zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Post autor: sivybil » 2018-07-30, 08:30

Witam.
Mam nadzieje, że Wam uda się coś wymyślić. Będzie trochę długo ale chciałbym opisać wszystko bo nie mam już pomysłu co jest nie tak z tym samochodem.

Pacjent 3.5l lpg
Objawy:
-temperatura silnika w przedziale 95-110 stopni (zmienia się w zależności od załączenia wentylatorów itp)
-zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym (górny wąż wygląda jakby miało go zaraz rozsadzić)
-bardzo słabe ogrzewanie (na max z kratki środkowej leci między 40-50 stopni)
-na rozgrzanym silniku po poluzowaniu odpowietrznika na bloku leci piana

Co już zrobiliśmy: (po diagnozie mechanika)
-głowice poszły do sprawdzenia na szczelność, do planowania oraz zostały wymienione uszczelniacze
-blok silnika poszedł do sprawdzania na szczelność i do planowania
-nowy rozrząd
-nowe panewki
-nowe pierścienie
-nowe uszczelki kolektora ssącego, misy olejowej, i pare innych uszczelek które "wyszły" podczas rozbierania silnika
-nowy termostat
-nowy korek zbiorniczka wyrównawczego
-oczywiście nowe uszczelki głowic

Mam nadzieje, że o niczym nie zapomniałem. Cała zabawa zjadła więcej pieniędzy niż wartość samochodu a usterka nadal nie jest wykryta.

Podpowiedzcie proszę gdzie mogę szukać dalej. Sprawa wygląda beznadziejnie tym bardziej, że mechanik rozkłada ręce i twierdzi, że wszystko co mógł zrobić to zrobił.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

ps.
rurka która idzie między głowicami (wodna) była w kiepskim stanie ale mechanik twierdzi, że dziurawa nie była i tak czy inaczej niema to żadnego wpływu na te objawy

kolektor ssący ma jeden brakujący element przy uszczelce(jakby taką przegródkę) mechanik twierdzi, że to również niema wpływu na problem

inst. lpg została rozłączona z układu chłodzenia

giena68
Oblatywacz
Posty: 51
Rejestracja: 2018-01-21, 20:21
Miejscowość: wielun

Post autor: giena68 » 2018-07-30, 11:28

Kolego a pompę wody to sprawdzano ? Pytam bo czasami obrywa wirnik pompy lub całkowicie ulega destrukcji . Warto tam zajrzeć bo nic o pompie nie piszesz !
giene68

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-07-30, 11:36

pompa jest nowa. Wymieniona razem z rozrządem.

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-30, 12:03

Wymień chłodnice na nową.Panewki wymieniali ci bez szlifu itd?Dlaczego wymienili te panewki?

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-07-30, 12:22

panewki 2 były uszkodzone(drobne pęknięcia) dlatego wymienilismy komplet oczywiście ze szlifem. W jaki sposób chłodnica może mieć wpływ na takie objawy (pytam z ciekawości).

giena68
Oblatywacz
Posty: 51
Rejestracja: 2018-01-21, 20:21
Miejscowość: wielun

Post autor: giena68 » 2018-07-30, 16:17

Ale te wszystkie objawy występowały przed naprawą czy to wyszło po naprawie ?
giene68

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-07-30, 16:44

występowały przed naprawą i po tym całym zabiegu niema poprawy. Ciągle te same objawy

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-07-30, 16:50

Jeszcze jedna sprawa. Czy wentylatory działają przez jakiś określony czas czy aż do momentu uzyskania danej temperatury? Czasami jest tak, że wskazówka dochodzi do połowy wskaźnika a pod maską cisza a to jest mniej więcej 110stopni. Wentylatory na krótko sprawdzane działają. Zaznaczam, że one czasami się włączają przy danej temp silnika a czasami jakby zapomniały

teraz jeszcze wywaliło mi błędy 0480 i 0481

czyli coś chyba jest na rzeczy z tymi wentylatorami. Jakie kroki po pojawieniu się tych błędów?
czy te błędy mógł załapać jak była wypięta wtyczka ze sprężarki klimy?

Jeszcze jedno pytanie:
czy przy zwieraniu wentylatorów na krótko żeby działały oba na 2 biegu to trzeba zewrzeć i obroty 1biegu i 2biegu razem? BO jak zwieram sam 1bieg to działają oba, a jak sam 2bieg to działa tylko went od strony pasażera.

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2018-07-31, 02:25

sivybil pisze:-temperatura silnika w przedziale 95-110 stopni (zmienia się w zależności od załączenia wentylatorów itp)
sivybil pisze:jak zwieram sam 1bieg to działają oba, a jak sam 2bieg to działa tylko went od strony pasażera
tu masz odpowiedź http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... 6802#76802
wymień jeden z przekaźników zamontowanych między wiatrakami



układ jest ciśnieniowy i musi być w 100% szczelny, jest mało skomplikowany w tym aucie i nie nalezy wymieniać termostatu, chłodnicy, korka, uszczelek itp. na chybił/trafił - prościej ustalić przyczynę
poczytaj tematy o samym układzie, temperaturze itd.
sivybil pisze:-zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym (górny wąż wygląda jakby miało go zaraz rozsadzić)
możliwe, że chłodnica jest zabita
jak wyglada temat z temperaturą dolnego węża chłodnicy w trakcie rozgrzewania silnika, po otwarciu termostatu, po załączeniu wentylatorów - goracy, twardy jak górny ?

sivybil pisze:-bardzo słabe ogrzewanie (na max z kratki środkowej leci między 40-50 stopni)
węże do i z nagrzewnicy - temperatura z i bez gorącego nawiewu ?
sam gorący nawiew to też sterowanie przepływem powietrza przez nagrzewnicę lub parownik klimy

sivybil pisze:-na rozgrzanym silniku po poluzowaniu odpowietrznika na bloku leci piana
ten odpowietrznik na głowicy jest nad termostatem i służy do odpowietrzania przy zalewaniu płynu do pustego układu
przy szczelnym i drożnym układzie chłodzenia po zalaniu płynu silnik 3.5 odpowietrza się sam - bez konieczności luzowania odpowietrznika
cykl zimny-goracy-zimny (pisałem o tym w jakimś temacie)


zrób porządek z wentylatorami, aby przcowały oba i na II prędkościach
ustal co z obiegiem przez chłodnicę

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-31, 09:02

Kuźwa pół auta naprawione a okaże się,że nieszczelna albo zabita chłodnica

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-07-31, 09:35

Cezary.
Te tematy z linków są mi znane. Bo już wszystkie obleciałem. Generalnie sprawa z wentylatorami jest taka, że jak zewre kostkę po lewej to działają oba na małym. jak zewre kostkę po prawej to działa na 2biegu went od strony kierowcy. ale wydaje mi się, że jak zewre i ten z lewej i ten z prawej to wtedy działają oba na 2biegu.
Inną kwestią jest moment załączenia wentylatorów. Czasami temp na wskazówce jest około 95 stopni i słyszę wentylatory na 2biegu, a czasami podchodzi wskazówka pod połowę skali a tam jedynie na 1biegu chodzą ;/

Dolny wąż również twardy i gorący na rozgrzanym silniku. Sprawdzę jak wygląda sprawa na zimnym podczas rozgrzewania.

Węże do nagrzewnicy zaraz przy grodzi silnika są gorące cały czas (tak samo było jak był podpięty reduktor lpg, był tak gorący, że nie dało się go dotknąć) a pomimo tego z nawiewów leci lipa.
Nagrzewnice przelewałem wodą z octem, dmuchałem w nią i cuda wyrabiałem i jest drożna.

Co do sterowania nawiewów to przy zmianie temp na panelu słyszę jak zmienia się odgłos powietrza (pytanie tylko czy do samego końca się to otwiera i zamyka)

z klimą też jest zagwostka bo znika czynnik a niema nigdzie wycieku. Mechanik sprawdzał 3 dni klimę i się poddał. Powiedział, że nie jest w stanie zdiagnozować gdzie ucieka czynnik. (spada ciśnienie w układzie)

Chłodnica wody tam gdzie wchodzi rurka olejowa jest upierdzielona z oleju.

Nie wiem jak ustalić obieg w chłodnicy. Jedyne co zrobiłem jak był nagrzany silnik i znajdowało się ciśnienie w układzie to poluzowałem korek na zbiorniczku. Ciśnienie zeszło równo z obu węży (pytanie tylko czy to w ogóle nam coś mówi)

Jeszcze jedna kwestia którą chciałbym rozwiązać:
mechanik twierdzi, że jedyną możliwością dostawania się ciśnienia do układu chlodzenia jest przez cylindy i niema innej możliwości (uszczelki wymienialiśmy 2x) żadna nie szczelnośc na łączeniach, czy chłodnicy nie powoduje wzrostu ciśnienia w układzie (słowa mechanika)
Czy np zabita lub mało wydajna chłodnica wody może również powodować takie kwiatki?

a co z tymi błędami p0480 i p0481?

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-31, 13:16

Kolego uważaj z odkręcaniem korka w zbiorniczku jak masz ciśnienie w układzie.Ja w tym roku załapałem dwa tygodnie zwolnienia jak poluzowałem korek i chlusnęło.Poparzyło mi rękę i kawałek głowy.Też miałem ciśnienie w układzie okazała się chłodnica nieszczelna.

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-07-31, 13:30

oczywiście robię to bardzo ostrożnie i mam rękawicę wysokotemperaturowa. Problem z ewentualna nieszczelnością chłodnicy jest taki, że nie zauważyłem ubytku płynu. Ciekawe jest to, mechanik twierdzi, ze nieszczelna chłodnica nie powoduje zwiększenie ciśnienia. Jak widać po Twoim doświadczeniu jednak powoduje. Chyba faktycznie wymienię chłodnicę, bo innego pomysłu już nie mam.

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-31, 13:40

Jeżeli już tyle rzeczy porobiłeś i nadal bez efektu to cóż Ci pozostało.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-08-01, 14:03

jedno zasadnicze pytanie a jaką ilością płynu chłodniczego został układ zalany i czy termostat był sprawdzany jeszcze bym sprawdził obecność co2 w układzie
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-01, 15:41

Uklad byl zalany do max. Pozniej po cyklu cieply zimny zostal dolany plyn miedzy min a max. Termostat byl sprwdzany. Test na co2 tez byl robiony i plyn sie nie odbarwia jedynie jest jakby mniej intensywny kolor ,tak jakby rozkopany z woda. Zauwazylem ze jezdzac bez wlaczonej klimy silnik lepiej sobie radzi z utrzymaniem temperatury.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-08-01, 16:01

jak masz gaz to powinno wejść 10l płynu , bez klimy jest lepiej , czy wentylatory na drugi obieg się włączają jak tak , to masz zasyfioną chłodnicę i bardzo mała ilość powietrza przepływa nie i nie wychładza
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-01, 16:16

Weszlo Niecale 9l plynu. Teraz gaz jest odlaczony od ukladu bo on tez powodowal problemy (przepuszczal gaz) wentylatory dzialaja na 2biegu. Chlodnica to chyba ostatni element ktory nie zostal jeszcze wymieniony. Chyba ja po prostu wymienie i zobaczymy czy to pomoze.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-08-01, 17:06

jeszcze dwie rzeczy termostat gotowaliście w czajniku i otwiera się 100% , nawet nowe gotuję i sprawdzam , w sumie kilkanaście nowych padaczka , druga sprawa korek jest sprawny może się nie otwiera i nie przepuszcza do drugiej komory , efekt będzie taki sam jak by kompresja wypełniała układ
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-01, 17:37

Niewiem jak mechanik srawdzal termosttlat. Grzal go i powiedzial ze jest ok. Korek kupiony 3dni temu bo rok temu wymienilem korek na 20lbs. Teraz wsadzilem 16lbs

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-08-01, 17:53

jak jest takie ciśnienie to 16 powinna się otworzyć i uwolnić układ
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-01, 19:01

No wlasnie tak powinno to dzialac. A jakos weze twarde (chyba ze to wina samch wezy bo sa stare?)
A gdybysmy zalozyli ze np jest nieszczelnosc wewnatrz chlodnicy i olej z chlodnicy oleju dostaje sie do plynu i powoduje jego lekkie spienienie a co za tym idzie rozpycha weze? Jest taka mozliwosc?
Albo hipoteza druga:
Chlodnica nie wyrabia z ochlodzeniem silnika przez co jest ciagle podwyzszona temp i plyn sam z siebie lekko sie gotuje i napowietrza? Plyn jest wlany prestone

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-08-01, 19:39

nie mówię o wnętrzu chłodnicy mówię o drożności zewnętrznej i tu chodzi mi o chłodnice klimy bo ona jest pierwsza i tak zasyfiona że jak ją dasz pod lampę to nie widzisz światła i kupienie nawet wodnej bez udrożnienia jest mały efekt , czujnik temperatury będzie na normalnej pozycji tak zdemontowac zobaczyć jak wygląda i od przeciwnej strony do kierunku wlotu powietrza udrożnić , ten sam efekt mam w moim concorde w te upały nie wydalała mi chłodnica jazda na myjnię kerszer , potem sprężone powietrze w warsztacie i na kilka dni jest spokój
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-08-01, 20:14

Chłopie kup nową chłodnicę i wymień.Masz chłodnice która ma16 wiosen jak myślisz w jakim stanie jest?Jak założyłem jakiś tani zamiennik i w te upały już nie raz stałem w korku i temperatura nie drgnie,wskazówkami stoi w jednej pozycji jak zaczarowana

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-01, 21:15

Chlodnice wody mam 2letnia. Chyba ze mowimy o chlodnicy klimy? Bo tej nie wymienialem

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-08-02, 10:46

Jak masz chłodnice 2 letnią to może mechanik źle poskładał silnik.Bo ja już nie wiem.Wszystko dobre a nie działa jak należy.Gdzieś łapie ci powietrze i zapowietrza przez co robi ciśnienie.Sprawdź jednak chłodnice może być mała bardzo mała nieszczelność nawet nie będzie kapać i wystarczy żeby takie cyrki były

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2018-08-02, 17:10

Piotrek1979 pisze:Gdzieś łapie ci powietrze i zapowietrza przez co robi ciśnienie.... może być mała bardzo mała nieszczelność nawet nie będzie kapać i wystarczy żeby takie cyrki były
to prawda - niewielka nieszczelność wywoła dostanie się powietrza do układu wywołując efekt zapowietrzonego układu np. brak ciepłego nawiewu, przegrzanie silnika itp.
po rozgrzaniu silnika nie będzie widać wycieku, bo płyn będzie odparowywał, a nie kapał
układu nie da się odpowietrzyć, bo notorycznie i samoczynnie będzie się zapowietrzał

jest jeszcze jeden sposób - dodanie czynnika UV do układu chłodzenia, czy do ikładu klimatyzacji
z odpowiednią lampą i okularami zobaczysz jak świeci

Obrazek

po ponownym przeczytaniu tematu skłaniam się ku niewidocznej nieszczelności układu - przy tych objawach u siebie szukałbym właśnie tego
prestone ma specyficzny zapach - po rozgraniu silnika i otwarciu maski nie czuć tego zapachu ? pod maską, w kabinie ?

jeszcze jedno - co jest wybite na termostacie lub w jakiej temperaturze zaczyna działać ?
powinien mieć wybite 180F, czyli próg zadziałania 82°C i pełne otwarcie 95°C

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-02, 18:21

No właśnie czasami czuję zapach pod maską jakby podgrzanego płynu. Termostat mam dokładnie ten
https://sklepjeep.redcart.pl/p/3897/244 ... ysler.html
(ale nie zwróciłem uwagi jaki ma wybity nr) mechanik mówił, że termostat nie miał uszczelki więc posmarował czymś (nie wiem czym i nie wiem czy ma to coś wspólnego ale piszę bo mi się przypomniało)

Cezary, wiesz może, gdzie mogą mi dolać takiego specyfiku do układu chłodzenia? W klimie mam już to wciśnięte i czekamy na pogorszenie wydajności klimy (wtedy będą szukać wycieku)

Tak czy inaczej planuję kupić 2 główne węże do chłodnicy, chłodnice i tersmostat stunt'a
(odniosłem wrażenie, że tylko te 2 węże główne są tak twarde( inne np te do nagrzewnicy da się zgnieść, ale to może chodzi o różnicę w samej budowie węży lub ich grubości))

Muszę odłożyć kasę bo 12k już poszło a ja się bujam z nie zmiennymi objawami.

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-08-03, 08:35

Jak węże nie ciekną to olej to teraz po co wymieniać coś dobrego na dobre.Ewentualnie sprawdź jak wyglądają węże tam gdzie są opaski zaciskowe.U mnie w dolnym wężu musiałem obciąć dosłownie 2cm dlatego że wąż był rozchechłany jak dziewczyny z autostrady :558: .Na 99%chłodnica ale oblukaj węże

sivybil
nowy
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-11, 16:26
Miejscowość: gliwice
Kontakt:

Post autor: sivybil » 2018-08-03, 10:22

Węże wymienię dlatego, że dostały w dupę i mają już wybrzuszenia. Dzięki wszystkim za rady. Dam znać jak po wymianie chłodnicy.

ODPOWIEDZ