Zakup 300M

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
Henryk
nowy
Posty: 16
Rejestracja: 2020-02-03, 05:42
LPG: Tak

Zakup 300M

Post autor: Henryk » 2020-02-03, 06:03

Witam.
Jestem nowy na tym Forum. Mam do Forumowiczów pytanie dotyczące zakupu 300M.
Proszę o poradę który silnik jest lepszy, bardziej niezawodny 2,7 czy 3,5. Planuję zakup samochodu z roku 2002-2003.
Jak się ma sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego w Chrylslerze 300M. Czy podłoga, progi błotniki będą zdrowe czy potrzebna może
być ingerencja blacharska. Proszę też o informację dotyczącą zaopatrzenia w części tych nie najnowszych już pojazdów, ale mających klimat.
W chwili obecnej mam PT Cruisera 2,4 aut. 2005r. i jestem z niego zadowolony.
Będę wdzięczny za sugestie i opinie od starszych stażem członków Forum i użytkowników 300M.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
darekj
Senior
Posty: 404
Rejestracja: 2010-06-21, 14:41
Miejscowość: Rzeszów

Re: Zakup 300M

Post autor: darekj » 2020-02-03, 22:52

Wszystko jest na forum.

W dużym skrócie:
- silnik tylko 3,5 litra
- blacha zależy od konkretnego egzemplarza, u siebie robiłem konserwację z prawdziwego zdarzenia jakieś 7 lat temu i jest naprawdę bardzo dobrze
- części nowe najwięcej i ogólnie najtaniej na rockauto.com, w polskich sklepach z częściami do "amerykanów" i używane na Allegro, w ASO niektóre już niedostępne

Henryk
nowy
Posty: 16
Rejestracja: 2020-02-03, 05:42
LPG: Tak

Re: Zakup 300M

Post autor: Henryk » 2020-02-05, 07:32

Jak jest sprawa z awaryjnaścią tego modelu, czy jest wysoka czy na znośnym poziomie, oraz jak kształtuje się zużycie paliwa.
Do tej pory użytkowałem Vectry, Passat, Laguna. Z PT Cruiserem nie mam problemów.

Awatar użytkownika
darekj
Senior
Posty: 404
Rejestracja: 2010-06-21, 14:41
Miejscowość: Rzeszów

Re: Zakup 300M

Post autor: darekj » 2020-02-05, 12:09

Jak to często bywa wiele zależy od konkretnego egzemplarza i dbania o niego. Osobiście nie jeżdżę zbyt wiele (około 7-8 tys. km rocznie), mam M-kę już 10 lat i uważam ją za samochód praktycznie bezawaryjny. Właściwie to mogę napisać, że wszystkie naprawy i wymiany są związane z zużyciem eksploatacyjnym i wiekiem.
Z tych pierwszych to dla mnie jedynym problemem są słabe wahacze, które nie wytrzymują zbyt długo. Zakupione ostatnio na razie się trzymają i jest szansa, że rozwiążą problem.
Do tych związanych z wiekiem zaliczyłbym wymianę termostatu, chłodnicy, przewodu olejowego i paliwowego. Po kilkunastu latach uważam, że termostat ma prawo przestać działać poprawnie, a chłodnica czy przewody mogą się rozszczelnić.
Osobiście jestem bardzo zadowolony, staram się dbać i będę chciał pojeździć jeszcze jak najdłużej się da.

Co do zużycia paliwa to kiedyś przez rok zbierałem paragony z tankowania M-ki i Vectry C 1,8 140 KM.
Za rok dla M-ki wyszło średnio na przejechane 100 km 14,99 l LPG i 1,60 l benzyny, dla Vectry 12,11 LPG i 1,45 benzyny.
W obu samochodach sporo krótkich, kilkukilometrowych odcinków na zimnym silniku. Głównie jazda po mieście, na trasie jakieś wyjazdy weekendowe czy wakacyjne. W trasie M-ka spala mi około 11,5 litra LPG na 100 km przy raczej spokojnej i niezbyt szybkiej jeździe.
Uważam, że spalanie jest przyzwoite w porównaniu z taką właśnie np. Vectrą, która jest przecież samochodem lżejszym i z manualną skrzynią. A samo wnętrze, wygoda, komfort jazdy jest na dużo wyższym poziomie.

Henryk
nowy
Posty: 16
Rejestracja: 2020-02-03, 05:42
LPG: Tak

Re: Zakup 300M

Post autor: Henryk » 2020-02-05, 13:32

Dziękuję za szybką odpowiedź. Mam na oku 2003r 3,5l z przebiegiem 180 000km. Jest 6 lat u jednego właściciela, pochodzenie
z Niemiec. Przez ten czas wymieniał kolektor dolotowy, pompę paliwa, sondę lambda, tuleje drążka kierowniczego, reakcyjnego,
łączniki stabilizatora, lewą piastę. Do zrobienia są przeguby przy kołach, nieszczelność między skrzynią biegów a chłodniczką oleju,
wymiana opon. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach, gdzie szukać korozji, czy jak skrzynia jest w dobrym stanie to po włączeni na "D" i puszczeniu hamulca samochód powinien się lekko toczyć? Świeci się CHECK (podobno 2 lata) i nie czuć niczego w czasie eksploatacji(gazu nie ma). Czy metodą "kluczykową" można sprawdzić czy wyświetla się jakiś błąd. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
darekj
Senior
Posty: 404
Rejestracja: 2010-06-21, 14:41
Miejscowość: Rzeszów

Re: Zakup 300M

Post autor: darekj » 2020-02-05, 20:55

Korozja na przodzie maski, dół drzwi, błotniki i ogólnie cały spód.

Na płaskim na "D" samochód powinien jechać bez gazu. Lekko pod górkę nie powinien się staczać do tyłu.

Co do przebiegu to taki jak niemal każdego kilkunastoletniego samochodu na sprzedaż w Polsce. Dziwnym trafem prawie każdy samochód ma poniżej 200 tys. km. Dla mnie to jest podejrzane i sprawdził bym więc w CEPiK-u wpisy przebiegu za ostatnie kilka lat.

Skoro świeci "check engine" to na pewno są błędy i da się je odczytać metodą kluczykową. Skoro właściciel jeździ 2 lata i nie wie jaki ma błąd to albo kłamie albo nie dba o auto. Jedno i drugie niezbyt fajne.

Sporo tych samochodów ma problemy z panewkami. Najlepiej by było zmienić olej i sprawdzić jego ciśnienie, ale to raczej nie wchodzi w grę. Spróbuj posłuchać silnika pod kątem panewek, sprawdź olej pod kątem jakiegoś zagęszczacza typu "motodoktor".
Zrób jeszcze taką rzecz. Wyłączając silnik przekręć kluczyk nie o dwie,a o jedną pozycję. Wówczas silnik zgaśnie i zapali się kontrolka ciśnienia oleju. Zaobserwuj przy jakim położeniu obrotomierza zapali się kontrolka. U mnie zapala się jak wskazówka jest tuż przed zerem. Jak będzie się zapalać dużo wcześniej to może oznaczać, że panewki są w nie najlepszym stanie.

Henryk
nowy
Posty: 16
Rejestracja: 2020-02-03, 05:42
LPG: Tak

Re: Zakup 300M

Post autor: Henryk » 2020-02-06, 05:29

Dziękuję bardzo za te podpowiedzi. Sprawdzałem w CEPIK-u to teoretycznie historia pasuje w tym rejestrze. Gość robił po kilka tysięcy rocznie.
Metoda kluczykowa to tak jak w PT Cruiserze 3-razy włączyć i wyłączyć zapłon i powinien wyświetlić się numer błędu na wyświetlaczu licznika lub
DONE jak nie ma. Przemyślę zakup i zastosuję się do wskazówek. Myślałem też o SEBRINGU z silnikiem 2,4 , który nie jest obarczony taki ryzykiem, ale to już nie ta klasa. Najpierw poinstruuję właściciela niech sprawdzi metodą kluczykową i poda mi kod błędu. Będę wtedy mądrzejszy.
Dziękuję i pozdrawiam.

Janusz C
Oblatywacz
Posty: 59
Rejestracja: 2009-03-16, 17:29
Miejscowość: Szczecin
Auto: Chrysler 300M
Rocznik: 2000
LPG: Nie

Re: Zakup 300M

Post autor: Janusz C » 2020-06-12, 22:25

Problemy, z którymi ja spotykałem się najczęściej to zawieszenie (wahacze) i żarówki, które regularnie się przypalały. Poza tym 5 lat przyjemnej eksploatacji. Nigdy też nie miałem kłopotów z gazem przy instalacji BRC.

Awatar użytkownika
JEDI_V
Trener
Posty: 247
Rejestracja: 2011-06-27, 14:36
Miejscowość: Nakło Śląskie

Re: Zakup 300M

Post autor: JEDI_V » 2020-06-18, 20:29

Henryk pisze:
2020-02-06, 05:29
Dziękuję bardzo za te podpowiedzi. Sprawdzałem w CEPIK-u to teoretycznie historia pasuje w tym rejestrze. Gość robił po kilka tysięcy rocznie.
Metoda kluczykowa to tak jak w PT Cruiserze 3-razy włączyć i wyłączyć zapłon i powinien wyświetlić się numer błędu na wyświetlaczu licznika lub
DONE jak nie ma. Przemyślę zakup i zastosuję się do wskazówek. Myślałem też o SEBRINGU z silnikiem 2,4 , który nie jest obarczony taki ryzykiem, ale to już nie ta klasa. Najpierw poinstruuję właściciela niech sprawdzi metodą kluczykową i poda mi kod błędu. Będę wtedy mądrzejszy.
Dziękuję i pozdrawiam.
Jeśli Sebring to tylko i wyłącznie z silnikiem 2.4 DOHC, pancerna bestia.
Chrysler 300M 1999 3.5 EU LPG by Luky
Dodge Durango 1998 5.9 LPG

jrozek2
nowy
Posty: 3
Rejestracja: 2020-04-14, 21:48
Auto: 300m special
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Re: Zakup 300M

Post autor: jrozek2 » 2020-06-20, 00:47

Cześć, mam speciala 3,5L z przebiegiem 213 tys ale mil,, mam go od dwóch lat i dołożyłem do niego w samych częściach ponad 5 tys. Wciąż uważam że warto. Rocznie robię około 50 tys km i nie oszczędzam go. Spalanie lpg w trasie od 9 =90km do 29 l =230km/h, żeby nie było... w aucie mam bigbrakekit tarcza 345mm i czterotlokowy stały zacisk brembo, komplet zaadaptowalem z nercedesa ML, teraz naprawde hamuje. Słabym punktem tego auta są hamulce, po trzeciej z rzędu wymianie tarcz i klocków EBC, zrobiłem przerobke w cenie oryginalnego kompletu. Wymienic należy na większe chłodnice oleju skrzyni i dołożyć oleju silnika. Przednie wahacze poprzeczne i górne mocowania amorów ściągasz tylko z USA - mopara, reszte gum wahaczy kupisz z poliuretanu w kraju, wtedy zacznie się tez prowadzić. Konwerter do skrzynki 800zl, zespol elektrozaworów 800, do silnika lej 10w40 i koniecznie ceramizer gdyby kiedyś wyleciał Ci olej na trasie, uratujesz silnik a i panewkom tylko pomozesz. Zepsuć się może wszystko, np. mapsensor, tpms, czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, kompresor klimy, peknie chłodnica, zatka się odpływ wody, trzeba wymienić przewody hamulcowe, gnije tylko przednia maska, przy zmianie drążków kierowniczych warto wymienić tuleje regulacyjne i zatopic je w miedziowym smarze oraz tuleje drazjow wewnetrznych, wymień oba węże od chłodnicy cieczy, i maly łącznik - rurka wody tuż nad filtrem oleju. No jeszcze zespół rezystorów dmuchawy, ale pasuje od renaulta Delphi. No to powodzenia.

ODPOWIEDZ