króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
Awatar użytkownika
michabu
Klubowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2013-06-06, 10:10
Miejscowość: Tychy

Post autor: michabu » 2014-11-01, 19:22

Mi też ostatnio ciekł z niego olej, i już wiem czemu :)
Jest on koło filtra oleju który jest w nieciekawym miejscu. Trudny dostęp.
Jak wymieniali mi olej to na 100% zahaczyli o ten króciec, wymieniałem ostatni sam olej i znowu bym go przetrącił. Wystarczy lekko go poruszyć a ten stary przegrzany oring na bank zacznie przepuszczać.
Chrysler 300m 2000 LPG
Chrysler Grand Voyager 2,4 2005 LPG

jozef28
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 2012-09-25, 18:40
Miejscowość: Kraków

Post autor: jozef28 » 2014-11-02, 17:15

też miałem ztym problem, mechanik z Wieliczki radzi sobie ztym- pół roku i spokojnie
jozef28

Narsilius
nowy
Posty: 30
Rejestracja: 2015-10-31, 00:16
Miejscowość: Szczecinek

Pomoc przy znalezieniu cześci

Post autor: Narsilius » 2015-11-23, 16:51

Witam potrzebuję kolanka ktore dochodzi do czunika ciśnienia oleju tzw. kruciec bodajze o ile sie nie myle to jest 05014313ab nr. tej czesci niby male gowienko a w serwisie chcą 850 zl...:( za to jeżeli mial by ktoś cos takiego lub wiedzial gdzie kupie taniej z góry dziekuję...

Awatar użytkownika
MarTin_
Mentor
Posty: 940
Rejestracja: 2013-05-14, 19:57
Miejscowość: Bełchatów

Post autor: MarTin_ » 2015-11-23, 17:18

Będzie bardzo ciężko znaleźć taki który nie przepuszcza. Miałem ten problem i po zakupie używanego byłem zmuszony albo zrobić z dwóch jeden albo kupić oryginał. Z braku czasu i potrzebnego pilnie auta kupiłem nowy w serwisie.
Obecnie:
Chrysler 3OOM 3.5 V6 1999 wersja EU
Łada 2107 2.9 V6 1989 wersja RU

Narsilius
nowy
Posty: 30
Rejestracja: 2015-10-31, 00:16
Miejscowość: Szczecinek

Post autor: Narsilius » 2015-11-23, 18:24

tez chcialem nowy ale za kawalek rurki chca ponad 800 zl to jest masakra

Awatar użytkownika
MarTin_
Mentor
Posty: 940
Rejestracja: 2013-05-14, 19:57
Miejscowość: Bełchatów

Post autor: MarTin_ » 2015-11-24, 07:32

Nie ma innego wyjścia. Kupić nowy albo z dwóch zrobić jeden. Zapytaj jeszcze Wiesława może ma jakiś patent na to.
Obecnie:
Chrysler 3OOM 3.5 V6 1999 wersja EU
Łada 2107 2.9 V6 1989 wersja RU

Awatar użytkownika
MarTin_
Mentor
Posty: 940
Rejestracja: 2013-05-14, 19:57
Miejscowość: Bełchatów

Post autor: MarTin_ » 2015-11-24, 08:46

W temacie poniżej jest dużo opisane.
http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... c&start=30
Można scalić tematy - prośba do moderatorów
Obecnie:
Chrysler 3OOM 3.5 V6 1999 wersja EU
Łada 2107 2.9 V6 1989 wersja RU

AndrzejSNR
nowy
Posty: 1
Rejestracja: 2015-12-08, 12:06
Miejscowość: łódź

Post autor: AndrzejSNR » 2015-12-08, 14:26

Ja wywaliłem tą całą felerną instalacje bo ona nic nie daje. Po zdemontowaniu wszystkich elementów okazało sie, że i tak była niedrożna a każda urzywka leciała. Aby zaślepić otwór w misce użyłem starego czujnika a w blok gwint czujnika pasuje bez przekładki. Jężdżę tak już 2 lata i jest ok.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2015-12-08, 19:33

sam króciec można uszczelnić stosowaliśmy małe chłodnice na zewnątrz zamiast rurek można zastosować węże olejowe gumowe ale mercedes kupując chryslera od 2001 wyrzucił cały system i nawet jest zmieniona chłodnica moim zdaniem do chłodzenie oleju tym silnikom na pewno nie zaszkodzi ale pomoże
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
lelek
Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 2007-05-26, 20:54
Miejscowość: Wrocław

re

Post autor: lelek » 2016-01-24, 12:46

Witam
oryginalny króciec o NR 04792283 cena w USA była ok 30$, ale na tą chwilę nie do dostania,
znalazłem podobną część o NR 05014313AB cena ok 200$ , pytanie czy to jest to samo, czy nie, bo różnica w cenie to kosmos, nazwa ang. to FITTING. Oil Cooler Return Line At Oil Pan
tutaj link do tej nowej części : http://www.ebay.com/itm/300M-Concorde-D ... #vi-ilComp

główna różnica między nimi że stara to była jednoczęściowa, a nowa jest dwuczęściowa składająca się z króćca wkręcanego w blok silnika i drugiej części którą się wciska w króciec
czekam na wasze opinie

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MarTin_
Mentor
Posty: 940
Rejestracja: 2013-05-14, 19:57
Miejscowość: Bełchatów

Post autor: MarTin_ » 2016-01-24, 20:14

To są te same części, kiedyś sprzedawali jako jedną a teraz samemu trzeba zacisnąć uprzednio wkręcając króciec w głowicę. Ja kupowałem w ASO za jedyne 790 zł w ubiegłym roku.
Obecnie:
Chrysler 3OOM 3.5 V6 1999 wersja EU
Łada 2107 2.9 V6 1989 wersja RU

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2016-01-25, 06:14

lelek poczekaj jeszcze trochę robię całkiem nowy króciec w ogóle z osobną chłodniczką
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
BadBoy
VIP
Posty: 698
Rejestracja: 2006-12-19, 16:36
Miejscowość: Biskupiec/Gdańsk

Post autor: BadBoy » 2016-01-25, 18:12

Pytanko z innej beczki, myślę nad założeniem dodatkowego dyskretnego zegar ciśnienia oleju z wiadomych przyczyn. Czy podłączyć go jak w autach tuningowanych tzn podkładka pod filtr oleju, czujnik ciśnienia i zegar w budzie... czy jakoś inaczej??
Pozdrawiam
Była:
Zielona z jasną skórą 3,5 z 99r
Następnie:
Czarna z czarna skóra 3,5 z 98r
Jest:
Srebrna z czarna skórą 3,5 z 00r.

Awatar użytkownika
lelek
Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 2007-05-26, 20:54
Miejscowość: Wrocław

Post autor: lelek » 2016-01-27, 16:03

aktualizacja króciec teraz funkcjonuje pod Nr 05014313AB , dostępność ok 5 dni a cena we Wrocławiu to 916zł ale w USA też bez rewelacji bo cena ok 190$, czyli cała nadzieja w Wiesławie, za 190$ to mam kompletnego przedniego Mcphersona od MOOGa czy KYB

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2016-02-18, 18:58

Koledzy!
Orientujecie się jak działa czujnik ciśnienia oleju? Od jakiegoś czasu, za każdym razem gdy miałem okazję popatrzeć na silnik od dołu, na czujniku ciśnienia oleju była kropla czy dwie oleju. Wymieniłem czujnik - problem zniknął. Pytanie moje jest następujące: czy w trakcie jazdy możliwe jest aby z tego czujnika (pod wpływem ciśnienia? ) sączył się olej bardziej niż na zgaszonym silniku? Zastanawiam się czy ubytek oleju w znacznym stopniu mogę łączyć z tymże czujnikiem.

Pozdrawiam
martini

Awatar użytkownika
lelek
Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 2007-05-26, 20:54
Miejscowość: Wrocław

Post autor: lelek » 2016-02-19, 09:59

to nie czujnik tylko raczej ten nasz kochany króciec puszcza
jest:
300M, 1999r, 3,5L
JEEP GC WJ 4,0, 2000r
Chrysler Neon 2,0 2000r

Adrialinho
Oblatywacz
Posty: 130
Rejestracja: 2015-06-03, 10:48
Miejscowość: Wrocław

Post autor: Adrialinho » 2016-03-12, 19:32

Jutro podmieniam króciec oleju na używkę, czy będzie dobrze jak do uszczelnienia gwintów użyję silikonu czarnego reinza?

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2016-03-13, 11:15

Adrialinho pisze:czy będzie dobrze jak do uszczelnienia gwintów użyję silikonu czarnego reinza?
problemem nie są gwinty, a oring pomiędzy dwoma elementami - wkręcanym w blok, a tym do wkręcenia czujnika - jak na foto

Obrazek

Adrialinho
Oblatywacz
Posty: 130
Rejestracja: 2015-06-03, 10:48
Miejscowość: Wrocław

Post autor: Adrialinho » 2016-03-14, 17:14

Myślałem, że ten króciec był za lekko dokręcony, to go dokręciłem. Odpaliłem auto, i zaczął olej cieknąc ciurkiem. Odkręciłem ciut i nie cieknie... nawet jak się dodaje gazu. Czyli króciec mam dobry... i wiem co to znaczy jego odpowiednie dokręcenie...

Awatar użytkownika
lelek
Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 2007-05-26, 20:54
Miejscowość: Wrocław

Post autor: lelek » 2016-10-30, 14:41

do Wiesław : i jak z tematem króćca bo trochę czasu już zleciało, udało ci się coś wykombinowć?
jest:
300M, 1999r, 3,5L
JEEP GC WJ 4,0, 2000r
Chrysler Neon 2,0 2000r

lincoln1998
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2012-01-08, 18:33
Miejscowość: Kalisz

Post autor: lincoln1998 » 2017-01-25, 10:15

Witam,

Obecnie również borykam się z uszkodzonym króćcem.

Są dwa wyjścia :

Czujnik ciśnienia oleju wkręcić bezpośrednio w blok,
Zaślepić wejście do miski olejowej,
Zaślepić chłodniczkę oleju,

Drugie wyjście :

Mechanik mi zaproponował dorobienie identycznego króćca,ale ulepszonego .

Część zaznaczona kółkiem byłaby jedną całością ( teraz są trzy części i między środkową częścią są oringi i z nich cieknie ) , a ''kabelek'' który wychodzi w bok byłby gumowy.

Obrazek

Jak myślicie,która propozycja jest lepsza ? Bo ja obecnie już nie wiem co o tym myśleć :(

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2017-01-25, 12:02

giętą rurkę można spokojnie nagwintować nażynką M10 po odcięciu ok 1.5cm od króćca i od śrubunku
kwestia dobrania i zaciśnięcia odpowiednich nakrętek węża elastycznego

w tym śrubunku do chłodnicy jest zaworek zwrotny - kulka na sprężynce

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: rafusus » 2019-03-26, 06:09

Odgrzebuje :)

Cezary, udało Ci sie zlozyc ten krociec do kupy z pozytywnym efektem?
Bo mi zaczął lać po uszczelnieniu misy... I szuka. Sposobu na jego nsprawe...
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
Boost35
Oblatywacz
Posty: 126
Rejestracja: 2014-10-15, 18:03
Miejscowość: Wadowice
Auto: Chrysler 300M 3.5 V6
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: Boost35 » 2019-03-26, 13:40

Ja mam nieco inne zapytanie. Czy ktoś może potwierdzić na 100%, że czujnik ciśnienia oleju i króciec mają gwint 3/8" x 18 NPTF?
https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-cis ... 998-0.html

1Bodzio
Oblatywacz
Posty: 96
Rejestracja: 2010-01-26, 21:30
Miejscowość: Sobótka

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: 1Bodzio » 2019-04-03, 19:44

rafusus pisze:
2019-03-26, 06:09
Odgrzebuje :)

Cezary, udało Ci sie zlozyc ten krociec do kupy z pozytywnym efektem?
Bo mi zaczął lać po uszczelnieniu misy... I szuka. Sposobu na jego nsprawe...
Ja ostatnio robiłem to co Cezary. Po rozdzieleniu i wymianie Oringa króciec został ponownie zatrzaśnięty i zamontowany w aucie. Działa i nie cieknie.
Pozdrawiam. 1Bodzio

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: rafusus » 2019-04-04, 00:30

Trzeba bedzie spróbować. Narazie posmarowalem go bez demontazu silikonem i narazie spokoj, ale to prowizorka, wiec pewnie dlugo nie wytrzyma...
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Jakub-1977
Trener
Posty: 218
Rejestracja: 2015-03-04, 04:37
Miejscowość: Gołańcz

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: Jakub-1977 » 2019-04-04, 05:42

Powiem tak też nie chciałem usuwać tego króćca przed czujnikiem oleju naprawiłem go wymieniając oring ale czytałem gadałem z ludźmi mechanikami którzy remontują nasze silniki i zrobiłem próbę wykręciłem króciec w jego miejsce bezpośrednio wkręciłem czujnik i powiem co spostrzegłem a jestem 35 tkm po remoncie cichsza praca silnika lepiej się wkręca na obroty myślę że dużo daje usunięcie straty ciśnienia oleju z magistrali jest szybciej i lepiej smarowana góra silnika. Wiesław mi też potwierdził tą zmianę i czekamy bo jest w trakcie przeróbki chłodzenia oleju bo zbliża się lato i dobrze by było mieć takowe chłodzenie oleju bez utraty ciśnienia na magistrale.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 965
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: wieslaw » 2019-04-04, 08:03

już jest prawie wszystko gotowe ,dopasowane ,zmodyfikowane i modele na drukarce 3D zrobione i dane do roboty ,
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1837
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: maro_stg » 2019-04-04, 08:17

wieslaw pisze:
2019-04-04, 08:03
,tam będzie wszystko opisane i pokazane i inne ulepszenia też
a dlaczego nie będzie opisane na naszym forum?

Jakub-1977
Trener
Posty: 218
Rejestracja: 2015-03-04, 04:37
Miejscowość: Gołańcz

Re: króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5

Post autor: Jakub-1977 » 2019-04-05, 05:09

No wydaje mi się że tu Wiesławie też podzielisz się modyfikacjami na które czekamy. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ