Chrysler 300c 3,5i, skrzynia biegów głośno wchodzi i inne.

Wrażenia użytkowników i obserwatorów nowych modeli limuzyn Chryslera, problemy i jak się ich pozbyć

Jesteś zadowolony z Polskich mechaników czy wybrałbyś ASO?

Mechanik
6
86%
ASO
1
14%
 
Liczba głosów: 7

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Chrysler 300c 3,5i, skrzynia biegów głośno wchodzi i inne.

Post autor: pilh » 2016-11-18, 14:40

Witam,
posiadam od niedawana Chryslera 300c i oprócz kilku mankamentów takich jak:
1.błędnie działające czujniki cofania
2.jedna z lampek przy lusterku wstecznym nie działa
3.uszkodzony regulator nawigacji (pokrętło zoom)
To najbardziej niepokoi mnie głośno działająca skrzynia biegów, tzn podczas samej pracy nie słychać nic niepokojącego, ale przy wrzucaniu D lub P tudzież R słuchać takie łupnięcie. Przy tych dwóch pierwszych jest ono wyraźniejsze. Sprzedawca auta powiedział mi, że po prostu musi tak być bo ta skrzynia obsługuje 3,5 litrowy silnik i tak po prostu głośno wchodzi. Czy w waszych autach też tak jest? Jeśli ktoś mógłby mi pomóc i doradzić jak naprawić te drobne usterki to też byłbym bardzo wdzięczny. Interesuje mnie również jakaś aktualna nawigacja do tego samochodu, czy są dostępne u nas w Polsce? Jeśli ktoś by potrzebował to mógłbym się odwdzięczyć pomocą przy kupowaniu auta w Niemczech.

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-11-18, 15:07

Jaka masz skrzynię biegów u siebie? 42RLE czy NAG1? Sprawdzałes poziom oleju w skrzyni? Wiesz kiedy ostatnio był olej w skrzyni biegów wymieniany?
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-18, 15:28

A jak można sprawdzić jaki to rodzaj skrzyni? Poziom oleju w skrzyni też nie za bardzo wiem jak sprawdzić.

Awatar użytkownika
Dome
Oblatywacz
Posty: 158
Rejestracja: 2013-03-10, 14:59
Miejscowość: Skierniewice

Post autor: Dome » 2016-11-18, 15:33

Nie wiem jak jest u innych ale u mnie w 42RLE w silniku 3.5L odczuwalne jest zapięcie biegu, zwłaszcza na zimnym silniku. Nie towarzyszy temu żaden niepokojący dźwięk uderzenia.

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-11-18, 15:39

pilh pisze:A jak można sprawdzić jaki to rodzaj skrzyni? Poziom oleju w skrzyni też nie za bardzo wiem jak sprawdzić.
Jakie oznaczenia masz na panelu dźwigni biegów? PRND czy PRND3L?
Do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni będzie potrzebny bagnet, bo fabrycznie auto go nie posiada. Możesz kupić gotowy bagnet, a można też zrobić we własnym zakresie taką miarkę (jeżeli wie się jak to zrobić). Ja osobiście kupiłem gotowy bagnet, bez żadnego kombinowania.
Aha, do każdej ze skrzyni jest inny bagnet z inną podziałka.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-18, 15:49

Na panelu dźwigni mam oznaczenie PRND3L. Myślę, że też chętniej kupie już gotowy. A tak przy okazji kiedy najlepiej używać biegów N, 3, L? Czy w ogóle powinienem ich używać? Bo co pytałem kolegów to twierdzili, żebym został tylko przy podstawowych P,R,D. A tłumaczyli to tym po prostu, że szybciej mi się skrzynia popsuje jak będę ich używać. Może przesadziłem z tym głośnym dźwiękiem łupnięcia, bo faktycznie "odczuwalne zapięcie" lepiej może tutaj pasować.

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-11-18, 15:53

To masz skrzynię 4-stopniowa 42RLE produkcji amerykańskiej.
Tu masz wątek na temat bagnetów i pomiaru:
http://www.chrysler300.pl/forum/viewtopic.php?t=11567

Koledzy dobrze Ci radzili ;) jeżeli masz instrukcję obsługi 300c to możesz tam poczytać o użytkowaniu skrzyni, poza tym w necie jest też dużo na ten temat.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-18, 16:40

Dzięki wielkie. Pierwszy raz zdarza mi się korzystać z forum, a nie wiedziałem , że to taka frajda i można się dowiedzieć tylu ciekawych rzeczy.

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-11-18, 18:10

Na tym forum znajdziesz prawie wszystko ;)
Dużo wiadomości jest tutaj:
http://www.chrysler300.pl/forum/viewtopic.php?t=6484

Przyjemności w użytkowaniu 300c :564:
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-11-18, 19:01

pilh pisze:Interesuje mnie również jakaś aktualna nawigacja do tego samochodu, czy są dostępne u nas w Polsce?
Nie ma i niestety nie będzie. Linki do hybrydowej płyty z mapami polski są na forum tu:

http://www.chrysler300.pl/forum/viewtopic.php?t=6484

Z tym, że jeśli masz nawigację REC to nic z tego nie będzie. Aby skorzystać z płyty musi być REJ.

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1875
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2016-11-18, 19:09

pilh pisze:To najbardziej niepokoi mnie głośno działająca skrzynia biegów, tzn podczas samej pracy nie słychać nic niepokojącego, ale przy wrzucaniu D lub P tudzież R słuchać takie łupnięcie.
pewnie będzie to łącznik wału przy dyferencjale tu masz przykładową aukcję o co mi chodzi:

http://allegro.pl/przegub-walu-chrysler ... 28690.html

bobi82
Mentor
Posty: 1316
Rejestracja: 2014-05-01, 10:20
Miejscowość: Krotoszyn
Auto: Dodge Charger SXT
Rocznik: 2015
LPG: Nie

Post autor: bobi82 » 2016-11-18, 20:13

Co do samej skrzyni biegów warto jeszcze sprawdzić stan (kolor i zapach) oleju, jak będziesz sprawdzał bagnetem poziom samego oleju. Jeżeli kolor nie będzie czerwono-bordowy tylko ciemnobrazowy (lub jeszcze ciemniejszy kolor) i w zapachu będzie czuć spalenizne, to olej zdecydowanie do wymiany. I wymianę warto zrobić dynamiczną a nie statyczna. Wychodzi trochę drożej (o koszt zużytego oleju), a w całym układzie skrzyni biegów masz świeży, czysty olej.
Sam olej też ma znaczenie - warto lać Mopar ATF 4.
Dodge Charger SXT Rallye 2015 r.
Chrysler PT Cruiser Limited 2005 r.
Chevrolet Orlando LTZ 2011 r.

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 790
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Post autor: waldi54 » 2016-11-18, 20:17

pilh pisze:posiadam od niedawana Chryslera 300c
Kolego, podstawową czynnością po zakupie samochodu to jest wykonanie gruntownego przeglądu. Wymienia się wtedy wszystkie płyny ustrojowe i dokonuje się inspekcji pozostałych podzespołów.

Znajdź zaufanego mechanika, on wtedy poprawnie zweryfikuje stan i wykaże możliwe usterki. Podasz je na forum, my wtedy będziemy analizować.
Wiadomo, że Nasze forum jest de best i wszyscy się wzajemnie wspieramy, :one: :one: ale uważaj, mechanicy (profesjonaliści) nie lubią mądrali. :564: :564:

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-19, 12:10

Razem z autem przebywam teraz w Niemczech, więc z serwisem muszę poczekać aż wrócę do Polski a to będzie koniec grudnia. Generalnie dużo autem nie jeżdżę, ale i tak chciałbym posprawdzać wszystko co mogę sam ogarnąć. Co do płynów ustrojowych auta to sprzedawca dał mi kanister oleju Liqui Moly oraz filtr oleju, ale powiedział, że w tym sezonie był już wymieniany i żebym ten zostawił sobie na przyszły sezon. Co do rozrządu to też powiedział i jest to na fakturze, że był wymieniany po przejechaniu 170 tyś. km i powiedział, że tym mogę się zająć jak przejadę 50 tyś. km teraz mam 287 tyś. Na pewno na początek kupie ten bagnet i skontroluje stan oleju w skrzyni. Czy jeśli będzie to uszkodzony łącznik wału przy dyferencjale, to może to doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki? Powinienem być mocno zaniepokojony tym łupnięciem podczas wchodzenia biegu? Moglibyście polecić dobrego mechanika w okolicach trójmiasta?


P.S. Jak odróżnić nawigację REC od REJ?

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 790
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Post autor: waldi54 » 2016-11-19, 12:47

pilh pisze:P.S. Jak odróżnić nawigację REC od REJ?
Mały napis pod przyciskiem MUTE i gałką STROJENIA

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-19, 13:14

Ja mam taką jak na zdjęciu. To jest REC czy REJ?
http://jeepnieci.pl/wk_audio_radia.html

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 790
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Post autor: waldi54 » 2016-11-19, 14:06

Kolego, pod tym linkiem znajduje się opis siedmiu modeli odbiorników Chryslera, wskaż dokładnie o który Ci chodzi.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-19, 14:08

O sorry myślałem, że link otworzy się od razu we właściwej zakładce. Chodzi mi o to zdjęcie z zakładki REC/REJ.

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1875
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2016-11-19, 14:19

Jeśli guma jest tylko naderwana to nic nie będzie... Jak będziesz chciał to w Tczewie mogę polecić mechanika jak Tobie nie jest za daleko

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 790
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Post autor: waldi54 » 2016-11-19, 14:22

pilh pisze:O sorry myślałem, że link otworzy się od razu we właściwej zakładce. Chodzi mi o to zdjęcie z zakładki REC/REJ.
Najprościej to sprawdzić na radiu, pisałem wyżej, mały napis na dole pomiędzy przyciskiem MUTE i gałką strojenia.
Mały spacerek i będziesz wiedział :diabel: ;) ;)

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-19, 14:25

aha jaka ze mnie blondyna, nie przeczytałem uważnie i myślałem, że chodzi o klawisz MUTE i że jeszcze dodatkowo różni się gałką.

pilh
nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2016-11-15, 20:40
Miejscowość: Gdańsk

Post autor: pilh » 2016-11-19, 21:19

A jak jesteśmy przy temacie serwisu, to czy jest wam znany ten warsztat?
http://www.madacar.pl/

ODPOWIEDZ