam,wiedzialem ,ze to " rozpeta burze". Druga komora nie moze byc pelna jak blednie zrozumiales gdyz przy wzroscie cisnieniai objetosci cieczy rozsadzilo by uklad.Na filmie jest dobrze pokazane ze nalewamy specjalnym przyrzadem do pelna i porcje z lejka wpuszczamy do drugiej komory.I zakrecamy korek. Nic nie mowia by potem odciagnac plyn do znakow nim i max.A plyn w drujiej musi byc by uklad sam sobie uzupelnil brak .Gwoli informacji,do drugiej komoryczyli zbiorniczka wyrownawczego gest ten czarny wezyk,a w ukladzie wysokocisnieniowym zamknietym nie ma parowania i jak jest szczelny to nic nigdy sie ni dolewa." Rosnie- wypycha do drugiej," stygnie",wciaga spowrotem do pierwszej. Tak to dzihala I uklad jest caly wypelniony bez " grama" powietrza /dodatkowo sam sie odpowietrza/.A zrobi kazdy jak bedzie uwazal.

Awatar użytkownika
darekj
Trener
Posty: 394
Rejestracja: 2010-06-21, 14:41
Miejscowość: Rzeszów

Post autor: darekj » 2017-10-28, 10:43

Zupełnie nie masz pojęcia o tym co piszesz.
Piszesz, że cały układ jest wysokociśnieniowy, że jest szczelny, że nic nie odparowuje, że w razie pełnego drugiego zbiornika by go rozsadziło itd. Może najpierw dokładnie obejrzyj ten zbiornik. Od strony podszybia ma otwór. Nie jest więc ani ciśnieniowy ani szczelny. W przypadku, gdy pierwsza komora będzie pełna i zapełni się też druga komora zbiornika nie rozsadzi, bo płyn będzie się wylewał na zewnątrz. Szczelny i ciśnieniowy jest cały układ właśnie z wyjątkiem drugiej komory, która ma w górnej części zwykły otwór przelewowy bez żadnego zaworu itp.

marian
Oblatywacz
Posty: 74
Rejestracja: 2016-11-16, 12:32
Miejscowość: Warszawa

Post autor: marian » 2017-10-28, 12:15

Ludzie, ale w czym jest problem ? układ w 300M nie jest wysokociśnieniowy przecież jest o tym mowa w filmie, wymiana płynu czy uzupełnianie jest banalne, lejesz płyn do wskazania na zbiorniczku wyrównawczym odpalasz furę między głowicami jest odpowietrznik którym odpowietrzasz układ, dolewasz płynu do stanu który jest na zbiorniczku wyrównawczym zakręcasz korek (który musi być sprawny, bo większość problemów jest spowodowana uszkodzonym korkiem ) i zamykasz temat. Co tu jest niezrozumiałe ????

Adrialinho
Oblatywacz
Posty: 130
Rejestracja: 2015-06-03, 10:48
Miejscowość: Wrocław

Re: chlodzenie silnika

Post autor: Adrialinho » 2019-09-06, 17:03

U mnie jest tak. A co jeśli jadąc autostradą w upalne dni na krótko mam włączone wentylatory na High to i tak temperatura jest powyżej normy. W połowie przed podwójna kreską. Chłodnica dwuletnia, korek niewiadomo, chyba stary. Termostat chyba dobry, w zimie, wiosną i jesienią temperatura jest na właściwym poziomie. Pompa wody może być wadliwa?

Awatar użytkownika
darekj
Trener
Posty: 394
Rejestracja: 2010-06-21, 14:41
Miejscowość: Rzeszów

Re: chlodzenie silnika

Post autor: darekj » 2019-09-09, 13:07

Jak jest w połowie przed podwójną kreską to jest wszystko OK. I nie szukaj problemu, bo go nie ma.

ODPOWIEDZ