Strona 2 z 2

: 2018-08-05, 17:27
autor: JacekM
W tych autach jest układ chłodzenia zamknięty ciśnieniowy. Zawór regulujący w korku utrzymuje ok 1,6 czy 1,8 bara (wartość podana na korku). To niewiele mniej niż w oponach, także węże raczej będą twarde przy pełnym rozgrzaniu. Jest nawet wyraźne ostrzeżenie żeby nie otwierać gorącego.

: 2018-08-06, 16:24
autor: Cezary Czapski
JacekM pisze:Zawór regulujący w korku utrzymuje ok 1,6 czy 1,8 bara (wartość podana na korku)
na korku masz 16 lb/square inch (lbs/in^2) funt-siła na cal kwadratowy inaczej PSI
to 1,10 bar - dużo mniej niż w kole, czyli "flak"- bez wysiłku ściskasz wąż

JacekM, jak masz rower - napompuj koło do 1.1bar, 16PSI i ściśnij oponę... twarda ?
żeby była w miarę twardawa musi mieć 3.5bar, 50PSI

: 2018-08-06, 20:56
autor: sivybil
No wlasnie. Wiec jakim cudem majac sprawny korek weze sa tak twarde ze ciezko je scisnac. Dzisiaj zauwazylem ze dodajac gazu momentalnie pompuja sie weze a jak puszcze gaz to wracaja do swojego rozmiaru. Czuc jak wraz z obrotami sie rosciagaja.

: 2018-08-06, 23:17
autor: 1Bodzio
Być może mechanik zamienił uszczelki głowic . Niby są takie same , ale jedna ma otworek do odpowietrzania , a druga nie.

: 2018-08-07, 06:38
autor: sivybil
Uszczelki po dobrych stronach (widac L i R tam gdzie powinny byc)

: 2018-08-07, 17:59
autor: Piotrek1979
Weź wreszcie wymień chłodnice.Nikt nie naprawi ci auta postami na forum

: 2018-08-08, 10:23
autor: sivybil
Wszystko zamówione czekam na przesyłki i chwile czasu, żeby to zmontować. Wiem, że nikt nie naprawi mi auta postami i nie oczekuję tego. Czasami po prostu pomiędzy wierszami można uzyskać jakieś dodatkowe informacje.

Re: zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia

: 2019-09-06, 20:44
autor: Adrialinho
I jak sytuacja sivybil?

Re: zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia

: 2019-09-07, 08:17
autor: 1Bodzio
Spytaj mechanika czy gdy robił rozrząd to wymieniał napinacz hydrauliczny paska na nowy, czy złożył i zamontował stary. U mnie ostatnio po wymianie rozrządu objawy były podobne do Twoich. Okazało się że mechanik zlożyl stary napinacz , ktory po zamontowaniu zadziałał tzn napiął pasek. Na oko wszystko było Ok, ale podczas pracy silnika napinacz się cofał. Powodowało to rozjazd wałków rozrządu o pół zęba, a co najważniejsze pasek ślizgał się częśćiiowo po kole pompy wody mocno zmniejszająć jej wydajność. Wymiana napinacza na nowy uleczyła problem.