króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 237
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: JEDI_V » 2019-07-16, 08:28

Pytanie z innej beczki, czy ten system chlodzenia(fabryczny lub po modyfikacji) jest niezbedny dla tego silnika, w zasadzie malo ktore auto poza sportowymi/wyczynowymi posiada chlodzenie oleju silnika?
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

Awatar użytkownika
Boost35
Oblatywacz
Posty: 126
Rejestracja: 2014-10-15, 18:03
Miejscowość: Wadowice
Auto: Chrysler 300M 3.5 V6
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: Boost35 » 2019-07-16, 09:44

JEDI_V pisze:
2019-07-16, 08:28
Pytanie z innej beczki, czy ten system chlodzenia(fabryczny lub po modyfikacji) jest niezbedny dla tego silnika, w zasadzie malo ktore auto poza sportowymi/wyczynowymi posiada chlodzenie oleju silnika?
Nie jest nie zbędny (mam już od roku zdemontowany i nie ma żadnych problemów). Postaram się zrobić testy porównawcze temperatur oleju w zbliżonych warunkach bez systemu oraz z nowym systemem gdy już będzie wszystko gotowe.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: wieslaw » 2019-07-16, 20:04

praca kazdego silnika w podwyższonej temperaturze jednostkowo, lub chwilowo, nie ma tak dużego skutku ubocznego ,jak praca cały czas , skraca znacznie czas użytkowania tego silnika a zwłaszcza w ekstremalnych warunkach jakie były i będą za parę dni
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 237
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: JEDI_V » 2019-07-16, 20:55

Z ciekawości kolejne pytanie :D , jak działa ów zawór?, otwiera się pod wpływem temperatury(a'la bimetal) czy jest sterowany cewką?
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: wieslaw » 2019-07-17, 07:38

o jaki zawór ci chodzi
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
Boost35
Oblatywacz
Posty: 126
Rejestracja: 2014-10-15, 18:03
Miejscowość: Wadowice
Auto: Chrysler 300M 3.5 V6
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: Boost35 » 2019-07-17, 20:31

W imieniu Wiesława, wstawiam zdjęcia z ostatnich pomiarów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 237
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: JEDI_V » 2019-07-18, 08:25

wieslaw pisze:
2019-07-17, 07:38
o jaki zawór ci chodzi
Cały czas piszecie, że po rozgrzaniu zawór puszcza olej na chłodnicę. Pytam się na jakiej zasadzie ów zawór działa.
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: wieslaw » 2019-07-18, 20:43

w moim projekcie nie ma zaworu nie wiem z kąt to wziąłeś , w firmowym był ,cofnij sie do rysunków i prześledz
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 237
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: JEDI_V » 2019-07-19, 14:29

wieslaw pisze:
2019-07-18, 20:43
w moim projekcie nie ma zaworu nie wiem z kąt to wziąłeś , w firmowym był ,cofnij sie do rysunków i prześledz
No właśnie chodzi mi o firmowy zawór, bo logiczne jest, że jego pozbycie rozwiązuje problem z nagłym spadkiem poziomu w misce i braku na głównej magistrali.
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: wieslaw » 2019-07-19, 20:13

jesteś w błędzie ,on otwiera się przy wyższych obrotach jak jest większe ciśnienie , a w tedy odpowiednia ilość oleju jest podstawą na magistralę bo silnik pracuje pod wyższym obciążeniem i wyższej temperaturze , tak mniejsza ilośc oleju na wale zawsze daje ryzyko zerwania filmu olejowego , szukałem i nie znalazłem przy jakiej wartości otwiera się ten zaworek
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
darekj
Trener
Posty: 394
Rejestracja: 2010-06-21, 14:41
Miejscowość: Rzeszów

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: darekj » 2019-07-22, 21:42

Zawór otwiera się przy ciśnieniu powyżej 138–207 kPa (20–30 psi) i przepływ oleju jest ograniczony do 11,3 litra/minutę (3 galonów/minutę).

Ograniczenie przepływu zapobiega moim zdaniem nadmiernemu spadkowi ciśnienia. Tak swoją drogą to wszyscy straszą tym spadkiem ciśnienia, zaślepiają zawór itd. a czy ktoś sprawdził jaki jest ten spadek ciśnienia? Pytam, bo nigdzie takiej informacji nikt nie napisał.
Wiesław z tego co piszesz wynika, że również tego nie sprawdziłeś. A uważam, że od tego powinieneś zacząć. Bez tego bardzo prawdopodobne jest, że robiąc inny układ chłodzenia oleju rozwiązujesz problem, który być może nie istnieje.

Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 237
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: JEDI_V » 2019-07-24, 18:38

@darekj, mysle, ze rozwiazanie naszych kolegow jest raczej dla nie kumatych umyslowo i technicznie ameb. W USA problem nie wystepowal, bo tam na kazdej stacji sprawdza ci poziom oleju. Problem zaczal sie w EU a dokladnie w DE jak zaczeto oferowac 300m w sieci niemieckiej, w serwisowce 20kkm i germaniec poziomu nie sprawdza od serwisy do serwisu, ale na autobanie zapierdalal pod 200km/h i z tad wziely sie problemy, potem Gebelsy to zlikwidowaly.
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

1Bodzio
Oblatywacz
Posty: 96
Rejestracja: 2010-01-26, 21:30
Miejscowość: Sobótka

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: 1Bodzio » 2019-07-25, 17:25

Nie bardzo rozumiem jak miałby ten obieg działać. Olej do chłodnicy jest pobierany spod czujnika ciśnienia oleju zasilanego z głównej magistrali olejowej, zaraz za pompą oleju. Powracający olej jest wprowadzany do podstawki filtra oleju, który jest filtrem pełnoprzepływowym, i jest zasilany z tej samej magistrali tyle że 15cm dalej. Nie bardzo rozumiem jak olej z chłodnicy mialby się dostać do filtra, skoro jest już tam olej z magistrali, pod takim samym ciśnieniem .
Pozdrawiam. 1Bodzio

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: wieslaw » 2019-07-30, 18:50

1 Bodzio prosze cię osiągnij jakiś poziom wiedzy technicznej i nie pisz głupot i nie w prowadzaj ludzi w błąd
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

lukasqqq
Trener
Posty: 240
Rejestracja: 2011-10-05, 21:43
Miejscowość: WROCŁAW
Kontakt:

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: lukasqqq » 2019-08-15, 16:00

Po co tyle kombinacji...?
Podstawka MOCAL z termostatem, króćce AN10, chłodnica 300x135x50 10RZ
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Prankster
Trener
Posty: 248
Rejestracja: 2017-04-10, 18:21
Miejscowość: Głogów. Aktualnie Oława
Auto: Special 300M
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: Prankster » 2019-08-17, 12:35

lukasqqq pisze:
2019-08-15, 16:00
Po co tyle kombinacji...?
Podstawka MOCAL z termostatem, króćce AN10, chłodnica 300x135x50 10RZ
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mam zamówiony identyczny zestaw tyle, że chłodnice mam z grand Voyagera od oleju skrzyni biegów

Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 237
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: JEDI_V » 2019-08-18, 07:22

lukasqqq pisze:
2019-08-15, 16:00
Po co tyle kombinacji...?
Podstawka MOCAL z termostatem, króćce AN10, chłodnica 300x135x50 10RZ
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Gdzie taką podstawkę z króccami można zamówić?
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: wieslaw » 2019-08-18, 09:23

brałem też pod uwagę taką opcję , ale po analizie doszedłem do wniosku że ona będzie mało skuteczna z termostatem , a bez termostatu dojdzie do nadmiernego wychłodzenia ,dla tego zastosowałem taki wariant ,jest już zamontowany i w miarę przetestowany, jest film ,opis , test i wycena na moim fanklubie i you tube https://chrysler-expert.pl.tl/?fbclid=I ... bd4wfXGBC8 ,kliknij modyfikacje i wydajne chłodzenie oleju sinikowego
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: wieslaw » 2019-08-18, 15:03

tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

lukasqqq
Trener
Posty: 240
Rejestracja: 2011-10-05, 21:43
Miejscowość: WROCŁAW
Kontakt:

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: lukasqqq » 2019-09-10, 20:34

JEDI_V pisze:
2019-08-18, 07:22
lukasqqq pisze:
2019-08-15, 16:00
Po co tyle kombinacji...?
Podstawka MOCAL z termostatem, króćce AN10, chłodnica 300x135x50 10RZ
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Gdzie taką podstawkę z króccami można zamówić?
Na Alledrogo... zwykła MOCAL z termostatem.

lukasqqq
Trener
Posty: 240
Rejestracja: 2011-10-05, 21:43
Miejscowość: WROCŁAW
Kontakt:

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: lukasqqq » 2019-09-22, 10:13

Temperatura w trakcie spokojnej jazdy około 84-88stC podczas "pałowania" i jazdy np 160km/h 81stC- 86stC

marian777
nowy
Posty: 35
Rejestracja: 2009-11-27, 10:30
Miejscowość: Wrocław

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: marian777 » 2019-10-11, 12:42

Witam, jak miałem 300m 3,5 to nieszczelność króćca czujnika ciśnienia oleju rozwiązałem w ten sposób, że po usunięciu uszczelki obie części króćca umiejętnie obspawałem aby po wkręceniu w blok rurka była w odpowiednim położeniu i po skręceniu to ustrojstwo działało jak chciał producent. Trudnością było to że trzeba było odkręcić filtr oleju, ściągnąć poduszkę silnika, termostat z obudową i o ile dobrze pamiętam to kolektor wydechowy. Jak już raz to zrobiłem to nie było już problemów. Pozdrawiam
marian777

ODPOWIEDZ