Reanimacja 300 M-ki

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
arek81
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2018-12-28, 18:41
Miejscowość: Brodnica
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 1999
LPG: Tak

Reanimacja 300 M-ki

Post autor: arek81 » 2019-01-19, 23:41

Witam!
Niedawno stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem Chryslera 300M 3.5V6, rocznik '99.
Ale od początku - oględziny i zakup:
Wszystko wydawało się ok, poza stukiem na wyższych obrotach pod obciążeniem - przypominało to pęknięty kolektor lub wycięty katalizator (tak przynajmniej przypuszczałem - miałem tak podobnie przy Omedze 2.5V6), po odpuszczeniu gazu natychmiast cichło. Zdecydowałem się na zakup.
Powrót do domu - około 60 km, poza wcześniej wspomnianym stukaniem wszystko ok. Tuż przed końcem podróży, stojąc w korku, zauważyłem mruganie kontrolki oleju. Teraz już wiedziałem, że po prostu trafiłem na minę - silnik do roboty. Fajnie, zważywszy na fakt, iż miał służyć jakiś czas jako auto zastępcze, podczas naprawy mojego auta.
Bardzo mnie ten fakt zdenerwował, lecz postanowiłem, M-ka nie zostanie pocięta na żyletki.
Długie godziny szukania ewentualnej usterki na forach tematycznych i wstępna diagnoza - coś nie tak z panewkami.
Decyzja - zdejmuję miskę olejową.
Po zdjęciu miski taki oto widok:
14117520_DSCN3063.JPG
W misce znalazłem takie dwa kawałki:
DSCN3311.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

Następnie rozkręciłem stopki korbowodów - wszystkie w miarę, poza jedną:

DSCN3276.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
DSCN3202.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
DSCN3206.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
DSCN3103.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Jest to 3 tłok - górna pół-panewka wyślizgana- ma grubość około 1,3 mm. Pozostałe mają około 1,5 mm. Na wale, na 3 czopie powstały wyczuwalne rysy. Żadna z panewek się nie obróciła. Pozostałe czopy są gładkie.

Tu widok na 6 panewkę korbową:
DSCN3203.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Teraz pytanie, czy wystarczy szlif wału + nadwymiarowe panewki?
Prace będą odbywały się bez wyjęcia silnika, dysponuję małym garażem i nie mam możliwości wydostania go z samochodu.
Wiem, że jest to karkołomna robota, niestety takie mam warunki.
Proszę szanownych użytkowników o rady i sugestie odnośnie tej naprawy.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: wieslaw » 2019-01-20, 13:18

remontuję te silniki ale tu nic ci nie doradzę , bo taki sposób naprawy mija się z całkowitą logiką , bo ogrom pracy ,czas przewyższa sens naprawy w taki sposób ,w ogle dziwię się żeś się zdecydował na jazdę w takim stanie tym autkiem , mogę ci pomóc tak że mam silnik po kapitalnym remoncie z mojego concorde 3.2L i ma przejechane 15000km i jest do sprzedania za 4800zł ta cena jest przy przy odbiorze uszkodzonego , mogę ci dowieść, resztę na telefon
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

arek81
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2018-12-28, 18:41
Miejscowość: Brodnica
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 1999
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: arek81 » 2019-01-29, 20:02

wiesławie dzięki za propozycję, ale będę remontował mój. Masz rację, remont na aucie mija się z celem. Jakkolwiek uda mi się wyciągnąć wał, to założenie go i poprawne skręcenie to istna męka i niepotrzebnie stracony czas.
Silnik będzie wyciągnięty.
Bo choć garaż mały i nieogrzewany, to mam trochę miejsca w piwnicy na dłubanie.
Plan naprawy jest taki:
- pomiar wału i szlif + dobór panewek
- pomiar korbowodów (szczególnie 3-iego tłoka)
- oględziny pompy oleju
Naprawa pewnie trochę potrwa, z powodu małej ilości czasu, ale mam nadzieję, iż dociągnę ją do szczęśliwego finału.
Na koniec jeszcze parę słów o mnie.
Z zawodu nie jestem mechanikiem, ale swoje auta naprawiam sam. Niestety, w mojej okolicy nie ma żadnego zaufanego mechanika.
Naprawy sprawiają mi frajdę, gdyż jak zrobię sam, to wiem co mam. Do tej pory posiadałem głównie ople z silnikami v6. Jest to pierwszy mój chrysler i trzeba będzie wszystko poznawać od nowa. Na szczęście znalazłem to forum i jest tu dużo przydatnych informacji.
Pozdrawiam

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: wieslaw » 2019-01-30, 07:55

jak będziesz miał rozebrany silnik to zrób pomiary tłoków i cylindrów ,dobrze by było żeby zużycie tłoka i cylindra nie było większe jak 0.10mm cylinder w części roboczej tłoka , powodzenia jak coś będziesz potrzebował to dzwoń lub pisz
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

arek81
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2018-12-28, 18:41
Miejscowość: Brodnica
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 1999
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: arek81 » 2019-02-17, 20:45

Witam!
Do tej pory udało mi się rozebrać:
maskę, zderzak, pas przedni, chłodnicę wody, kolektor dolotowy. Odkręciłem też sprężarkę klimy - została odsunięta na bok, ponieważ nie chcę rozszczelnić układu, to samo dotyczy chłodnicy klimy - została odsunięta na dół. Poodpinałem też wtyczki od czujników i odsunąłem na bok wiązkę silnika.
Pozostało odpiąć wydech i rozpiąć silnik ze skrzynią biegów. I tu pojawia się pytanie jak to zrobić? Oprócz rozkręcenia śrub łączenia skrzyni z silnikiem muszę odkręcić śruby na kole zamachowym trzymające sprzęgło hydrokinetyczne?
Proszę o info, czy dobrze rozumuję.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: wieslaw » 2019-02-19, 20:58

obowiązkowo , najprościej , dobry nie rozjechany klucz pełne kopytko 18 śrubokręt blokujesz między zębami wieńca a obudową skrzyni , odkręcasz jedną śrubę ,obracasz wałem i tak cztery razy
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

arek81
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2018-12-28, 18:41
Miejscowość: Brodnica
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 1999
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: arek81 » 2019-03-01, 22:15

wiesławie dzięki za pomocne wskazówki.
Silnik już poza autem.
14374295_DSCN3751.JPG
Po rozebraniu głowic dobrałem się do panewek głównych. I tu kolejne rozczarowanie - czwarta przygotowana do obrócenia:
14374323_DSCN3911.JPG
14374324_DSCN3912.JPG
Po zdjęciu stopy taki oto widok:
14374325_DSCN3915.JPG
14374322_DSCN3933.JPG
14374307_DSCN3945.JPG
Pozostałe panewki w przyzwoitym stanie.
Dziś oddałem blok, wał i tłoki z korbowodami do pomierzenia i ewentualnej regeneracji.
Co z tego wyjdzie zobaczę za kilka dni.
Podczas oględzin rozbieranych części zauważyłem na kolektorach wydechowych pęknięcia - prawy na trzecim tłoku a lewy na czwartym. Dodatkowo pod kolektorami nie było uszczelek.
Mam teraz dylemat co z tym począć. Dostanie zdrowych używek to prawie cud (chociaż takie się zdarzają, dziś 1.03.19 skoki narciarskie - złoto i srebro dla polaków), a spawanie moich to rozwiązanie na chwilę.
Proszę o radę w tej sprawie, zna może ktoś zakład specjalizujący się w spawaniu żeliwa i będzie szansa na odratowanie moich na dłuższy czas.
Pozdrawiam

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: wieslaw » 2019-03-03, 08:35

piszę jeszcze raz , bo wczorajszą odpowiedz gdzieś szlak trafił , a więc kolektory wszystkie pękają wczoraj pospawałem następną parę , która idzie do silnika po kapitalce do emki którą przygotowuję , TIG ,ELEKTRODA ŻELIWNA usuwamy otulinę i spawamy czystym drutem, oczywiście czyścimy dokładnie do czystego metalu ze rdzy ,co do silnika widzę że czwarta główna panewka , jest w tragicznym stanie , pytanie czy była obrócona jeśli tak to należy zrobić osiowość bloku , bo po skręceniu wału nie będzie się kręcił ręką
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: zielgol » 2019-03-03, 09:32

Wiesław nie ma coś takiego jak elektroda żeliwna :562:
Elektrody spawalnicze MMA są do spawania żeliwa a nazywają się ZASADOWE :569:
Wyjaśnij dokładnie jakimi spawasz i czy trzyma ten spaw.
Z praktyki wiem że najlepiej spawa się żeliwo techniką TIG PIERŚCIENIAMI TLOKOWYMI :564:

arek81
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2018-12-28, 18:41
Miejscowość: Brodnica
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 1999
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: arek81 » 2019-03-03, 09:43

Tak wyglądają kolektory:
14381581_DSCN3951 — kopia.JPG
14381583_DSCN3950 — kopia.JPG
wiesiek czy byłaby możliwość podesłania ich Tobie do pospawania?

Co do panewki głównej to przygotowywała się do obrócenia - była przesunięta, jak widać na tej fotce:
14374324_DSCN3912.JPG
Oddałem cały blok, wał i tłoki do firmy, która się zajmuje szlifem i mają zrobić szlif, osiowanie bloku, pomiar cylindrów, tłoków i ewentualnie honowanie.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: wieslaw » 2019-03-07, 07:59

zielgol DO spawania żeliwa używam niklowych a dokładnie E NI CI 2,5 JAK CIĘ CENA INTERESUJE to 5.50zł ,czytaj, używam drutu bo spawam TIGIEM i nie interesuje mnie zasadowość otuliny bo ją likwiduję , spaw jest idealny i nie pęka , na strefie wpływu ciepła też nie pęka ,spaw jest elastyczny i dobrze pracuje z naprężeniami żeliw podczas spawania bardzo ważna rzecz dokładne czyszczenie kolektorów do czystego metalu i skręcenie dwóch kolektorów razem płaszczyznami do siebie i spawam ,co mogę jeszcze dodać wróciły do mnie 300mki po kilku latach i żadnych problemów ze spawem, piszesz o spawaniu pierścieniami ,ale którymi jeden komplet pierścieni to cztery rodzaje metalu , Arek mogę ci pospawać ale jest mały problem ,trochę to potrwa ,bo jest problem z TIGIEM
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Awatar użytkownika
Boost35
Oblatywacz
Posty: 126
Rejestracja: 2014-10-15, 18:03
Miejscowość: Wadowice
Auto: Chrysler 300M 3.5 V6
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: Boost35 » 2019-05-19, 19:40

arek81 I jak postęp prac? Udało Ci się wykonać remont?

arek81
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2018-12-28, 18:41
Miejscowość: Brodnica
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 1999
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: arek81 » 2019-05-28, 20:16

Witam!
Miałem robić aktualizację, lecz po złożeniu i zrobieniu około 700 km silnik się zatarł.
Po naprawie chodził jak zegarek, ale długo to nie trwało - znowu 3-ci korbowód- tym razem obróciło panewkę.
Rzeczony korbowód był regenerowany w firmie szlifującej wały i tu podejrzewam przyczynę zatarcia.
Szkoda, bo naprawdę fajnie mi się jeździło 300 M-ką.
Na tą chwilę stoi i sam nie wiem co z nią zrobić. :(

Awatar użytkownika
Feniks
Oblatywacz
Posty: 164
Rejestracja: 2019-02-16, 15:09
Miejscowość: Czempiń
Auto: 300C
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: Feniks » 2019-05-29, 06:53

współczuje... można się nieźle zrazić po takiej kumulacji. Jak Cię wyszło? zakup + naprawa? i jaka diagnoza teraz? ile $$ trzeba wrzucić teraz?
PEACE :564: LOVE :562: nad 300c -> -> ->

arek81
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2018-12-28, 18:41
Miejscowość: Brodnica
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 1999
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: arek81 » 2019-05-29, 18:48

Cena zakupu 3000 zł, remont około 5500 zł (szlif wału, honowanie cylindrów, osiowanie bloku, pomiar tłoków, regeneracja korbowodu, regeneracja głowic, nowe panewki, pierścienie, wszystkie nowe uszczelki, nowa pompa oleju, rozrząd)- dokładnie nie chce mi się już liczyć. Co do diagnozy - wał na śmietnik, trzeci korbowód również, blok cały. M-ka raczej idzie na żyletki - myślałem jeszcze nad wstawieniem silnika z jakiegoś rozbitka, ale odpuszczam.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Re: Reanimacja 300 M-ki

Post autor: wieslaw » 2019-05-29, 19:54

Arek nie załamuj się , zadzwoń do mnie a pomogę ci , nie możesz stracić emki, musisz się nią nacieszyć , pytanie jaki był szlif na wale , w sobotę jadę w bydgoskie po dodge na remont to mogę wpaść po drodze do ciebie i pogadamy
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

ODPOWIEDZ