zawieszenie pneumatyczne w 300C

Wrażenia użytkowników i obserwatorów nowych modeli limuzyn Chryslera, problemy i jak się ich pozbyć
janosik72
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-21, 22:17
Miejscowość: London

zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: janosik72 » 2019-11-16, 19:43

Witam serdecznie
Mam pytanie czy jest mozliwe zalozenie zawieszenia pneumatycznego w 300c combi
a jesli tak to gdzie i za ile mozna cos takiego zrobic ?
Dzieki za odzew

Awatar użytkownika
_Monter_
Senior
Posty: 476
Rejestracja: 2017-04-11, 20:24
Miejscowość: Steinfeld/DE
Auto: 300C 5.7 AWD
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: _Monter_ » 2019-11-16, 21:16


janosik72
nowy
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-21, 22:17
Miejscowość: London

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: janosik72 » 2019-11-17, 17:11

Dzieki serdeczne
Ale jedno zdanie z opisu
produkty nie maja homologacji na drogi publiczne
a to na dziendobry skresla te oferte
szukam takich ktore mozna legalnie zalozyc i nie miec klopotow na przegladach :-)

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 811
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: waldi54 » 2019-11-17, 18:01

janosik72 pisze:
2019-11-17, 17:11
Dzieki serdeczne
Ale jedno zdanie z opisu
produkty nie maja homologacji na drogi publiczne
a to na dziendobry skresla te oferte
szukam takich ktore mozna legalnie zalozyc i nie miec klopotow na przegladach :-)
... z homologacją chyba nie znajdziesz.

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: BlueDream » 2019-11-17, 19:04

No to się zaczyna..mogę Co powiedzieć bo jako 2 w Polsce zbudowałem Air ride do E38 Zaraz po "Musku"
Zestaw to jedno
Homologacji nigdy nie będzie bo tu tunning( chyba żę kupisz zestaw za 2o tyś ze stanów
Mapet/ monster garaż/ czesław każdy Ci wykona to za max 6 tyś na gotowo
2 nikt Ci nie piszę żę trzeba do tego zestawu gwint...
trzeba przerabiać pół auta...mcpersona
kable elektryka..
Czy warto....pewnie żadnych problemów nie słyszałeś... a są ..opadanie poduszek.. rozrywanie poduch / rozwalanie mcpersonów..
itd otd

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 655
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: MarcinDe » 2019-11-17, 19:48

Sam jak kupiłem swoją Cegłę to taka "zabawka" przeleciała mi przez głowę.
Nie ma rynku zestawów z homologacją EU.
Nawet te za 20tyś z USA sę bez homologacji - USA to inny sposób myślenia - tam jeździsz na AR i nikt o żadne homologacje nie pyta (w większości stanów nie ma nawet czegoś takiego jak przegląd okresowy, a bardzo często nawet w tym samy stanie w jednym hrabstwie są a w drugim już nie).

Problem jest taki, że przeróbka kompleksowa na AR to koszt minimum 15 tyś (te za 6 od naszych specjalistów to nie jest kompleksowe) - dzwoniłem w kilka miejsc w Polsce to wiem co mówili. Te ceny to tylko zestaw gratów do konwersji, a trzeba doliczyć robotę.
I tu się robi problem - bo to elektryka, przeróbki blacharskie, przeróbka zawiasu - ogólnie roboty od jasnej cholery.
A kwitu na jazdę legalną nadal nie masz - i nikt w EU Ci nie da takiego (bo nie ma na rynku zestawów z kwitem na EU).
Brick rules!!!

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4809
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: Osfald » 2019-11-17, 20:40

Homologacja zestawu nie ma tu wiele do gadania, nawet gdyby taka istniała. To jest jak homologacją żarówek i lamp - jeśli lampa jest homologowana pod źródła żarowe to wsadzenie tam palnika ksenonowego jest nielegalne, choćby ten palnik miał swoją homologację.

Homologuje się POJAZD z takim zestawem, a tego na 100% nikt nie zrobił i nie zrobi, ze względu na koszty.

Z podobnych powodów montaż felg 24" w 300C także nigdy do tego pojazdu legalny nie będzie bo 300C nigdy nie był z takimi kołami homologowany.

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 811
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: waldi54 » 2019-11-17, 21:37

Osfald, strzeliłeś w sedno... Nic więcej dodać, czy ująć...

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 655
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: MarcinDe » 2019-11-19, 12:58

No i dokładnie wszystko wyjaśnione - czyli można sobie założyć jak się ma wózek jako pokazówkę i wozi się na zloty na lawecie.
Brick rules!!!

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: BlueDream » 2019-11-22, 15:05

NO bez przesady żę tylko na Zlot....jeździłem swoją E38 jako Daily Car...z Airem ponad rok...Więc nie prawda...Była Wygoda...była gleba jak chciałem...Szkoda kasy uważam.. potraktować taką drogą modyfikację można jako kaprys czy zabawkę...Chyba że tak jak ja jeździsz na Zloty ...kładziesz go na glebie i tyle

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 655
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: MarcinDe » 2019-11-25, 18:55

Blue i E38 normalnie przechodziło Ci badania okresowe?
Teraz jestem pewien, że na SKP masz od razu dowód w plecy - zmieniły się przepisy i "nie da się" podbić dowodu.
Brick rules!!!

ciuchel1991
nowy
Posty: 31
Rejestracja: 2019-10-05, 19:27
Miejscowość: Wrocław
Auto: Chrysler 300
Rocznik: 2004
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: ciuchel1991 » 2019-11-26, 06:00

MarcinDe pisze:
2019-11-25, 18:55
Blue i E38 normalnie przechodziło Ci badania okresowe?
Teraz jestem pewien, że na SKP masz od razu dowód w plecy - zmieniły się przepisy i "nie da się" podbić dowodu.
Da się podbić dowód. Fakt, że przepisy się zmieniły niczego nie zmieniło w tej kwestii poza faktem, że teraz po prostu trzeba pojechać autem i "wstawić" je na te 10 czy 15 min. ile ma trwać badanie. Jeżeli ma znajomego na SKP, bądź jakąś luźniejszą stację, która się o takie rzeczy nie czepia to załatwi to bez problemu.

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 811
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: waldi54 » 2019-11-26, 13:07

Tutaj nie chodzi tylko o samo podbicie dowodu.
Ale, odpukać !, w razie nieszczęścia (wypadek) to ubezpieczyciel umyje ręce…

ciuchel1991
nowy
Posty: 31
Rejestracja: 2019-10-05, 19:27
Miejscowość: Wrocław
Auto: Chrysler 300
Rocznik: 2004
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: ciuchel1991 » 2019-11-26, 13:26

W tym wypadku się z Tobą zgodzę.

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 655
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: MarcinDe » 2019-11-26, 16:31

A nie tylko ubezpieczyciel umyje ręce, ale dodatkowo trzeba ze swojego pokryć straty, a jak Policja będzie upierdliwa to można świat "w kratkę" oglądać.

Co do podbijanai, to wiadomo że sie "wszystko da" - tylko teraz już nie jest tak fajnie. Nawet po znajomości nie bardzo chcą podbijać, bo ich mocno kontrolują.
A u nas np. Policja robi sobie akcje wspólnie z UDT - stają kawałek od SKP i zatrzymują do kontroli wszystko co z niej wyjeżdża. Już kilku diagnostów tak dupę umoczyło i się ciężko zrobiło z "załatwianiem" w Radomiu.
Brick rules!!!

Awatar użytkownika
BlueDream
Trener
Posty: 356
Rejestracja: 2016-08-31, 21:05
Miejscowość: Wrocław
Auto: Magnum Dodge
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: BlueDream » 2019-11-27, 14:42

Ależ chłopaki- idąc tą drogą to przyciemnienie szyb bez atestu 99% aut...felgi Inne niż Ori Dodga /chryslera/ Nie standartowe Opony ( inny wymiar niż Ori / Inne żarówki / I tak można wymieniać za wszystko dowód leci...i nie przechodzi w razie wielkiego wypadku/ zdarzenia/ kolizji...O czym Mowa... po 1 e38 miało Oryginalnie NIVO.. więc poduszki/ amor wyglądały tak samo...Nie było widać kompletnie pod spodem że jest Air.....Przegląd żadne auto Ci nie przejdzie jak diagnosta dopatrzy się "TJUNINGU" i ma prawo cofnać...Temat opiewa czy warto zakładac i jego użytkowanie ..a resztę zostawmy w spokoju...

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4809
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: Osfald » 2019-11-27, 15:00

Trzeba sobie zdawać sprawę z plusów i minusów aby wiedzieć czy warto zakładać. Tylko tyle, a jednak wiele osób nie zastanawia się jak to faktycznie jest.
Moim zdaniem niewielu diagnostów przywali się na serio do przeróbek. Za to ubezpieczyciele bardzo są zadowoleni kiedy znajdą sobie kwiatuszka aby zmniejszyć/nie wypłacić ubezpieczenia. W moim ostatnim sporze sądowym z Wartą wyciągnięto mi takie pierdoły, że gdyby były jakieś niezgodności homologacyjne to pewnie potraktowaliby je jako młot wyburzeniowy.

Awatar użytkownika
MarcinDe
Mentor
Posty: 655
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: zawieszenie pneumatyczne w 300C

Post autor: MarcinDe » 2019-11-27, 20:55

Blue nie przesadzaj - jak masz przyciemniony tylko tył to sobie możesz nawet blachą zaspawać albo olejną pociągnąć - mogą Cię w ty lek cmoknąć (ustawa)
Jak masz felgi/opony które w jakiejkolwiek wersji modelu były homologowane to też Ci mogą naskoczyć - taki jest przepis.
Żarówki jak masz LED'owe to normalne że ci dowód zabiorą jak przyuważą (a TU od ręki Ci odmówi wypłaty odszkodowania jak to zauważą - znam z podwórka).
Diagnosta za TJUNING może DR zabrać, ale jak jest zrobiony TUNING na porządnych gratach to też nie ma prawa (bo markowe graty mają homologacje porobione do konkretnych aut)
A e38 miało oryginalnie cały zawias na nivo? Bo nigdy się tym nie interesowałem.

Dla mnie airride jest fajny dla bajeru, ale gadałem z gościem który takie auta robi w Niemczech (Polak spod Radomia) i powiedział, że do normalnej jazdy to średnio się to nadaje na codzień.
Brick rules!!!

ODPOWIEDZ