zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
JacekM
nowy
Posty: 14
Rejestracja: 2006-09-11, 19:47
Miejscowość: Toruń
Kontakt:

Post autor: JacekM » 2018-08-05, 17:27

W tych autach jest układ chłodzenia zamknięty ciśnieniowy. Zawór regulujący w korku utrzymuje ok 1,6 czy 1,8 bara (wartość podana na korku). To niewiele mniej niż w oponach, także węże raczej będą twarde przy pełnym rozgrzaniu. Jest nawet wyraźne ostrzeżenie żeby nie otwierać gorącego.

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4365
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2018-08-06, 16:24

JacekM pisze:Zawór regulujący w korku utrzymuje ok 1,6 czy 1,8 bara (wartość podana na korku)
na korku masz 16 lb/square inch (lbs/in^2) funt-siła na cal kwadratowy inaczej PSI
to 1,10 bar - dużo mniej niż w kole, czyli "flak"- bez wysiłku ściskasz wąż

JacekM, jak masz rower - napompuj koło do 1.1bar, 16PSI i ściśnij oponę... twarda ?
żeby była w miarę twardawa musi mieć 3.5bar, 50PSI

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-06, 20:56

No wlasnie. Wiec jakim cudem majac sprawny korek weze sa tak twarde ze ciezko je scisnac. Dzisiaj zauwazylem ze dodajac gazu momentalnie pompuja sie weze a jak puszcze gaz to wracaja do swojego rozmiaru. Czuc jak wraz z obrotami sie rosciagaja.

1Bodzio
Oblatywacz
Posty: 96
Rejestracja: 2010-01-26, 21:30
Miejscowość: Sobótka

Post autor: 1Bodzio » 2018-08-06, 23:17

Być może mechanik zamienił uszczelki głowic . Niby są takie same , ale jedna ma otworek do odpowietrzania , a druga nie.
Pozdrawiam. 1Bodzio

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-07, 06:38

Uszczelki po dobrych stronach (widac L i R tam gdzie powinny byc)

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-08-07, 17:59

Weź wreszcie wymień chłodnice.Nikt nie naprawi ci auta postami na forum

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-08, 10:23

Wszystko zamówione czekam na przesyłki i chwile czasu, żeby to zmontować. Wiem, że nikt nie naprawi mi auta postami i nie oczekuję tego. Czasami po prostu pomiędzy wierszami można uzyskać jakieś dodatkowe informacje.

Adrialinho
Oblatywacz
Posty: 130
Rejestracja: 2015-06-03, 10:48
Miejscowość: Wrocław

Re: zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Post autor: Adrialinho » 2019-09-06, 20:44

I jak sytuacja sivybil?

1Bodzio
Oblatywacz
Posty: 96
Rejestracja: 2010-01-26, 21:30
Miejscowość: Sobótka

Re: zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Post autor: 1Bodzio » 2019-09-07, 08:17

Spytaj mechanika czy gdy robił rozrząd to wymieniał napinacz hydrauliczny paska na nowy, czy złożył i zamontował stary. U mnie ostatnio po wymianie rozrządu objawy były podobne do Twoich. Okazało się że mechanik zlożyl stary napinacz , ktory po zamontowaniu zadziałał tzn napiął pasek. Na oko wszystko było Ok, ale podczas pracy silnika napinacz się cofał. Powodowało to rozjazd wałków rozrządu o pół zęba, a co najważniejsze pasek ślizgał się częśćiiowo po kole pompy wody mocno zmniejszająć jej wydajność. Wymiana napinacza na nowy uleczyła problem.
Pozdrawiam. 1Bodzio

ODPOWIEDZ