Jakie mam panewki?

Najczęściej spotykane awarie i inne przygody oraz pomysły na pozbycie się ich. Jak to się robi...
Toperz12
nowy
Posty: 8
Rejestracja: 2018-05-31, 17:38
Miejscowość: Czersk

Jakie mam panewki?

Post autor: Toperz12 » 2018-05-31, 17:51

Witam wszystkich.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem emki i na powitanie jestem zmuszony wymienić panewki. Problem polega na tym, że nie wiem czy potrzebuje nominał czy szlif. Średnica korby to 53,45. Oznaczenie na panewce to AS124A.
Z góry dziękuję za pomoc.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-05-31, 18:26

co chcesz zrobić fuszerkę , a w jakim stanie jest wał i główne panewki i korbowody , oj radości w taki sposób z tego silniczka to nie będziesz miał
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Toperz12
nowy
Posty: 8
Rejestracja: 2018-05-31, 17:38
Miejscowość: Czersk

Post autor: Toperz12 » 2018-05-31, 19:26

Gdyby wał i korbowody nie nadawały się to bym zadał inne pytanie.
Problem polega na tym, że nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest nominalna wartość korby.
Wystarczy mi średnica nominalnej korby i to mi wystarczy.
Czy ktoś z forumowiczów posiada takie dane?

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4366
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2018-05-31, 20:08

Toperz12 pisze:Wystarczy mi średnica nominalnej korby
znajdziesz w manualu http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manu ... /02lhe.pdf

jednak wymiana samych panewek bez sprawdzenia choćby osiowości przez szlifierza to kiepski pomysł

Toperz12
nowy
Posty: 8
Rejestracja: 2018-05-31, 17:38
Miejscowość: Czersk

Post autor: Toperz12 » 2018-05-31, 20:29

Tak, zdaje sobie z tego sprawę jednak koszt wymiany samych panewek jest proporcjonalnie niski względem rozbierania całego silnika w celu sprawdzenia osiowości wału.
Moja decyzja jest poparta tym, że reszta silnika jest w dobrym stanie. Ma 170 tys na liczniku (pewnie jest więcej), a wał i korbowody są w dobrym stanie, pomiary mikrometrem nie wykazały zużycia, silnik pracował cicho, równo a jedyne co było nie tak, to kontrolka oleju na wolnych przy R i D mrugała.
Panewki po oględzinach na 2 i 4 cyl. Do wymiany. Reszta prawie ok.

Dziękuję kolego Cezary Czapski, właśnie tego było mi trzeba.

Temat do zamknięcia.

marian
Oblatywacz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-11-16, 12:32
Miejscowość: Warszawa

Post autor: marian » 2018-06-01, 09:12

Wymień czujnik ciśnienia oleju na początek to jest częsta przyczyna migania tej kontroli. może być tak że po zabiegu wymiany panewek nadal będzie migała kontrolka.

ak2301
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2017-09-21, 23:36
Miejscowość: Gdansk

Post autor: ak2301 » 2018-06-01, 11:08

Jest jeszcze jedno miejsce ,gdzie z powodu wady fabryczno-konstrukcyjnej tego silnika znacznie spada cisnienie oleju w magistrali,powodujac podcieranie panewek.Jezeli przy zapalaniu slyszysz chociaz przez 1-2 sekundy grzechotanie,ktore nastepnie cichnie,sprawdz miedzy innymi oring na napinaczu.

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-06-01, 15:42

kolego stan wału ocenia się po wyjęciu i po pomiarach i tu się dowiesz jakie masz wymiary korb wału i w dalszym ciągu nie myślisz o głównych , i bez pomiarów krzywizny , dalej nie wiesz w jakim masz stanie wał , kolega myśli że tylko panewki tracą swój wymiar , wał jest nie do ruszenia wał się sprawdza na krzywiznę , a blok na osiowość, teraz wiadomo dlaczego trafiają do mnie silniki w takim stanie fuszerek , a ostatnio to już szczyt szczytów wał był panewkach pierwszego szlifu ,o prócz jednej piątej która była na drugi szlif nic dodać nic ująć , szkoda mi tylko tych ludzi co zostali w butelkę nabici , ostatni 2.7 który robiłem z 300c był robiony w niemczech kolega dał rade przyjechac do domu i koniec i co się okazało trzy panewki obrócone , założone na nieoszlifowany wał , szkoda dalej pisać żenada
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Toperz12
nowy
Posty: 8
Rejestracja: 2018-05-31, 17:38
Miejscowość: Czersk

Post autor: Toperz12 » 2018-06-01, 20:07

I taki dokładnie będzie kolejny krok jeżeli wymiana samych panewek się nie powiedzie. Silnik jeszcze nigdy nie był rozbierany, więc dlaczego pchać się w koszty. Panewki nie były obrócone, jedynie na dwóch korbach nadmiernie zużyte co mogło powodować w.w. mruganie kontrolki.
Bez obrazy kolego Wiesław, ale już nie jeden silnik remontowałem i nie były to tylko FSO czy 1.9vw. i mam jakieś pojęcie.
Gdybym robił to dla klienta, to procedura była by inna. Przy swoim aucie mogę sobie pozwolić na szaleństwo oszczędności, nawet kosztem droższego remontu w razie niepowodzenia.
Po co naprawiać coś co jeszcze nie jest popsute?

Poprzedni właściciel wlał olej Castrol 10w40 i nie wymienił go przez 15 tys,. Bo myślał, że to jak w vw i pewnie stąd te uszkodzenia.

Założyłem temat, aby uzyskać konkretnej informacji i ją otrzymałem.
Sugestie mile widziane, ale z krytyka proszę się wstrzymać jeżeli nie znacie stanu mojego silnika.

We wtorek będą panewki. Zamontuję, przetestuje, sprawdzę i za jakiś czas dam znać co i jak, żeby zostało dla potomnych.

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-06-27, 08:17

Wymieniłeś te panewki?Jak auto się sprawuje?

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-07, 19:35

Doczekam się odpowiedzi?

lukasqqq
Trener
Posty: 240
Rejestracja: 2011-10-05, 21:43
Miejscowość: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: lukasqqq » 2018-07-16, 20:34

To jak to jest... Jak się kupuje np. oryginalny nominalny wał z panewkami fabrycznie nowy to nie można go założyć do starego bloku?

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-16, 22:16

To zależy kto ci będzie odpowiadał na to pytanie :diabel: .Ja myślę nad wymianą samych panewek.Nie jednokrotnie to już robiono i robią i jeżdżą
Oczywiście jak jest wał dobry trzymający wymiary

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-07-17, 03:48

o rany już dość tych bredni , co wy piszecie , po co zakładać panewki , zakręćcie same stopy, tak Piotrek jeżdżą , może się ujawnią sie ci co po dwóch trzech miesiącach wszystko szlak trafiło , rekordzista kilka lat temu , założył nowe panewki na nie oszlifowany wał , nową panewkę mu obróciło , kupił używany silnik po pół roku padł i przywiózł mi dwa żebym zrobił jeden , to był interes życia , zresztą kończę bo szlak człowieka może trafić , łapy bym , po ucinał tym co tak robią i auto sprzedają i naciągają innych , jak można założyć nowe panewki nominalne nowe , a na jednej korbie na pierwszym szlifie i sprzedać auto , to już jest skurwysyństwo , ale można , jakiś mędrek na forum napisał dało się dało
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-19, 10:10

Wiesiu wiem,że niektórzy robią niezłe jaja w sumie nie obchodzi mnie to.Mam kolegę (58 lat) który jest bardzo dobrym mechanikiem,rozmawiałem z nim w sumie zawsze jak czegoś nie wiem albo nie jestem pewien to radzę się u niego i nigdy nie miałem problemów,zapytałem go czy jest sens wymienić tylko panewki na korbach,spytał a po co?to ja mu na to,że mój chrysler ma nalatane prawie 290000 km.i że często już przy takich przebiegach kończą się panewki (obracają),powiedział mi krótko możesz założyć nowe.Znam człowieka kupe lat i na pewno nie powiedziałby mi czegoś czego nie można zrobić.Wiesiu ja wiem,że dla Ciebie najlepiej by było jakby przyprowadzać z każdą pierdułką auto na remont kapitalny za 5000zł,wiadomo przecież KASA. Jeżeli można a nawet trzeba przy 100000 km w reno 1.5 wymieniać panewki na korbach to dlaczego nie można w chryslerach?Powiem tyle jeżeli wał,korby mieszczą się w wymiarach przewidzianych dla danych panewek to można je wymienić bez ŻADNEJ obawy.Czyż nie tak?

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-07-19, 13:00

wszystko można zrobić , tylko gdzie logika ,co ma się ludziom powiedzieć jak przyjeżdżają z autami na lawetach po takich robotach , miałem już kilkanaście takich silników i wszystkie były kupione od pseudo fachur , dla siebie rób co chcesz , wielkie zdziwienie , jak może obrócić nową panewkę , jak obróci panewkę to nie ma możliwości aby wał nie był uszkodzony i tu jeszcze wchodzi ważny temat pomiaru korbowodów , ale nie to mam na myśli tylko rozgoryczenie tych nowych nabywców , i te pytania i telefony panie wieśku a czy na pewno będzie dobrze czy szlif pan zrobi , czy będą nowe panewki itp dla tego możesz robić ale nie pisz o tym , bo nie mam czasu odpowiadać na pytania , ale na forum pisali że można , ja takich robót nie biorę i znowu a dlaczego :563: i mam czyste sumienie
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-20, 06:58

Żeby obróciło nową panewkę to jaki musiałby być wyrobiony korbowód.Niemożliwe!Wiesiu czy ty mnie dobrze zrozumiałeś?Przecież ja nie napisałem o zakładaniu nowych panewek na rozorany wał albo korby.Dobra koniec tematu bo wiadomo o co chodzi,jak każdemu mechanikowi.Pozdrówki

wieslaw
Klubowicz
Posty: 967
Rejestracja: 2012-04-18, 10:01
Miejscowość: krakow
Auto: T&C
LPG: Tak

Post autor: wieslaw » 2018-07-20, 10:35

teraz właśnie rozebrałem 5.7 z 300c , mógłbyś przyjechać i zobaczyć , to może wreszcie przestałbyś głupoty pisać i obrażać , wiesz co odwal się od mechaników, sorry ale to naprawdę koniec
tel. 661333935 e-mail wikopol@op.pl kraków
REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3,2,3.3,3.5,3.8,4.0 4.7,5.7

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-20, 16:55

Wiesiu po co te nerwy wyluzuj,wystarczy obejrzeć program na tvn turbo to można zobaczyć jaka jest większość mechaników.Taka jest Polska rzeczywistość

lukasqqq
Trener
Posty: 240
Rejestracja: 2011-10-05, 21:43
Miejscowość: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: lukasqqq » 2018-07-20, 17:17

Wiesiu jakie masz rzeczywiste ciśnienie oleju po takim kapitalnym remoncie dla silnika 3,5 ???

Awatar użytkownika
Boost35
Oblatywacz
Posty: 126
Rejestracja: 2014-10-15, 18:03
Miejscowość: Wadowice
Auto: Chrysler 300M 3.5 V6
Rocznik: 2002
LPG: Tak

Post autor: Boost35 » 2018-07-20, 22:38

Piotrek1979 pisze:Wiesiu po co te nerwy wyluzuj,wystarczy obejrzeć program na tvn turbo to można zobaczyć jaka jest większość mechaników.Taka jest Polska rzeczywistość
Większość to nie Wszyscy. Każdy ma wolny wybór i niech robi po swojemu, nikt nikomu nic nie narzuca. Myślę Panowie, że nie ma się o co spierać - wystarczająco dużo było już napisane na ten temat :one:

Piotrek1979
Mentor
Posty: 789
Rejestracja: 2016-11-23, 22:04
Miejscowość: Przemocze

Post autor: Piotrek1979 » 2018-07-22, 10:09

Oczywiścieże nie wszyscy ale tak naprawdę tych uczciwych na 100% to raczej nie ma.Taki zawód takie czasy liczy się hajs.

Toperz12
nowy
Posty: 8
Rejestracja: 2018-05-31, 17:38
Miejscowość: Czersk

Post autor: Toperz12 » 2018-07-23, 01:19

Ok. Myślę, że nadszedł czas na ocenę mojego experymentu.
Wymieniłem wszystkie panewki (główne i korbowe), nowy olej i filtr (olej castrol 5w30), jazda próbna i wszystko ok. Później do mechanika i sprawdzenie ciśnienia oleju. Na zimnym ok, na bardzo ciepłym krytyczne minimum. Dodam, że korby miały prawie maksymalne zużycie mieszczące się w normie. Po 1000 km wymiana oleju i filtra, że względu na zużycie wału i niskie ciśnienie na gorącym silniku zastosowałem olej mobil 5w40 3000. Po wymianie oleju silnik pracował ciszej i jakby łagodniej(dlatego od lat jeżdżę na tym oleju).
Do dnia dzisiejszego przejechałem ponad 10 tys km (głównie trasy 400 km) i wymieniam olej co 5 tys km jak zaleca producent. Nie katuję silnika i cieszę się jazdą moją emką po remoncie za grosze.

Koszty ;
Panewki główne 220 zł
Panewki korbowe 125 zł
Uszczelka pod miskę 90 zł

Jedyny mankament to dźwięk silnika powyżej 4 tys obrotów. Trochę słychać to zużycie wału.
Niebawem jednak drugi silnik zawita u mnie w garażu i po kapitalce z prawdziwego zdarzenia będzie zamontowany (pewnie zimą) w mojej M.

Jakby silnik się skończył to też napiszę, dla potomnych...

Awatar użytkownika
JanP
nowy
Posty: 43
Rejestracja: 2018-01-17, 15:35
Miejscowość: Łódź

Post autor: JanP » 2018-07-23, 18:19

Ja sam się zastanawiam czy przy takich temperaturach nie zalać 5w40.

Awatar użytkownika
Jarek-J6
Oblatywacz
Posty: 160
Rejestracja: 2007-08-16, 16:08
Miejscowość: Straszyn

Post autor: Jarek-J6 » 2018-07-26, 00:41

"Ja sam się zastanawiam czy przy takich temperaturach nie zalać 5w40."

Hej, przy jakich temperaturach ? Masz na myśli ostatnie upały ? Sądzisz, że dla każdego silnika w tym również silniki chryslera, które mają fabrycznie optymalną temperaturę pracy 90 - 100 ma znaczenie ? Chyba źle zrozumiałem przekaz. Nie olej ale osprzęt (chłodnica, czujniki, wentylatory) powinien wzbudzić zainteresowanie czy pracują poprawnie......
Pozdrawiam
Jarek

Awatar użytkownika
JanP
nowy
Posty: 43
Rejestracja: 2018-01-17, 15:35
Miejscowość: Łódź

Post autor: JanP » 2018-07-26, 21:50

Chodziło mi oczywiście o ostatnie upały. Wskazania 32-33 stopnie w cieniu, ale może przesadzam. Na codzień i tak ma książkowe warunki pracy, bo jeżdżę dwa razy dziennie 11 km w jedną stronę poza miastem, albo w nocy dla relaksu.

Toperz12
nowy
Posty: 8
Rejestracja: 2018-05-31, 17:38
Miejscowość: Czersk

Post autor: Toperz12 » 2018-10-28, 23:57

Właśnie stuknęło 20 tys. i cały czas te same panewki.
Żadnych zmian w pracy silnika.
Eksperyment uważam za udany :) :D

marian
Oblatywacz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-11-16, 12:32
Miejscowość: Warszawa

Re: Jakie mam panewki?

Post autor: marian » 2019-11-25, 16:49

Jakie panewki w końcu kupowałeś? Nominał ???

ODPOWIEDZ