Temperatura silnika uzyskuje tylko połowę temperatury.

Wrażenia użytkowników i obserwatorów nowych modeli limuzyn Chryslera, problemy i jak się ich pozbyć
pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Temperatura silnika uzyskuje tylko połowę temperatury.

Post autor: pilh » 2017-01-15, 12:48

Temperatura silnika uzyskuje tylko połowę temperatury oczekiwanej. Po przejechaniu około 25km. Z nawiewów leci ciepłe powietrze. Około tyś. km wcześniej były poprawiane trójniki na przewodach, gdyż poprzednie były nie dokładnie zrobione i przeciekały. Lecz wtedy auto nagrzewało się już po paru kilometrach. Auto to Chrysler 300c 3.5i który posiada instalację gazową. Jeszcze ciekawą sprawą jest fakt, że zaczęło się to na trasie po przejechaniu kilkuset km. Temperatura silnika spadła do połowy następnie dalej na trasie wróciła do oczekiwanej (90'C), a później znowu spadła do pierwszej kreski poza niebieskim polem. Temperatura na trasie była rosnąca od -10 urosła do 1'C. Dzisiaj po przejażdżce gdy chciałem się upewnić, że problem dalej jest, również urosła tylko do 1 kreski. Dopiero na postoju urosłą parę milimetrów poza tą kreskę. Czy może to wskazywać na uszkodzony termostat, czy też powinienem szukać problemu gdzie indziej?

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-01-15, 12:59

Wszystko wskazuje na termostat. Podczas jazdy typowo miejskiej osiąga właściwą temperaturę?
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Amster
Oblatywacz
Posty: 99
Rejestracja: 2014-05-07, 09:18
Miejscowość: Łódź

Post autor: Amster » 2017-01-15, 13:00

To termostat, blokuje się w połowie nie zamykając do końca dużego obiegu.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2017-01-15, 13:02

Ciężko stwierdzić na test wyjechałem na autostradę, ale w te kilka km po mieście nie nagrzewał się jakoś specjalnie lepiej. Dopiero widoczna zmiana była jak nim stanąłem a silnik dalej pracował.

mobil30
nowy
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-14, 19:33
Miejscowość: Wodzisław Śląski

Post autor: mobil30 » 2017-01-15, 13:05

może być uszkodzony czujnik temp. termostat też obserwuj temp. w EVICu

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-01-15, 13:14

pilh pisze:Ciężko stwierdzić na test wyjechałem na autostradę, ale w te kilka km po mieście nie nagrzewał się jakoś specjalnie lepiej. Dopiero widoczna zmiana była jak nim stanąłem a silnik dalej pracował.
Kilka km po mieście może być za mało. Jak na postoju osiąga Ci temperaturę roboczą, to ja jednak cały czas obstawiam termostat. Identyczne objawy miałem kiedyś w e39 520i i walniety był termostat.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2017-01-15, 13:15

mobil30 pisze:może być uszkodzony czujnik temp. termostat też obserwuj temp. w EVICu
A jak mogę sprawdzić czujnik temp? Tylko przez komputer, czy również przez kluczykowanie może zostać wykazana ta usterka? A czy to nie powinno być tak, że w przypadku gdy czujnik jest uszkodzony to powinno to być wykazane w ostrzeżeniach z systemu, tak jak w przypadku np. uszkodzonego czujnika parkowania? Co to jest EVIC?

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-01-15, 13:20

Ukryte menu, tu masz link:
http://mr-fix.pl/wpis/ukryte-menu-evic-mopar/

Jest też o tym dużo na forum.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2017-01-15, 13:23

bobi82 pisze: Kilka km po mieście może być za mało. Jak na postoju osiąga Ci temperaturę roboczą, to ja jednak cały czas obstawiam termostat. Identyczne objawy miałem kiedyś w e39 520i i walniety był termostat.
Z tym do roboczej bo bym nie przesadzał, bo po prostu drgnełą 2 mm ponad kreskę 1/4 przedziału. A ile może kosztować wymiana termostatu? Ja miałem też problemy z termostatem w E36 3.16i tylko, że tam sytuacja była jeszcze bardziej oczywiste bo mogłem zrobić i 50km a o ciepłym powietrzu mogłem pomarzyć.

Online
Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 790
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Post autor: waldi54 » 2017-01-15, 13:24

pilh pisze: Co to jest EVIC?
https://www.youtube.com/watch?v=VCfBBSBIktk

1min i 30 sek masz odczyt temperatury

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2017-01-15, 13:34

pilh pisze:A ile może kosztować wymiana termostatu?
Sam wkład kosztuje coś około 100 zł chyba, ale najlepiej zadzwoń do jakiegoś sklepu i zapytaj.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
safa
Mentor
Posty: 939
Rejestracja: 2015-01-16, 17:51
Miejscowość: gliwice

Post autor: safa » 2017-01-15, 21:50

Tak jak pisał kolega wyżej, na początek sprawdz w EVIC, jak to tam wygląda. Bo może faktycznie padł czujnik, albo wskażnik temp. na liczniku.
Silnik jak pracuje to musi być gorący więc skoro na liczniku tego nie pokazuje, to dużo wskazuje na czujnik.
A więc po pierwsze - Wskazanie EVIC.
Potem sprawdził bym poziom płynu chłodniczego, ew. sprubuj odpowietrzyć układ.
Sprawdz jak się ma sytuacja z włączaniem i wyłączaniem się wentylatorów chłodnicy.
Oczywiście może być też wadliwy termostat, ale jako iż miałem już z tym styczność to wiem że kiedy silnik jest nie dogrzany w odp. czasie, na liczniku pojawia się CHECK-ENGINE, a po kluczykowaniu komp. pokazuje błąd P0128. Wiec chyba jako jedyny, wykluczam póki co termostat :D
Podejrzewaz że, wszystko działa jak należy ale problem jest z odczytem i wskazaniem na liczniku. Może być też tak że kiedy wymieniałes te trójniki to coś się zapowietrzyło i dlatego teraz świruje. A więc sprawdzaj wszystko od początku :)

Ps.
Koszt to tak jak pisze kolega Bobi ok. 100 zł
Gdybyś chciał kiedyś wymieniać samemu, to mam kilka pomocnych zdjęc z własnej wymiany :)

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2017-01-19, 22:12

safa pisze: ew. sprubuj odpowietrzyć układ.
Sprawdz jak się ma sytuacja z włączaniem i wyłączaniem się wentylatorów chłodnicy.
Oczywiście może być też wadliwy termostat, ale jako iż miałem już z tym styczność to wiem że kiedy silnik jest nie dogrzany w odp. czasie, na liczniku pojawia się CHECK-ENGINE, a po kluczykowaniu komp. pokazuje błąd P0128. Wiec chyba jako jedyny, wykluczam póki co termostat :D
Podejrzewaz że, wszystko działa jak należy ale problem jest z odczytem i wskazaniem na liczniku. Może być też tak że kiedy wymieniałes te trójniki to coś się zapowietrzyło i dlatego teraz świruje. A więc sprawdzaj wszystko od początku :)

Ps.
Koszt to tak jak pisze kolega Bobi ok. 100 zł
Gdybyś chciał kiedyś wymieniać samemu, to mam kilka pomocnych zdjęc z własnej wymiany :)
A pokierowałbyś jeszcze mnie jak mogę odpowietrzyć układ, i kiedy i jak powinny załączać się wentylatory chłodnicy? Jakbyś mógł przesłać zdjęcia to byłbym bardzo wdzięczny bo miałbym już podgląd jak to w ogóle wygląda w silniku.

Taki ciekawy filmik znalazłem:
https://www.youtube.com/watch?v=fsO5s4gWcUg

Online
Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 790
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Post autor: waldi54 » 2017-01-19, 23:04

Sprawa jest ogólna, dotyczy niemalże każdego auta.

https://www.youtube.com/watch?v=JRaoiS_4jDM
https://www.youtube.com/watch?v=PQ1iFKxoDas


…. sprawdź jeszcze przewody zasilające chłodnicę, dolny i górny. Przy Twoich objawach i uszkodzonym termostacie obydwa będą w tym samym czasie się nagrzewać i mieć podobną temperaturę.
Powinno być; dolny wcześniej nagrzany, natomiast górny przewód dopiero po zdecydowanym nagrzaniu silnika.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2017-01-20, 14:40

A krąży gdzieś jakiś filmik jak wymienia się ten termostat w 300C 3.5? I jak rozróżnić jaki termostat jest dobry jakościowo?

Awatar użytkownika
safa
Mentor
Posty: 939
Rejestracja: 2015-01-16, 17:51
Miejscowość: gliwice

Post autor: safa » 2017-01-20, 15:20

pilh, hehe fajny filmik znalazłeś :D to akurat mój, tylko że tytuł jest zły... Na filmiku widać efekty uszkodzonej uszczelki pod głowicą, wciskanie spalin do układu chłodzenia.
(konto na YT od mojej kobity, nie wiem w sumie co to tam robi)

Co do termostatu, to jest ich wiele w internecie, często różnią się temperaturą otwarcia. Co do firm i jakości to dużo nie powiem, bo nie znam ich wszystkich. U siebie mam oryginał z Moprara kupiony przez neta.

Co do odpowietrzenia, to zacznij od tego :

-wsiądz do auta, odpal silnik (włącz sobie EVIC a w nim wskazanie temp.)
-ustaw ogrzewanie na max.
-otwórz maske znajdz odpowietrznik (wiesz z filmiku jak wygląda i gdzie jest)
-wez klucz 10mm i najlepiej jakiś wężyk, żeby wyglądało tak:
https://zapodaj.net/d51b581dc2fcd.jpg.html
-i niech trwa, silnik niech pracuje, Ty obserwuj wskaznik temp. wężyk, prace wentylatorów i nawiew (oczekuj gorącego powietrza) Max. temp jaką uzyskałem to 105 st.c.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2017-01-28, 18:10

Dzisiaj sprawdziłem EVIC i po 10km na trasie (ok. 100km/h), uzyskałem temperaturę 75'C. Po wjechaniu do miasta gdy około 5min stałem w korku temperatura wzrosła do 95'C i tak już się utrzymywała. Czy to może znaczyć, że wraz z odejściem mrozów, termostat z powrotem zaczął działać. Chociaż wydaje mi się, że wcześniej szybciej się nagrzewał. Odpowietrzenia póki co jeszcze ni zrobiłem.

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2017-01-28, 21:09

Oczywiście na trasie masz świetne chłodzenie i to jest powodem taki niskiej temperatury. W mieście temp. idzie w górę. Naturalne zjawisko, a przy uszkodzonym termostacie widoczne dla kierowcy.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2017-01-28, 21:26

Czyli mimo, że auto się nagrzało można twierdzić, że termostat padł?

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2017-01-28, 21:37

pilh pisze:Czyli mimo, że auto się nagrzało można twierdzić, że termostat padł?
Patrzyłeś czy i kiedy włączają się wentylatory?
Moim zdaniem głównym podejrzanym jest termostat.

ODPOWIEDZ