króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
TOMI7777777
Klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 2008-11-25, 20:18
Miejscowość: wielkopolska

króciec czujnika ciśnienia oleju 3,5/nowy system chłodzenia oleju

Post autor: TOMI7777777 » 2011-01-28, 00:13

Witam szanowne grono , mam pytanie czy wie ktoś może gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju w 300M 3,5l ? jeżeli ktos dysponuje materiałami foto to będę wdzięczny
Otóż cieknie mi olej z czujnika który mechanik nazwał własnie czujnikiem ciśnienia oleju a z tego cosie orientuję w emce jest jeszcze czujnik temperatury silnika i zamawiając chciałbym miec 100% pewnośc że oto włąsnie chodzi
Z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam Tomi
Ostatnio zmieniony 2014-10-25, 19:47 przez TOMI7777777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2011-01-28, 04:17

lewa strona bloku silnika obok filtra oleju
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

TOMI7777777
Klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 2008-11-25, 20:18
Miejscowość: wielkopolska

dzieki

Post autor: TOMI7777777 » 2011-01-29, 10:27

bardzo dziekuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2012-07-24, 19:15

Panowie, mam krótkie pytanko:
Zmieniłem czujnik ciśnienia oleju. Jest on wkręcony w swego rodzaju 'przedłużkę', która to dopiero wkręcona jest w blok silnika. Po wymianie z owej przedłużki zaczął lecieć mi olej :567: macie może jakiś poglądowy schemat/przekrój czy coś w tym rodzaju owej przedłużki? Może wiecie jaka jest tego konstrukcja? Podejrzewam że jest tam jakiś oring, który naruszyłem - chciałbym w tym się upewnić zanim to wykręcę.

Awatar użytkownika
Moth
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 2010-11-04, 00:10
Miejscowość: Warszawa
Auto: M Special
Rocznik: 2003
LPG: Nie

Post autor: Moth » 2012-07-24, 19:55

Wymieniałem to ale nie pamiętam czy była tam jakaś uszczelka, mój się pociił na łączeniu króćca z czujnikiem ciśnienia, kupiłem za grosze używany ze szrotu, zamontowałem i git.

Jak ci na gwincie przecieka to zawsze można zastosować pastę RTV :565:

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2012-07-24, 20:01

Liczyłem na Twoją odpowiedź Moth
Pisałeś w innym temacie:
Moth pisze:Poczytaj, jest kilka tematów o tym, kontrolka ciśnienia oleju wpisz, ja zmieniłem czujnik ciśnienia oleju, uszczelniłem zawór w którym ten czujnik siedzi i chodzi jak powinien.
Z mojego się nie poci a leje ciurkiem :567: spróbuje zmienić uszczelnienie jesli niczego nowego nie wymyślę...

Awatar użytkownika
Moth
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 2010-11-04, 00:10
Miejscowość: Warszawa
Auto: M Special
Rocznik: 2003
LPG: Nie

Post autor: Moth » 2012-07-24, 20:13

Być może odkręcając naruszyłeś te rurki lub gwint i gdzieś pękło, chyba nie ma innego wyjścia jak zdjąć, umyć i obejrzeć.

smuggie
Senior
Posty: 450
Rejestracja: 2011-01-18, 17:49
Miejscowość: PL

Post autor: smuggie » 2012-11-26, 17:30

z okolic czujnika ciśnienia oleju wydobywa mi się całkiem sporo oleju - sporo części pod nim jest mokrych od oleju, poza tym trochę mi też ubywa bo regularnie sprawdzam. mechanik stwierdził że potrzebuję kupić króciec - ten element w który wkręca się czujnik. Czy wiecie czy można takie coś dostać?

moth wyzej pisze ze kupil uzywany za grosze ze szrotu - kupiłeś sam króciec ? za ile i gdzie?

tak wygląda mój mocno zapocony czujnik oleju Obrazek

a tak to wygląda z większej odleglosci - sporo elementow jest wilgotnych przez ten wyciek z czujnika (pomijam to zawilgocenie w oddali bo to już sobie leci z czego innego, ale z przodu, zwłaszcza po prawej to przez ten czujnik) Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 19:34 przez smuggie, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafusus
Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 2010-04-20, 16:11
Miejscowość: Kościelec

Post autor: rafusus » 2012-11-26, 19:29

Dołączam do prośby kolegi smuggie :)
Chrysler LHS'99 3.5L USA + STAG LPG / Gurtner Black LUX / Barracuda
Polonez Truck Roy'99 1.6i
Służbowy: Mercedes Actros '14

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2012-11-26, 22:12

Panowie, podobnie jak Moth swój kupiłem używany. Polecam sprawdzić dział sprzedam, parę osób sprzedaje 300M na części. W serwisie zawołali coś koło 500-700zł za kawałek rurki jakby nie patrzeć...

smuggie
Senior
Posty: 450
Rejestracja: 2011-01-18, 17:49
Miejscowość: PL

Post autor: smuggie » 2012-11-26, 22:21

a ile Cię to wyniosło? chodzi o sam króciec?
kiedyś 300M 3,5, teraz 300c 3,5

Awatar użytkownika
Moth
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 2010-11-04, 00:10
Miejscowość: Warszawa
Auto: M Special
Rocznik: 2003
LPG: Nie

Post autor: Moth » 2012-11-27, 10:39

Już odpowiadam :) Na allegro poszukałem kogoś kto sprzedaje części do 300m, gość mi krzyknął 50zł razem z wysyłką pobraniową, więc cena stosunkowo niska, dostałęm kruciec wraz z czujnikiem. Ugadałem, że jeżeli kruciec będzie ciekł to mu zwrócę, ale okazał się dobry.

smuggie
Senior
Posty: 450
Rejestracja: 2011-01-18, 17:49
Miejscowość: PL

Post autor: smuggie » 2012-11-27, 13:14

też wysłałem kilka zapytań do takich osób. a tez miales taką sytuacje ze ci ciekło z tego czujnika?
kiedyś 300M 3,5, teraz 300c 3,5

Awatar użytkownika
Moth
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 2010-11-04, 00:10
Miejscowość: Warszawa
Auto: M Special
Rocznik: 2003
LPG: Nie

Post autor: Moth » 2012-11-27, 15:42

tak(nie tyle ciekło co się sączyło), inaczej bym tego nie wymieniał. No i ciśnienie uciekało

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2012-11-27, 16:29

U mnie tak samo się działo. Uważaj przy wkręcaniu nowego króćca żeby go nie uszkodzić.

smuggie
Senior
Posty: 450
Rejestracja: 2011-01-18, 17:49
Miejscowość: PL

Post autor: smuggie » 2012-11-27, 21:10

a podczas wymiany króćca dużo oleju zeszło? i czy musiałeś wykręcać filtr oleju? bo wiem że tam jest ciasno
kiedyś 300M 3,5, teraz 300c 3,5

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2012-11-27, 21:24

U siebie wymieniałem wszystko przy okazji - uszczelkę pod miską, olej, filtr, czujnik itd. Wydaje mi się że umiejscowienie króćca spowoduje, że 80% oleju zleci

smuggie
Senior
Posty: 450
Rejestracja: 2011-01-18, 17:49
Miejscowość: PL

Post autor: smuggie » 2012-11-27, 21:33

a ile dałeś za uszczelkę pod miską i wymianę tego elementu? też mam tam mocno wilgotno od oleju
kiedyś 300M 3,5, teraz 300c 3,5

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2012-11-28, 17:09

Za uszczelkę dałem 110zł. Wszystkie części, a było ich naprawdę sporo, kupowałem u Artiego
http://czesci-usa.com.pl/pl,category,15 ... zelki.html

Z miską jest ten problem, że strasznie ciężko ją wyjąć na wierzch. U siebie nie udało mi się wyciągnąć rurki bagnetu, musiałem odkręcać silnik z poduszek i podnosząc go udało się wyciągnąć miskę. Sanie tam za*ebiście przeszkadzają.

smuggie
Senior
Posty: 450
Rejestracja: 2011-01-18, 17:49
Miejscowość: PL

Post autor: smuggie » 2012-11-28, 18:55

ja zostane przy tym czujniku, nie bede sie bawil w uszczelnianie miski, tylko nadal nie moge tego króćca dostac :/

Awatar użytkownika
FMOne
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 2011-03-05, 21:00
Miejscowość: Włocławek
Kontakt:

Post autor: FMOne » 2012-11-29, 17:00

zobacz
785-936-167 allegro login: veyron85 , szybka wysyłka, gostek ok
parę dni temu ściągnął 300m więc może mieć

ew jeszcze:
502-279-479 login allegro: U-S-auto
600-327-796 login allegro: platolina

i na końcu:
530-502-904 login allegro: alcar-czesci (też ostatnio ściągał auto, ale może być drożej)

co do uszczelki miski to -15% rabat = akurat na wysyłkę

Ps. brałem od veyrona85 tą rurkę z czujnikiem - sam powiedział że lepiej nie rozdzielać bo lubią lecieć
Volvo S80 T6 2,8 Bi-Turbo 272@320KM '99 +LPG | Fiat Bravo GT 105JTD 1,9 '99 | ex. Chrysler 300m 3,5 EU'99 257KM +LPG

smuggie
Senior
Posty: 450
Rejestracja: 2011-01-18, 17:49
Miejscowość: PL

Post autor: smuggie » 2012-11-29, 20:52

veyron tez mi to oferowal. z czujnikiem za 100zł. czyżby miał 2 emki na czesci? szkoda ze bez czujnika nie chce sprzedac. no i troche drogo
kiedyś 300M 3,5, teraz 300c 3,5

Awatar użytkownika
FMOne
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 2011-03-05, 21:00
Miejscowość: Włocławek
Kontakt:

Post autor: FMOne » 2012-11-29, 23:14

smuggie pisze:veyron tez mi to oferowal. z czujnikiem za 100zł. czyżby miał 2 emki na czesci? szkoda ze bez czujnika nie chce sprzedac. no i troche drogo
ja kupiłem od niego chyba z miesiąc temu ten czujnk
potem szukałem koła zębatego paska rozrządu to nie miał już - bo właśnie pozostałości zezłomował

ale tydzień temu kupowałem od niego klawiaturę do silnika - i musiałem 1 dzień poczekać - stąd wiem sprowadzał nową 300m-kę
Volvo S80 T6 2,8 Bi-Turbo 272@320KM '99 +LPG | Fiat Bravo GT 105JTD 1,9 '99 | ex. Chrysler 300m 3,5 EU'99 257KM +LPG

Awatar użytkownika
lipcio
Administrator
Posty: 7873
Rejestracja: 2006-04-29, 07:32
Miejscowość: Portland, OR
LPG: Nie

Post autor: lipcio » 2012-11-30, 07:31

rurki od Veyrona pasuja do mki... co to sie porobilo :D
Konrad

300m ABC -> http://goo.gl/0dMQN
co, jak i czym -> http://goo.gl/bgXqY

Awatar użytkownika
FMOne
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 2011-03-05, 21:00
Miejscowość: Włocławek
Kontakt:

Post autor: FMOne » 2012-11-30, 07:52

lipcio pisze:rurki od Veyrona pasuja do mki... co to sie porobilo :D
i dają 10% więcej mocy !! (oczywiście mocy z veyrona)
Volvo S80 T6 2,8 Bi-Turbo 272@320KM '99 +LPG | Fiat Bravo GT 105JTD 1,9 '99 | ex. Chrysler 300m 3,5 EU'99 257KM +LPG

marian777
nowy
Posty: 35
Rejestracja: 2009-11-27, 10:30
Miejscowość: Wrocław

Post autor: marian777 » 2013-01-11, 09:02

witam, odnośnie tej rurki pod czujnikiem oleju- to jakiś czas temu syn zarżnął silnik, bo nie zareagował na duży ubytek oleju. Po remoncie rurkę obspawałem / aby szbko ciepło odprowadzać przy spawaniu i po odpowiednim zaznaczeniu / i jest ok. Nowe rurki są drogie, a kupiona używka też ciekła
marian777

bakusiek
nowy
Posty: 22
Rejestracja: 2012-06-20, 21:23
Miejscowość: Polska

Post autor: bakusiek » 2013-06-26, 16:45

chciałem się podpiąć pod temat odnośnie innego cieknącego przewodu olejowego. chodzi o tą część przewodu w którą wkręcony jest czujnik ciśnienia oleju. dołączam fotkę bo nawet nie wiem jak go nazwać. czy wie ktoś z forumowiczów gdzie można taki dostać ?? pytałem w serwisie i zaśpiewali ok 800zł :/

Obrazek

Awatar użytkownika
martini
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 2007-09-06, 15:32
Miejscowość: świętokrzyskie

Post autor: martini » 2013-06-26, 21:17

Kolego to jest króciec czujnika oleju. Musisz szukać używki. Przejrzyj choćby dział sprzedam

Awatar użytkownika
poldeck
Klubowicz
Posty: 1106
Rejestracja: 2011-09-11, 16:22
Miejscowość: Prudnik

Post autor: poldeck » 2013-06-27, 08:21

Zacząłbym jak zwykle od ludzi sprzedających na allegro głowice i bloki. Bo skoro rozebrali motor na części to spora szansa, zę i to będą mieć.
Poza tym na allegro roi się od 3,5 na cześci. Powinieneś łatwo znaleźć.
Byli: Calibra 2,0 '92. Sharan 2,8VR6 '96, Passat 1,9tdI '97, 300M 2,7 '99 Infinity II.
Będzie: C......c

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2014-10-25, 20:11

Odgrzeję, bo i mnie dopadło.
Króciec się "pocił", więc kupiłem używany - ciekł. No to ponowna podmianka i cieknie jeszcze bardziej... dosłownie kapie :zly:

Imadło, młotek, przecinak... sprawcą okazał się stary, sztywny oring - czyli uszczelka.
Śrubę wkręcaną w blok umiejętnie, równomiernie da się zbić. Wewnątrz jest pierścień, na którym się zatrzaskuje oraz felerna uszczelka - sztywna jakby była z plastiku. Kupię nowy oring i złożę/zatrzasnę ponownie. Mam nadzieję, że zaskoczy, bo kolejnej używki nie ma sensu kupować. Pozostaje ewentualne złożenie całości na jakiś śrubunek lub zakup w ASO nowego i tanio nie będzie.

wewnątrz złotawy pierścień blokujący i zagłębienie na uszczelkę - przylega do zgrubienia na trzpieniu wchodzącym do środka
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ