Zamiennik radia REJ/REC - sprawdzone, działające rozwiązanie

Wrażenia użytkowników i obserwatorów nowych modeli limuzyn Chryslera, problemy i jak się ich pozbyć
Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Zamiennik radia REJ/REC - sprawdzone, działające rozwiązanie

Post autor: lutecki » 2016-05-26, 06:17

Po 1.5 tygodniowej batalii z przewodami, adapterami, dekoderami i wtyczkami udało się - uruchomiłem zamiennik radionawigacji w swojej 300C z 2008 roku. Podejrzewam, że w przedlifcie też to będzie działało, wtyczka i pinologia może być inna, ale w razie pytań pomogę.

Zacznijmy od tego, że uruchomienie innego radia niż oryginalne Bostona na oryginalnym wzmacniaczu nie jest takie proste, ponieważ radio musi się skomunikować ze wzmacniaczem aby go uruchomić i zacząć przesyłać dźwięk. Do tego wymagany jest dekoder CAN. I co gorsze nie może to być obojętnie jaki dekoder, tylko taki, który porozumie się z konkretnie naszymi autami. Takim dekoderem jest:
CAN BUS DECODER
SS-CH011030098-0
For: COMPASS
Software: CHRYSLER V1.00.001.A
Obrazek

Powinien on być dołączany przez sprzedawców zamienników radionawigacji. Bez tego cały zestaw nie zadziała. Bardzo ważne jest, aby na dekoderze było napisane, że jest do Compass'a, ponieważ w moim przypadku sprzedawca wysłał mi za pierwszym razem dekoder do Wrangler Journey, który nie współpracuje z 300C. Straciłem masę czasu zastanawiając się dlaczego nie dostaję sygnałów które dostać powinienem, dodatkowo samochód zaczął wariować tzn. uruchamiał sam wycieraczki, fotele i kierownica "tańczyły".

Dodatkowo, przewód-adapter (przejście z wtyczki ISO radia oraz dekodera CAN na wtyczkę oryginalnego radia) jest niewłaściwa: jest taka jaka znajduje się w starych wersjach samochodów z radioodtwarzaczem, a nie radionawigacją. Co to oznacza? A to, że wtyczkę należy obciąć i "ręcznie" wpiąć się w wiązkę od strony auta. Brzmi to może skomplikowanie, ale faktycznie takie nie jest, przynajmniej już nie teraz, gdy wszystko jest jasne.

Obrazek

Koniec teorii, zabieramy się za praktykę! :) Pierwsze co należy zrobić to zdjąć panel środkowy pod którym ukrywają się śruby montażowe radia. Jest to banalnie proste. Otwieramy zapalniczkę, po czym ciągniemy ją lekko do siebie. Powinna wyskoczyć z zaczepów. Nie wyciągamy ją całkowicie, wystarczy że uda nam się złapać dół panelu środkowe i pociągnąć tak aby też wyszedł z zaczepów. Gdy już nam się to uda, wkładamy coś plastikowego w zaznaczone na czerwono miejsca i lekko odginamy. Kolejne mocowania również powinny puścić. Po tym, możemy wciąć ramkę i zacząć odłączać wtyczki: od zegara, poniżej od przycisków ESP/awaryjne i na dole dwie od panelu klimatyzacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejnym krokiem jest odkręcenie radia. Trzyma się on na 4 śrubach. Po ich odkręceniu radio nie leci w dół, więc nie musimy go trzymać. Wystarczy tylko delikatnie wysunąć do przodu i odpiąć 4 wtyczki: antenę GPS, 2 kostki sygnałowe i antenę radiową.

Obrazek

Obrazek

W tym miejscu polecam zamontowanie wzmacniacza antenowego, który spowoduje że nowe radio będzie miało lepszy sygnał (te radia zazwyczaj wymagają właśnie sygnału wzmocnionego, a anteny w 300C nie są zbyt długie). Ja to zrobiłem wpinając się w przewód radiowy i zasilając wzmacniacz z przewodu prądowego od kostki panela klimatyzacji.

Obrazek

Obrazek

Teraz najtrudniejsze: Połączenie wiązki radia z wiązką samochodową. Od razu umówmy się, że od strony samochodu interesuje nas tylko wiązka z szerszą wtyczką, druga 8-pinowa będzie luźna. Etap łączenia wiązek podzielimy na dwie części:

1. Łączenie wiązek dekoder-radio:
Radio posiada kilka wiązek: wiązkę główną ISO (te dwie czarne kostki) i wiązkę audio/video (trzy kolorowe kostki połączone w jedną). Z dekodera CAN wychodzą luźne przewody, które należy połączyć z ich odpowiednikami w tej trójkolorowej kostki radiowej. Są to brązowe przewody AMP-CON (przekazuje informację z radia do dekodera o strumieniu dźwięku, przez co dekoder wysyła sygnał do wzmacniacza aby się uruchomił) oraz biały i niebieski IR (dla danych z podczerwieni, ale w naszym wypadku będzie tędy przekazywany sygnał z przycisków kierownicy dla sterowania radiem oraz automatyczne włączanie się podświetlenia w trybie nocnym z włączonymi światłami mijania). W/w przewody łączymy ze sobą wykorzystując "wtyczki" którymi są zakończone. Reszta pozostaje luźna.

Obrazek

Obrazek

2. Łączenie wiązek radio-samochód:
Jako, że wtyczka wiązki radiowej nie pasuje do wtyczki radionawigacji od strony samochodu, należy ją odciąć i połączyć przewody ręcznie z przewodami w wiązce szerokiej styczki od strony samochodu. Najlepiej jest to zrobić takimi szybkozłączkami które "wgryzają" się w przewody i łączą je bez potrzeby lutowania. Szybkozłączki takie można kupić na Allegro za 1zł/2 sztuki. Takich szybkozłączek będziemy potrzebowali ok 10 szt.

Obrazek

Umieszczam zdjęcie wtyczki samochodowej z ponumerowanymi przewodami. Przewody te należy połączyć z tymi znajdującymi się w wiązce radiowej w następujący sposób:
A - żółty -- przewód zasilający
B - zielono-czarny -- CAN-
C - zielony -- CAN+
D - czarny -- masa
E - biały -- lewy kanał +
F - biało-czarny -- lewy kanał -
G - szaro-czarny -- prawy kanał -
H - szary -- prawy kanał +
Obrazek

Obrazek

O dziwo do wzmacniacza nie idą osobnym torem sygnały do tylnych głośników, a przynajmniej u mnie nie idą (a głośniki mam, ale widocznie na wzmacniaczu jest już sygnał dla nich generowany). Resztę przewodów z wiązki zaślepiamy, nie będą nam potrzebne. Mi udało się zdobyć prawidłowy wtyk męski, dlatego przewody połączyłem sobie we wtyczce, a nie za pomocą szybkozłączek (ale nie wiem jak tak wtyczka się nazywa i gdzie ją można kupić).

3. Łączenie anteny radiowej
Tutaj musimy kupić adapter lub obciąć oryginalną końcówkę ponieważ nowe radio ma standardowy wtyk z bolcem, a radio oryginalne posiada takie krótkie okrągłe.

4. Podłączanie anteny GPS
Złącze anteny GPS również jest inne niż w oryginalnym radiu, na szczęście w zestawie znajduje się również i ona. Podłączamy wtyk, a antenę rzucamy sobie pomiędzy wyjścia nawiewów lub przyklejamy do górnej części deski. Dzięki temu antena jest niewidoczna, a bardzo dobrze łapie sygnał z satelit.

Obrazek

Obrazek

Ostatnim krokiem jest przykręcenie radia. Otwory pasują z tymi w których montowane jest oryginalne radio. Jedyne co trzeba zrobić to wyłamać kombinerkami dwa bolce które w naszym przypadku przeszkadzają. Po przykręceniu, podłączamy wszystkie wtyczki osłony frontu i wklikujemy je. Radio zainstalowane, działające :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz muszę tylko wydrukować ramkę która wypełni szpary powstałe po instalacji radia (jest mniejsze niż oryginalne). Jak tylko to zrobię i będzie wszystko cacy to podlinkuję plik 3D, który będzie można sobie wydrukować w dowolnej firmie drukującej projekty 3D z plastiku.

Film z działania radia

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Re: Zamiennik radia REJ/REC - sprawdzone, działające rozwiąz

Post autor: Osfald » 2016-05-26, 07:18

Przede wszystkim dzięki za szczegółowy manual :)
lutecki pisze:Po 1.5 tygodniowej batalii z przewodami, adapterami, dekoderami i wtyczkami udało się - uruchomiłem zamiennik radionawigacji w swojej 300C z 2008 roku. Podejrzewam, że w przedlifcie też to będzie działało, wtyczka i pinologia może być inna, ale w razie pytań pomogę.
Twój samochod jest przedliftowy. Po lifcie nie było już REJ-a. Także deskę masz przedliftową. Jednym słowem masz jeszcze wolną odminę magistrali CAN. Po lifcie nawigacja była instalowana w postaci jednostki MyGIG. W roku 2008 były produkowane samochody przed i po lifcie.

Piszę to aby Ci którzy będą chcieli skorzystać z manuala, a mają samochody poliftowe, nie zdziwili się.

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-05-26, 07:39

A widzisz, dzięki za informację bo myślałem że lift polegał m.in. Na przejściu z żarówek na xenony i inne różnice które są pomiędzy 07/08.

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-05-26, 08:19

Na przejściu z żarówek na xenony i inne różnice które są pomiędzy 07/08.
W 300C zawsze były xenony. Żarówki były w 300.

Lift to zestaw, przede wszystkim, zmian wnętrza, a przy tym zmienili także kluczyki i np. magistralę CAN... Na forum wypisaliśmy szczegółowo co się zmieniło.

Dla przykład to jest wnętrze poliftowe:

http://allegro.pl/lift-chrysler-300c-eu ... 98279.html

Jeszcze do samego manuala:

1. Ściąganie ramki nie jest takie proste jak się wydaje. Najczęściej łamanym zaczepem jest górny zatrzask ramki co widać także u Ciebie.

2. Antena radiowa oryginalna jest zalana w strukturze tylnej szyby (bądź napylona na niej) - nie wiem co masz na myśli pisząc, że nie jest zbyt długa. Ma swój wzmacniacz zasilany przez kabel antenowy z jednostki centralnej. Tak więc nie ma potrzeby stosowania dodatkowych wzmacniaczy a jedynie zastosowanie zasilania ze sprzęgiem odcinającym składową stałą do radia. Może coś podrzucę.
Dodatkowo w 300C pomiędzy wzmacniaczem anteny i radiem jest/może być jeszcze moduł odbiornik informacji drogowych (TMC).

Na allegro oczywiście są dostępne przejściówki na te kable antenowe. Ewentualnie można sobie samemu taką przygotować aby nie ciąć oryginalnego kabla.

Pamiętać także musimy, że każda złączka na kablu w.cz. to tłumienie rzędu 2-3dB tym bardziej należy więc unikać jakichkolwiek dodatkowych połączeń. Dodatkowy wzmacniacz czy przejściówka to zawsze będzie spadek jakości sygnału. Dlaczego wzmacniacz może pogorszyć jakość sygnału? Ponieważ przy wysokiej czułości i wzmocnieniu będzie wzmacniał także całe pasmo szumów. Najważniejsza jest antena i separacja sygnał-szum. Jeśli ten parametr jest kiepski to wzmacniacz tylko pogorszy sytuację. Z tego powodu wzmacniacze nie zakłada się przy odbiorniku tylko przy antenie.

Zmierzam do tego, że nie podłączyłeś prawidłowo anteny radiowej. Jeśli nie chcesz bawić się w zasilanie układów antenowych samochodu to możesz do tego swojego wzmacniacza dokupić i podpiąć dodatkową zwykłą antenę i zabudować gdzieś gdzie da w miarę dobry sygnał...

3. Są przejściówki kablowe, także do Chryslera. Niestety z reguły dość drogie... około 100zł. Sprawdzę.

rezor
Oblatywacz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-11-02, 15:27
Miejscowość: Nienacek

Post autor: rezor » 2016-05-26, 11:10

Ponowię pytanie odnośnie zamontowania radia wyżej lub niżej tak żeby szpary między krawędziami bocznymi i górną lub dolną były takie same?

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-05-26, 11:16

po południu sprawdzę czy jest to możliwe, ale wydaje mi się że jeśli zrobisz nowe otwory po bokach radia to będzie możliwość zamontowania go niżej. Wyżej się nie da

rezor
Oblatywacz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-11-02, 15:27
Miejscowość: Nienacek

Post autor: rezor » 2016-05-26, 11:46

Jak patrze na zdjęcia to widzę, że masz 2 otwory wolne wyżej. Coś tam przeszkadza?

Awatar użytkownika
waldi54
Mentor
Posty: 790
Rejestracja: 2014-03-14, 22:13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Chrysler 300C CRD
Rocznik: 2006
LPG: Nie

Post autor: waldi54 » 2016-05-26, 12:16

lutecki pisze:Teraz muszę tylko wydrukować ramkę która wypełni szpary powstałe po instalacji radia (jest mniejsze niż oryginalne).
…zastanawiam się, czy przypadkiem nie lepiej zaadoptować oryginalnej ramki (maskownicy) z auta po lifcie ?
Sugestia moja wynika z tego powodu, że model radia który instalujesz, jest dedykowany do modeli po 2008r. Jest to jednostka 6,2 cala, taka jak po lifcie.

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-05-26, 13:53

rezor pisze:Jak patrze na zdjęcia to widzę, że masz 2 otwory wolne wyżej. Coś tam przeszkadza?
sprawdziłem, powinno dać się zamontować oczko wyżej

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-05-26, 14:52

Właśnie sprawdzałem w TME i na Allegro złącza.

Nie jest źle. Złącza do REJ w cenie 10zł netto, podobnie adaptery antenowe.

Jednym słowem można zrobić jak pokazał to lutecki lub kupić za 12 zł złącze, odciąć gniazdo (tak jak pokazał lutecki) i przylutować złącze kupione.
waldi54 pisze:lepiej zaadoptować oryginalnej ramki (maskownicy) z auta po lifcie ?
Może i lepiej ale także sporo drożej.... np.:

http://allegro.pl/chrysler-300c-lift-08 ... 17312.html


Patrząc na to wszystko uważam, że gra jest warta świeczki tylko jeśli dźwięk będzie równie dobry... w moim odczuciu oczywiście. Lutecki daj znać co w tej kwestii bo wstępnie napisałeś, że jest gorzej.

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-05-26, 15:45

Powiem tak: jakość oryginalnego radia jest ponadprzeciętna. Gdy pierwszy raz go usłyszałem to zakochałem się w tej głębi. Ten zamiennik gra normalnie tj gorzej od Bostona, ale nie gorzej od innego zestawu jaki miałem okazję słuchać. Mimo to uważam, że było warto xmienić - jestem w stanie zrezygnować z krysztalicznego i głębokiego dźwięku dla zestawu głośnomówiącego, odtwarzania filmów, spotify i automapy.

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-05-26, 15:49

lutecki pisze:jakość oryginalnego radia jest ponadprzeciętna. Gdy pierwszy raz go usłyszałem to zakochałem się w tej głębi.
Bardzo ładnie to opisałeś :)

Twój manual został podwieszony w naszej skarbnicy wiedzy. Jeszcze raz dziękuję za wkład pracy w imieniu wszystkich, którzy będą mogli/chcieli z niego skorzystać.

rezor
Oblatywacz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-11-02, 15:27
Miejscowość: Nienacek

Post autor: rezor » 2016-05-27, 16:53

Mnie jescze zastanawia ten emulator CAN. Ciekawe na ile jest kompatybilny z innymi odtwarzaczami bo jeśli chodzi o możliwości to gdzieś tutaj przewinął się GMS ale nie działał chyba z bostonem. Swoją drogą nie widzę już u sprzedajacego tego radia. Jedynie podobne, droższe.

Awatar użytkownika
ChiKenn
Klubowicz
Posty: 2413
Rejestracja: 2009-11-19, 13:57
Miejscowość: Sieradz
Auto: Chrysler 300C
Rocznik: 2005, 5.7 RWD
LPG: Tak
Kontakt:

Post autor: ChiKenn » 2016-05-29, 01:08

Ja nawet po zmianie na oryginalne radio (tylko od dodga chargera w wersji kombi) nie mam już tak fajnego dźwięku jak przy oryginalnym radiu :(

Awatar użytkownika
maro_stg
Moderator
Posty: 1875
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2016-05-29, 10:44

ChiKenn pisze:Ja nawet po zmianie na oryginalne radio (tylko od dodga chargera w wersji kombi) nie mam już tak fajnego dźwięku jak przy oryginalnym radiu :(
... nie ma takiego pojazdu jak Dodge Charger kombi :)

Awatar użytkownika
ChiKenn
Klubowicz
Posty: 2413
Rejestracja: 2009-11-19, 13:57
Miejscowość: Sieradz
Auto: Chrysler 300C
Rocznik: 2005, 5.7 RWD
LPG: Tak
Kontakt:

Post autor: ChiKenn » 2016-05-29, 11:23

Przepraszam, Magnum. Późno już było jak to pisałem ;)

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-06-08, 12:35

Na zlecenie jednego z forumowiczów będę teraz próbował podłączyć radio z androidem na pokładzie, sposób podłączenia jest jeszcze inny, więc jak się uda to zrobię tutorial :)

Radia można kupić od Allegrowicza everton_

Awatar użytkownika
Katrina
Klubowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2015-07-28, 14:03
Miejscowość: Gdynia

Post autor: Katrina » 2016-07-29, 14:33

waldi54 pisze:zastanawiam się, czy przypadkiem nie lepiej zaadoptować oryginalnej ramki (maskownicy) z auta po lifcie ?
Wczoraj porównałam ramki przedlifotwe i po liftowe. Nie pasują. Bo sama chciałam taki myk zrobić. Dolne i boczne mocowania są w innych miejscach, oraz dolna czesc ramki się zwęza, gdy poliftowa jest bardziej kanciasta. Dodatkowo trzeba pamiętać o guziczkach pod zegarami, w kombi są dwa paski guzików, a w seniatylko jeden, gdyż odpada nam guzior od tylnej wycieraczki.
Jeep Cherokee XJ 4,0 zmotany na 3,5''
Chrysler 300C Touring 5.7 HEMI AWD
http://press-shots.blogspot.com
http://suchorz4x4.com
http://sklep-offroad24.pl
Nowe części Mopar oraz zamienniki do 3,0 CRD, 5,7Hemi

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-07-29, 22:48

Musze sie zebrac w sobie i wydrukowac ramke na drukarce 3d (dotrzec i pomalowac)

Efy
Senior
Posty: 431
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Gdynia

Post autor: Efy » 2016-10-25, 02:58

Powoli przymierzam się do wymiany radyjka w mojej cegle na inne, lepsze. Lutecki, tu mam pytanie odnośnie tej drugiej wtyczki, przy której napisałeś, ze nas nie interesuje. Co tam mogłoby być podłączone ? Pozdr.
Efy

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-10-25, 17:13

To wtyczka czesci nawigacyjnej, gdzies znalazlem jej pinologie i z tego co pamietam to tam lecialy sygnaly wlasnie z tej czesci.

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-10-25, 18:55

Z tego co pamiętam są tam wejścia lub wyjścia audio i CAN oraz zasilanie. Nie pamiętam do czego to było... sprawdzę.
Wydaje mi się, że szło to albo do modułu VES albo do odbiornika radia sat.

Efy
Senior
Posty: 431
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Gdynia

Post autor: Efy » 2016-10-25, 19:25

Dzięki Lutecki i Osfald. Zacząłem też szukać na necie i jedynie znalazłem, że to radio satelitarne. I więcej nic. Będę szukać dalej.
Efy

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-10-25, 20:11

Nie dam sobie ręki uciąć ale z tego co pamiętam to tam leci sygnał audio z nawigacji.

http://i153.photobucket.com/albums/s210 ... n-outs.jpg
http://pinoutsguide.com/images/upload/p ... pinout.gif

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4762
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Post autor: Osfald » 2016-10-25, 20:54

Drugi link z pinout-em jest prawidłowy.

Co masz na myśli pisząc audio z nawigacji? Przecież REJ jest nawigacją samą w sobie. Nie ma tam dodatkowych modułów...

paradyz
Oblatywacz
Posty: 106
Rejestracja: 2011-03-23, 14:57
Miejscowość: Rzeszów

Post autor: paradyz » 2016-10-28, 22:17

Efy pisze:Powoli przymierzam się do wymiany radyjka w mojej cegle na inne, lepsze.
Ostatni wyraz nie pasuje do całej reszty. Muszę Cie zmartwić, ale nic lepszego niż fabryczne navi nie znajdziesz :) Na tej wymianie ucierpi jakość dźwięku.

Efy
Senior
Posty: 431
Rejestracja: 2012-12-16, 14:09
Miejscowość: Gdynia

Post autor: Efy » 2016-10-29, 02:05

:564: Moje 2din radio jest totalnie do niczego. Przestałem je lubić. Akurat nie potrzebuję navi w tym urządzeniu, ale jakiś przyjemny w użytkowaniu system do odtwarzania głównie muzy. Radio mi słabo działa, ledwo łapie jakieś stacje radiowe, raz złapie potem gubi. CD nie działa. Myślałem reanimować to ustrojstwo poprzez wymianę samego napędu CD, ale koszta wymiany w porównaniu do zakupu nowego kombajnu muzycznego są zbyt duże. I nie ma co się tu oszukiwać, radyjko nasze jest już stare. Może sam wzmacniacz jest O.K. ale radio i funkcja korekcji dźwięku pamięta czasy pojawienia się pierwszego walkmana z trzyzakresowym korektorem. Myślę o jakimś Kenwoodzie albo Pionierze z DAB i 10-13 zakresów korektora. Na razie szukam, czytam, nie mam pośpiechu, bo cegłę kupiłem po to aby ją mieć, cieszyć się nią i jeździć. Dlatego chce ja dobrze doposażyć. Na razie korzystam z transmittera FM, ale dźwięk masakra.Uporałem się z zawiasami od drzwi, teraz kolej na radyjko.
Efy

Awatar użytkownika
lutecki
Mentor
Posty: 934
Rejestracja: 2015-04-04, 19:41
Miejscowość: Warszawa
Auto: 300C 3.0 CRD
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Post autor: lutecki » 2016-10-29, 12:18

paradyz pisze:
Efy pisze:Powoli przymierzam się do wymiany radyjka w mojej cegle na inne, lepsze.
Ostatni wyraz nie pasuje do całej reszty. Muszę Cie zmartwić, ale nic lepszego niż fabryczne navi nie znajdziesz :) Na tej wymianie ucierpi jakość dźwięku.
Zapraszam do mnie na odsłuch. Uważam że mojemu radiu brakuje jakieś 5% jakości którą generuje oryginalny boston. Tylko że komfort użytkowania tego co mam jest 400% lepszy

paradyz
Oblatywacz
Posty: 106
Rejestracja: 2011-03-23, 14:57
Miejscowość: Rzeszów

Post autor: paradyz » 2016-10-29, 20:44

Efy pisze:Radio mi słabo działa
A to przepraszam :) Nie wiedziałem, że aż tak źle z Twoim radyjkiem :) Trzymam kciuki za udaną wymianę.
lutecki pisze:Zapraszam do mnie na odsłuch. Uważam że mojemu radiu brakuje jakieś 5% jakości którą generuje oryginalny boston. Tylko że komfort użytkowania tego co mam jest 400% lepszy
No w te 5% nie wierzę, ale w całą resztę i owszem :) Ale chętnie odsłuchałbym.

Rudiks
nowy
Posty: 47
Rejestracja: 2016-11-05, 17:34
Miejscowość: szczecin

Post autor: Rudiks » 2017-02-23, 23:14

paradyz pisze: No w te 5% nie wierzę, ale w całą resztę i owszem :) Ale chętnie odsłuchałbym.
Może i nie jestem audiofilem, ale lubię posłuchać muzyki na dobrym sprzęcie i wydaje mi się, że jestem w stanie wyłapać delikatne różnice w odsłuchu z różnych sprzętów. Dziś udało mi się uruchomić sprzęt podobny do tego, który zainstalował lutecki i póki co jestem zachwycony.

Gwoli wyjaśnienia - moje nowe navi jest na androidzie ( lutecki ma WindowsCE), ma delikatnie inne (trochę lepsze :P ) parametry (obraz, procesor itp), ale pochodzi od tego samego sprzedawcy z allegro i jest też tego samego producenta ( Chociaż na aukcji ani jedno ani drugie nie jest tak opisane, są to jednostki RoadNavi S100 i S160-moja).

Ja nie miałem takich kłopotów jak lutecki, u mnie wszystko odbyło się prawię plug&play, czyli bez żadnego cięcia czy lutowania kabli - prawie, bo najpierw sprzedający wysłał mi nie taki dekoder CAN. Tutaj muszę jednak pochwalić sprzedawcę, bo jeden telefon i tego samego dnia wysłał dodatkowe dwa dekodery - jeden zadziałał, po 2 które mi zostały przyśle kuriera. Oby więcej takich osób na allegro - nie wiem czy mogę go tu przedstawiać, w razie czego mogę podać link na pw. W zestawie była też przejściówka do anteny radia z samochodu - więc u mnie obie anteny - GPS i AM/FM - są podłączone oryginalne, bez żadnych wzmacniaczy itp. Wszystko śmiga.

Najważniejsza sprawa - dźwięk - naprawdę ciężko usłyszeć różnicę!, szczególnie, że navi daje szerokie możliwości regulacji w equalizerze, plus dodatkowa regulacja głośności i wzmocnienia dla każdego ze źródeł. Dodajcie sobie do tego możliwość obsługi takich programów jak Tidal, Spotify (które mają całkiem przyzwoitą jakość nagrań przy abonamencie premium) i w zasadzie płyty CD/DVD stają się zbędne - jedynym problemem może być ilość miejsca - to na szczęście można zwiększyć przez SD - lub, jeśli ktoś woli USB OTG.

O prawie nieograniczonej ilości aplikacji nie ma co wspominać (Torque na ekranie centralnym :one: ). Sama nawigacja jest już wgrana (iGo - działa bardzo sprawnie) ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wymienić ją na inną darmową czy płatną jak kto woli.

Możliwości - kamera cofania, DVR, wyjścia audio/wideo (dla np. ekranów w nagłówkach itp) - nieporównywalnie większe od oryginału.

Wygląd jednostki i dopasowanie - wygląda super (chromowane pierścionki na pokrętłach głośności i szukania idealnie pasują do pokręteł klimy), dopasowanie jest bez zarzutu ( pasuje lepiej niż oryginał :551: ). Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to wściekle czerwone podświetlenie 2 klawiszy SRC i odkładanie słuchawki, oraz brak zmiany natężenia świecenia przycisków navi podczas regulacji pokrętłem przy włączniku świateł - nie jestem pewien czy tak być powinno...

Na razie jedyny problem jaki napotkałem to to, że coś nie mogę zgrać kontaktów z książki z tel na navi, ale będę z tym walczył jutro - chcę też sprawdzić inne telefony oraz dedykowane do tego aplikacje. Samo dzwonienie i odbieranie działa bez zarzutu, a dźwięk jest przyzwoity w obie strony ( oczywiście słychać szumy, ale pokażcie mi wbudowane navi bez takowych). Nie zastosowałem dołączonego do zestawu mikrofonu na kabelku - może któregoś dnia podłączę i przetestuję czy polepsza to jakość odbioru dźwięku z auta.

Jeśli chodzi o trwałość urządzenia - zapytajcie mnie za kilka miesięcy/lat :P Wiadomo, to chińczyk, ale wygląda naprawdę solidnie. Zresztą, trwałość mojego oryginalnego REW doprowadziła mnie do szału ( kto wsadza zwykły twardy dysk do radia samochodowego!!!).
Reasumując - polecam niezdecydowanym i dziękuję luteckiemu za manual, którym namówił mnie na wymianę!!

ODPOWIEDZ