Dyfer Most przełozenia RWD

Wrażenia użytkowników i obserwatorów nowych modeli limuzyn Chryslera, problemy i jak się ich pozbyć
Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1877
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Dyfer Most przełozenia RWD

Post autor: maro_stg » 2014-11-16, 17:10

Orientuje się ktoś może jakie są przełożenia tylnych mostów w zależności od poj. silnika w 300c Magnum Charger napęd RWD

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1877
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2014-11-17, 22:19

może chociaż ktoś wie jakie są przełożenia dyferencjału przy silnikach 2,7 i 3,5

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2014-11-17, 23:33

znajdziesz w manualu część 3 - DIFFERENTIAL & DRIVELINE

- The 175MM FIA - FRONT Axle is available only in All-Wheel Drive models, and only in a 3.07:1 ratio.

SPECIFICATIONS (Ring Gear Diameter)
- The 198MM RII - REAR axle is available
only in all-wheel-drive (AWD) models, and in V-6 engine-equipped rear-wheel-drive (RWD) models, and is available in three gear ratios: 3.07 3.64 & 3.90:1.
- The 210MM RII - REAR axle is available only in V8 engine-equipped models with a 2.82:1 gear ratio.
- The 215MM RII - :566: nie podali

wygląda na to, że V8 miało 210 z 2.82, a 198 ładowali do AWD z 3.07 oraz do RWD z V6 - tylko nie widomo z którym przełożeniem... 3.64 czy 3.90
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 23:50 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1877
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2014-11-17, 23:48

ok a jak sprawa z przełożeniem 2,87(rwd) - występowało w silnikach 3,5 ale także w 3,5 było przełożenie 3,64(rwd)

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2014-11-17, 23:53

jeśli masz 2.7 RWD to obstawiam 3.64 lub 3.90 - może jedno do 2.7, a drugie do 3.5 - gdzieś zapewne znajdziesz informację
maro_stg pisze:a jak sprawa z przełożeniem 2,87(rwd) - występowało w silnikach 3,5
Czy przypadkiem nie kombinujesz z dodaniem mocy swojej bestii ?

2.82 - only in V8 engine
3.07 jest zarezerwowane dla AWD
średnica pierścienia się nie zgodzi 2.82 to 210mm, a Ty masz 198mm... może... może 3.07 od AWD :566:
Jeśli to ma jakieś znaczenie - sprawdź w fiszkach czy wały były takie same dla 2.7 i 5.7

SPECIFICATIONS - 198 RII AXLE
Axle Ratios 3.07, 3.64, 3.90
Ring Gear Diameter 198 mm (7.8 in.)
Ring Gear Backlash 0.13-0.18 mm (0.005-0.007 in.)
Side Bearing Preload 6000-8000 N
Axle Housing Retained Spread 0.18 mm to 0.23 mm (0.007 in. to 0.009 in.)
Select Snap Ring Size 3.60-4.68 mm (0.14-0.18 in.) In 0.02mm (0.0007 in.) increments
Select Pinion Shim Size 1.40-2.50mm (0.05-0.10 in.) In 0.01mm (0.0004 in.) increments
Pinion Torque To Rotate 2.25N·m (20 in. lbs.)
Total Torque To Rotate (Approx.) 3.38N·m (30 in. lbs.)

SPECIFICATIONS - 210 MM RII AXLE
Axle Ratios 2.82
Ring Gear Diameter 210 mm (8.3 in.)
Ring Gear Backlash 0.10-0.16 mm (0.004-0.006 in.)
Side Bearing Preload 6-8000 N
Axle Housing Retained Spread 0.11 mm to 0.17 mm (0.004 in. to 0.007 in.)
Select Snap Ring Size 3.60-4.50mm (0.14-0.17 in.) In 0.02mm (0.0007 in.) increments
Select Pinion Shim Size 1.40-2.50mm (0.05-0.10 in.) In 0.01mm (0.0004 in.) increments
Pinion Torque To Rotate 2.25N·m (20 in. lbs.)
Total Torque To Rotate (Approx.) 3.38N·m (30 in. lbs.)

ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 2014-11-18, 00:32 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1877
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2014-11-18, 00:29

3,64 to 3,5 RWD

3,90 to 2,7 RWD

2,82 to 5,7 RWD

ale i 2,87 było do 3,5(RWD) - może ten dyferencjał 2,87 szedł ze skrzynią Nag 1 w 3,5?

Myślisz że ten 3,07 AWD coś zmieni

Awatar użytkownika
Cezary Czapski
Moderator
Posty: 4370
Rejestracja: 2010-06-06, 22:42
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: 3OOM 3.5
Rocznik: 2001
LPG: Tak

Post autor: Cezary Czapski » 2014-11-18, 00:41

Zacząłbym od sprawdzenia w fiszkach wału i półosi - jeśli będą miały ten sam nr części do całość da się spiąć bez przeróbek. Jeśli wał do innego dyfra będzie miał inny nr części niż Twój, to nie zepniesz...

jeden z przykładów - koło zamachowe http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... 867#105867

nie wiem, czy dobrze liczę, czy 3.9:1 oznaczają prawie 4 obroty wału do 1 obrotu koła ? w uproszczeniu

jeśli tak i zmienisz z 4:1 na 3:1 to wzrośnie prędkość, ale silnikowi może zabraknąć mocy np przy ruszeniu pod górkę - normalnie silnik by zgasł, a tu dostanie skrzynia, wzrośnie zużycie paliwa. Duży moment obrotowy może mieć mniejsze przełożenie. A tu zwiększysz obciążenie na wyjściu, tak jakbyś doczepił przyczepkę do auta lub wiózł 4osoby z bagażami.
Podejrzewam, że wrażenie po zmianie może być takie jakby zamuliło, przytkało silnik - generalnie większe obciążenie dla silnika i skrzyni.


Jeśli źle rozumuję, to niech ktoś mnie poprawi.
maro_stg pisze:2,87 było do 3,5(RWD) - może ten dyferencjał 2,87 szedł ze skrzynią Nag 1 w 3,5
2.87 i 3.64 można sprawdzić, ale wtedy trzeba porównać przełożenia skrzyni 42RLE i NAG1, bo może się okazać, że z przełożeniami dyfra i tak "na kole będzie to samo".


No to sprawdziłem i suma-sumarum NAG1 może mieć dyfer o mniejszym przełożeniu

Gear ratios for the 42RLE (4 auto) are:
(1) 2.84
(2) 1.57
(3) 1.00
(4) 0.69
and (R) 2.21.

Gear ratios for the W5A580 (5 auto) are:
(1) 3.59
(2) 2.19
(3) 1.41
(4) 1.00
(5) 0.83
and (R) 3.16.

Ruszenie z 1
42RLE 2.84 i dyfer 3.90
NAG1 3.59 i dyfer 2.87 jakby deczko mniej momentu na koła przy ruszaniu


I jeszcze jedno mi się nasunęło: komp skrzyni zmienia biegi w zależności prędkości obrotowej na wejściu, wyjściu i może nawet od faktycznej prędkości - może zgłupieć i wrzucić skrzynię w tryb awaryjny... to w najgorszym wypadku.
Może się też okazać, że zmiana dyfra zostanie skorygowana przez zmianę punktów przełożeń skrzyni.
Gumę upalisz może zmieniając z 3.90 na 5.0, a 2.87 skróci żywot skrzyni i zwiększy apetyt silnika na bezołowiową - takie moje zdanie.

szczepan
nowy
Posty: 19
Rejestracja: 2016-02-01, 11:59
Miejscowość: Kalisz

Tylni dyfer awd

Post autor: szczepan » 2016-06-02, 09:36

Witam! Orientujecie się może czy przy tylnym dyfrze do 5.7 awd należy się sugerować tylko przełożeniem czy zewnętrznie one są takie same jak przy rwd i innych pojemnościach.

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1877
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2016-06-02, 17:38

Dyfer masz 3,07 zewnętrznie różni się od dyfra z 5,7 rwd

szczepan
nowy
Posty: 19
Rejestracja: 2016-02-01, 11:59
Miejscowość: Kalisz

Post autor: szczepan » 2016-06-03, 10:26

maro_stg pisze:Dyfer masz 3,07 zewnętrznie różni się od dyfra z 5,7 rwd
Czyli trzeba szukać konkretnego dyfra do awd czy wystarczy się sugerować przełożeniem . Czy 3,07 to jest przełożenie przypisane konkretnie do awd czy w innych wersjach też może wystąpić.

Piterka
nowy
Posty: 3
Rejestracja: 2016-05-31, 20:29
Miejscowość: Kraków

Post autor: Piterka » 2016-06-03, 13:48

A ja mam pytanie z innej beczki, czy da się przypasować jakiś inny dyferencjał który byłby wyposażony w szpere? Wiem, że 300c ma bliźniacze zawieszenie z mercedesem, może dyfer od jakiegoś AMG?

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1877
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2016-06-03, 17:58

szczepan pisze:
maro_stg pisze:Dyfer masz 3,07 zewnętrznie różni się od dyfra z 5,7 rwd
Czyli trzeba szukać konkretnego dyfra do awd czy wystarczy się sugerować przełożeniem . Czy 3,07 to jest przełożenie przypisane konkretnie do awd czy w innych wersjach też może wystąpić.
tak 3,07 awd

Awatar użytkownika
7gsi
Senior
Posty: 404
Rejestracja: 2015-05-07, 23:26
Miejscowość: szczecin

Post autor: 7gsi » 2016-11-26, 00:18

Cezary Czapski pisze:Zacząłbym od sprawdzenia w fiszkach wału i półosi - jeśli będą miały ten sam nr części do całość da się spiąć bez przeróbek. Jeśli wał do innego dyfra będzie miał inny nr części niż Twój, to nie zepniesz...

jeden z przykładów - koło zamachowe http://www.chrysler300.pl/forum/viewtop ... 867#105867

nie wiem, czy dobrze liczę, czy 3.9:1 oznaczają prawie 4 obroty wału do 1 obrotu koła ? w uproszczeniu

jeśli tak i zmienisz z 4:1 na 3:1 to wzrośnie prędkość, ale silnikowi może zabraknąć mocy np przy ruszeniu pod górkę - normalnie silnik by zgasł, a tu dostanie skrzynia, wzrośnie zużycie paliwa. Duży moment obrotowy może mieć mniejsze przełożenie. A tu zwiększysz obciążenie na wyjściu, tak jakbyś doczepił przyczepkę do auta lub wiózł 4osoby z bagażami.
Podejrzewam, że wrażenie po zmianie może być takie jakby zamuliło, przytkało silnik - generalnie większe obciążenie dla silnika i skrzyni.


Jeśli źle rozumuję, to niech ktoś mnie poprawi.
maro_stg pisze:2,87 było do 3,5(RWD) - może ten dyferencjał 2,87 szedł ze skrzynią Nag 1 w 3,5
2.87 i 3.64 można sprawdzić, ale wtedy trzeba porównać przełożenia skrzyni 42RLE i NAG1, bo może się okazać, że z przełożeniami dyfra i tak "na kole będzie to samo".


No to sprawdziłem i suma-sumarum NAG1 może mieć dyfer o mniejszym przełożeniu

Gear ratios for the 42RLE (4 auto) are:
(1) 2.84
(2) 1.57
(3) 1.00
(4) 0.69
and (R) 2.21.

Gear ratios for the W5A580 (5 auto) are:
(1) 3.59
(2) 2.19
(3) 1.41
(4) 1.00
(5) 0.83
and (R) 3.16.

Ruszenie z 1
42RLE 2.84 i dyfer 3.90
NAG1 3.59 i dyfer 2.87 jakby deczko mniej momentu na koła przy ruszaniu


I jeszcze jedno mi się nasunęło: komp skrzyni zmienia biegi w zależności prędkości obrotowej na wejściu, wyjściu i może nawet od faktycznej prędkości - może zgłupieć i wrzucić skrzynię w tryb awaryjny... to w najgorszym wypadku.
Może się też okazać, że zmiana dyfra zostanie skorygowana przez zmianę punktów przełożeń skrzyni.
Gumę upalisz może zmieniając z 3.90 na 5.0, a 2.87 skróci żywot skrzyni i zwiększy apetyt silnika na bezołowiową - takie moje zdanie.
Wiem, ze odgrzewam kotleta, ale odpowiem na pytania:

Z moich obserwacji w 3,5 dlugi dyfer byl bez fabrycznego haka, krotszy dyfer byl z fabrycznym hakiem, przelozenie po fabryce mozna latwo sprawdzic w dekoderze vin. Oczywiscie jest odczuwalna roznica w osiagach - dlugo szukalem 3,5 z krotkim dyfrem, rozpedza sie duzo zwawiej i to czuc.

W innych autach rwd wielokrotnie wsadzalem krotkie dyfry (obrazowo np z przelozenia 3,4 na 4,22) i zawsze byl fun z przyspieszenia (do urwania nawet 1,5-2s do 100 zwlaszcza ze szpera), jednak w trasie to meczy - przy predkosciach przelotowych zawsze beda juz wyzsze obroty i wyzsze spalanie (przykladowo przy 140 bylo 3200rpm, po zmianie 4000rpm). Nizsza tez vmax, np. z 250-260 spada do 230-235. Cos za cos, zawsze.

Swap krotkiego dyfra ma sens tylko "na miasto" ;)
jest: 300c 5,7 '05; Focus 1,0eb '16; Focus 1,5eb '16; SV650 '09.

Online
Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Dyfer Most przełozenia RWD

Post autor: zielgol » 2019-04-01, 11:03

Panowie mam pytanie chcę wymienić łożyska w moście na wałku atakującym czy ktoś wie jakie mają oznaczenia lub wymiary?

Online
Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Dyfer Most przełozenia RWD

Post autor: zielgol » 2019-04-03, 18:49

Nikt nie robił mostu? :P

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1877
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Dyfer Most przełozenia RWD

Post autor: maro_stg » 2019-04-03, 19:17

zielgol pisze:
2019-04-03, 18:49
Nikt nie robił mostu? :P
... a tutaj zapytaj

viewtopic.php?f=11&t=10346&p=157692#p157692

Online
Awatar użytkownika
zielgol
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 2009-04-25, 16:49
Miejscowość: Zielona Góra-pomorskie
Auto: 300c
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Dyfer Most przełozenia RWD

Post autor: zielgol » 2019-04-03, 19:36

Maro zapomniałem o tym dziale :566:
Dzięki :564:

ODPOWIEDZ