Ciśnienie oleju 5.7/wymiana czujnika ciśnienia oleju

Wrażenia użytkowników i obserwatorów nowych modeli limuzyn Chryslera, problemy i jak się ich pozbyć
Awatar użytkownika
mlody-esz
Oblatywacz
Posty: 125
Rejestracja: 2018-02-17, 21:02
Miejscowość: Tczew
Auto: 300C 5.7
Rocznik: 2005
LPG: Nie

Ciśnienie oleju 5.7/wymiana czujnika ciśnienia oleju

Post autor: mlody-esz » 2018-12-07, 20:32

Witam

Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka check i po sprawdzeniu błędów pojawił się P0520 , od kwietnia wszystko było ok i dzisiaj taki zonk , dzień wcześniej sprawdzałem stan oleju i było troche ponad minimum i postanowiłem dolać po dolewce zrobiłem może 5-6km i dzisiaj po 5-8 km wyskakuje błąd , tylko nie jest stały czyli nie pokazuje się za każdym odpaleniem silnika , czy może to być spowodowanie zalaniem zbyt dużej ilości oleju ? , dzisiaj sprawdzałem to po zgaszeniu silnika (95C) było z 1-2 milimetry ponad stan czyli ta siatkowana podziałke , cisnienie jakie pokazuje EVIC na 95c na wolnych obrotach





EDIT : teraz byłem sprawdzić po 30 min postoju , EVIC 90C , 650rpm i 104kPa , stan oleju taki sam 1-2mm ponad stan

EDIT 2 : po kolejnych 20 min postoju i tym razem dłuższej pracy silnika EVIC pokazał przy 94C i 650rpm najpierw 84 a po 10 min spadło do 64kPa




Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Post autor: maro_stg » 2018-12-07, 21:47

U mnie jest na Evicu przy 95C 145 kPa na postoju.

Może czujnik ciśnienia oleju szwankuje u Ciebie.

Awatar użytkownika
mlody-esz
Oblatywacz
Posty: 125
Rejestracja: 2018-02-17, 21:02
Miejscowość: Tczew
Auto: 300C 5.7
Rocznik: 2005
LPG: Nie

Post autor: mlody-esz » 2018-12-07, 22:33

Oby bo jak nie to jestem w czarnej D&$@e

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1419
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2018-12-08, 09:54

wg specyfikacji gdzieś kiedyś czytałem że 2p remont silnika :(
przy 95" powinieneś mieć 100 kPa i więcej
Tu już masz za mało i to nie wina czujnika , przecież działa , pokazuje wartości i to różne .
:573:

Awatar użytkownika
mlody-esz
Oblatywacz
Posty: 125
Rejestracja: 2018-02-17, 21:02
Miejscowość: Tczew
Auto: 300C 5.7
Rocznik: 2005
LPG: Nie

Post autor: mlody-esz » 2018-12-08, 10:29

Dziwna sprawa u mnie na zimnym pokazuje 340kPa , u kolegi marostg 320kPa , po rozgrzaniu u mnie spada poniżej 100 a u kolegi 140

Awatar użytkownika
Wojdat
Klubowicz
Posty: 1419
Rejestracja: 2015-03-14, 05:55
Miejscowość: Lublin
Auto: Dodge
LPG: Tak

Post autor: Wojdat » 2018-12-08, 15:51

na zimno nie ma znaczenia , nawet może być i 400 z uszkodzoną panewką :(
:573:

Awatar użytkownika
mlody-esz
Oblatywacz
Posty: 125
Rejestracja: 2018-02-17, 21:02
Miejscowość: Tczew
Auto: 300C 5.7
Rocznik: 2005
LPG: Nie

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: mlody-esz » 2019-02-27, 13:19

Odgrzewam kotleta bo sprawa ciekawa , jednak winny był CZUJNIK , co się okazało że z niewiadomych przyczyn czujnik pękł na łączeniu obudowy plastikowej wtyczki z podstawą i przez to były błędne odczyty (w miejscu gdzie jest klejony ?), nowy czujnik założony i wskazania po 30-40 min stania w garażu na włączonym silnik, gazowania itp minimum pokazuje 120kPa , najgorsze jednak w tym wszystkim że mechanik który rzekomo sprawdzał ciśnienia dał du%y i auto stało 3 miesiące niepotrzebnie i jeszcze zdążyłem zakupić części do remontu których już nie mogę zwrócić :570:

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: maro_stg » 2020-02-04, 18:13

Też dzisiaj po odpaleniu auta wyskoczył mi błąd P0520, z tego co widzę w evic wskazania normalne, auto pracuje normalnie - pewnie to początek końca czujnika. Błąd dał się skasować i występował jako błąd historyczny.
mlody-esz czy jak czujnik nie działał auto pracowało normalnie?

Awatar użytkownika
mlody-esz
Oblatywacz
Posty: 125
Rejestracja: 2018-02-17, 21:02
Miejscowość: Tczew
Auto: 300C 5.7
Rocznik: 2005
LPG: Nie

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: mlody-esz » 2020-02-05, 12:36

Tak , nic się nie działo , u mnie tego błędu nie było , czujnik teoretycznie wskazywał ciśnienie tylko spadało z 380kpa do 0 i poniżej wartości chyba 60kpa zapalała się kontrolka czerwona oleju

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: maro_stg » 2020-02-05, 15:08

w sumie to jak na razie błąd nie wyskoczył ponownie

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: maro_stg » 2020-02-08, 10:39

Jednak błąd powrócił, wskazania w evicu są nieprawidłowe. Na postoju pokazuje(auto rozgrzane) ponad 200 kpa podczas jazdy 440-500 kpa.
Czyli wymiana czujnika. Z tego co czytałem trzeba wyjąc alternator?

Awatar użytkownika
mlody-esz
Oblatywacz
Posty: 125
Rejestracja: 2018-02-17, 21:02
Miejscowość: Tczew
Auto: 300C 5.7
Rocznik: 2005
LPG: Nie

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: mlody-esz » 2020-02-09, 21:50

nie musisz , tylko pasek dla łatwiejszego dostepu

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: maro_stg » 2020-02-29, 18:37

Czujnik wymieniony błąd skasowany, wskazania są już prawidłowe

djrobo
Oblatywacz
Posty: 145
Rejestracja: 2016-07-29, 09:00
Miejscowość: OST

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: djrobo » 2020-03-28, 04:12

Jaki czujnik wstawiles? Bo ja dalem NTY i caly czas jest 0. Stary pokazywal o 300kpa za duzo, dla tego wymienilem.

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: maro_stg » 2020-03-28, 10:18

djrobo pisze:
2020-03-28, 04:12
Jaki czujnik wstawiles? Bo ja dalem NTY i caly czas jest 0. Stary pokazywal o 300kpa za duzo, dla tego wymienilem.
Oryginał Mopar

djrobo
Oblatywacz
Posty: 145
Rejestracja: 2016-07-29, 09:00
Miejscowość: OST

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: djrobo » 2020-04-10, 01:56

Dzięki

Monster50
nowy
Posty: 19
Rejestracja: 2019-11-03, 10:42
Auto: Chrysler
Rocznik: 2000
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: Monster50 » 2020-04-21, 14:44

Witam panowie ja trochę się nie znam ale co to może oznaczać mama 688kpa po rogrzaniu i też błąd czujnika

Awatar użytkownika
7gsi
Senior
Posty: 418
Rejestracja: 2015-05-07, 23:26
Miejscowość: szczecin

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: 7gsi » 2020-04-21, 21:56

Monster50 pisze:
2020-04-21, 14:44
Witam panowie ja trochę się nie znam ale co to może oznaczać mama 688kpa po rogrzaniu i też błąd czujnika
To moze oznaczac koniecznosc wymiany czujnika.
Ten czujnik to czesty temat w hemi - i w Jeepach, i w innych Chryslerach czy Dodge'ach ;)
byly: różne Chryslery 300. Jest: WK 5,7 overland '07; Focusy 1,0eb & 1,6eb; Adventure 1190 '15.

damian87
nowy
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-12, 13:18
Miejscowość: Stargard Szczeciński
Auto: 300c 5.7 hemi
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: damian87 » 2021-01-14, 06:24

Witam,
Odświeżę trochę temat aby rozwiać a może pogłębić moje wątpliwości.
300c 5.7 hemi 2005r od soboty świeci mi check (p0520) ale auto użytkowałem normalnie codziennie do pracy itp. ponieważ uznałem że pewnie czujnik się zepsuł ale odczyty ciśnienia w evic były normalne do dzisiaj. Rano po dojechaniu do pracy (ok 5km) zapaliła się kontrolka oleju (czerwona konefka) a ciśnienie w evic pokazuje na poziomie 25kpai spada nawet do 8 ale przy przygazowaniu rośnie i kontrolka gaśnie. Problem w tym że jestem w delegacji i jutro zeby wrócić do domu muszę przejechac 200km i teraz z ta czerwona kontrolką trochę się boję. Stawiac 100% na czujnik i jechać normalnie czy zostac i może coś kombinować na miejscu? Dodam jeszcze że stan oleju zawsze pilnowałem i dalej jest w normie (na napisie SAFE).

rezor
Trener
Posty: 227
Rejestracja: 2015-11-02, 15:27
Miejscowość: Nienacek

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: rezor » 2021-01-15, 23:21

Ile ci pokazuje przed odpaleniem? Powinien około 36kPa

damian87
nowy
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-12, 13:18
Miejscowość: Stargard Szczeciński
Auto: 300c 5.7 hemi
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: damian87 » 2021-01-16, 10:33

Właśnie byłem sprawdzić. A więc tak:
kluczyk w pozycji pierwszej: 147p ale i inne wskazania były jakieś dziwne np. Pdl Pos 102%
kluczyk w pozycji drugiej: 1p i reszta wskazań wygląda ok
po odpaleniu 58p i 404kPa
i jest tak że w miarę rozgrzewania auta te wskazania spadają aż przy temp. ok 95 pokazuje już 0p i 0kPa

rezor
Trener
Posty: 227
Rejestracja: 2015-11-02, 15:27
Miejscowość: Nienacek

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: rezor » 2021-01-17, 22:40

Wymień czujnik, tylko ori mopar albo się nawkurzasz. Przed odpaleniem powinny wskazania być koło 36kPa, po rozgrzaniu na jałowych coś koło 140

damian87
nowy
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-12, 13:18
Miejscowość: Stargard Szczeciński
Auto: 300c 5.7 hemi
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: damian87 » 2021-01-18, 18:16

Dzięki za pomoc. Kupię mopar.
Wszystko wskazuje na to że tylko czujnik wysiadł ale jeździć chyba można. Jak zmienię to napisze co i jak wygląda "po".

Awatar użytkownika
MarcinDe
Klubowicz
Posty: 841
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: MarcinDe » 2023-01-16, 12:17

W mojej czujnik do wymiany - leży juz w szufladzie.
Najpierw pokazywał 30-40kPa, potem 0 (paliła się lampa Aladyna), a teraz znowu pokazuje 587kPa.

Trzeba do tej operacji spuszczać olej??
Tak na chłopski rozum to pewnie tak - ale wolę zapytać co by sobie darmowej roboty zaoszczędzić.
BRICK RULES :!: :!: :diabel2: :diabel2: :kosci:

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: maro_stg » 2023-01-16, 14:25

Błąd masz?
U mnie mechanik nie spuszczał oleju.

Awatar użytkownika
MarcinDe
Klubowicz
Posty: 841
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: MarcinDe » 2023-01-16, 16:14

Najpierw zapaliła się "lampa aladyna" - szok i pomyślałem - o cholera koniec silnika.
Miałem do domu niecały kilometr - zjechałem na pobocze (a stałem na wjeździe na rondo) - sprawdzam olej jest. Pomyślałem do domu dojadę. Daję gazu kontrolka gaśnie - nie jest strasznie źle.
Wstawiłem do garażu - za pół godziny sprawdzam - olej jest - myślę sobie - kur...a pompa oleju padła i ciśnienia nie daje.
Przejechałem z garażu w drugie miejsce parkingowe przy domu - zapalił się "check".
No to go pod Torque i wychodzi P0520 - uwalony czujnik ciśnienia oleju.
No i przez 3 dni pokazywał na zimnym 80kPa, za chwilę 50kPa (alladyn) , a jak się zagrzał to na wolnych 0kPa (aladyn cały czas). Potem przez jakieś 2 dni cały czas było 0kPa (aladyn świeci). Za to w piątek zgłupiał i zaczął pokazywać 587kPa (aladyn nie świeci).
Kasowałem błąd ze 3 razy - ale że jest uwalony to po chwili od skasowania się zapala od nowa.
Jutro włażę do kanału i zobaczę czy bez demontażu alternatora się to wymieni. Altek już wyjmowałem to wiem jaka to jest popieprzona robota (dobre chociaż tyle że tu go nie trzeba całkiem wyjąć w razie co - tylko odkręcić).
BRICK RULES :!: :!: :diabel2: :diabel2: :kosci:

Awatar użytkownika
maro_stg
Administrator
Posty: 2089
Rejestracja: 2014-01-21, 22:23
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: 300C 5,7 Touring
Rocznik: 2005
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7

Post autor: maro_stg » 2023-01-16, 19:01

U mnie alternatora nie wykręcali, wystarczyło pasek zdjąć... Czujnik wymieniony na ori Mopara. Podobno zamienniki nie działają prawidłowo.

Awatar użytkownika
MarcinDe
Klubowicz
Posty: 841
Rejestracja: 2017-09-24, 12:55
Miejscowość: Radom
Auto: 300C 5,7 HEMI
Rocznik: 2006
LPG: Tak

Re: Ciśnienie oleju 5.7/wymiana czujnika ciśnienia oleju

Post autor: MarcinDe » 2023-01-20, 15:12

Panowie no to co do wymiany czujnika ciśnienia oleju (powodującego błąd P0520)
Nawet do niej nie podchodźcie sami bez posiadania - nasadki 27 głębokiej - o coś w ten deseń -
NASADKA-1-2-SZESCIOKATNA-DLUGA-27.jpg
W przeciwnym wypadku musowo odkręcić alternator, a i tak można dostać szału przy odkręcaniu i późniejszym dokręcaniu.
Samo odkręcenie i wkręcenie zajęło mi wczoraj dobrze ponad 1h - takie niecenzuralne słowa jakie leciały to lepiej nie mówić.
Oryginalny czujnik jest dokładnie na klucz 27, a nowy czujnik Mopar który kupiłem jest ni 27 ni 28 (klucz płaski) (bo to pewnie na jakiś calowy klucz) - a najlepsze że nasadka 27 pasuje idealnie

Ale w żadnym filmiku/informacji na necie nie znalazłem info o tej nasadce.
Jakbym wiedział to to jest robota na 40 min. (ze wszystkimi demontażami/montażami osłon itp).
Myślałem że mnie wczoraj w kanale szlag trafi.
No bo auto rozebrane i nie było jak podjechać co by tą nasadkę kupić, a płaskimi szło jak krew z nosa.

A i jeszcze jedno - pamiętać trzeba że wtyczka czujnika jest zabezpieczona takim przesuwanym zabezpieczeniem (jak na wtyczce przepustnicy) - informuje co by się ktoś nie wku.. próbując ją zdjąć.

Narzędzia potrzebne do wymiany
- Grzechotka 3/8 (do zwolnienia napinacza paska wielorowkowego) - trzeba zdjąć żeby był dostęp do dziury w której jest zamontowany czujnik.
- Nasadki 7, 10, wkrętak krzyżak, coś do wyciągania tych spinek plastikowych przy nadkolach (ja od zawsze używam szczypców tzw. ciachów) - demontaż osłon pod silnikiem (trzeba zdjąć obie)
- Płaski wkrętak - do przesunięcia zapadki na wtyczce i odkręcenia opasek zaciskowych na rurze dolotowej filtr-przepustnica.
- Nasadka głęboka 27 - do odkręcenia i wkręcenia samego czujnika.

No i nawet z tą nasadką 27 polecam najpierw walnąć walerianę. :D :D
BRICK RULES :!: :!: :diabel2: :diabel2: :kosci:

ODPOWIEDZ