Błędy P2237, P2015, P1408 [3.0 CRD]

Wrażenia użytkowników i obserwatorów nowych modeli limuzyn Chryslera, problemy i jak się ich pozbyć
bardziej
Oblatywacz
Posty: 58
Rejestracja: 2017-07-12, 12:56
Miejscowość: GORZÓW WLKP.
Auto: 300C CRD SRT Design
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Błędy P2237, P2015, P1408 [3.0 CRD]

Post autor: bardziej » 2019-06-07, 20:41

Witam,
ostatnio także mnie dopadł czerwony piorun :572:

Obrazek

P1408 - z tego co wyczytałem na forum zdecydowałem, że na pierwszy ogień idą: inspekcja EGR i DPF.
DPF jutro jedzie na sprawdzenie i czyszczenie, ale podczas wymontowywania okazało się, że :566: rurka :566: (4578473AA) jest uszkodzona.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

P2237, P2015 - te błędy wyskakują gdy zapali się czerwony piorun (błyskawica), a nie sposób znaleźć żadnej zależności z jakiego powodu się włącza. Czasami też sam się wyłącza....
Po wykasowaniu błędów wszystko wraca do normy, aż do czasu ponownego zapalenia się kontrolki (kontrolka miga), auto traci także moc.
Zastanawiam się czy to nie wina tej uszkodzonej rurki, którą chętnie odkupię jeśli ktoś takową posiada. --> viewtopic.php?f=12&t=14288
Sprawdzę także cięgna kolektorów. Fabrycznie podobno były plastikowe przez co mało trwałe.
Jak cięgna są ok to sprawdzę czy w ogóle silniczek steruje klapkami kolektora.
Na temat swirl(a) muszę jeszcze doczytać, jak ogarnę to też postaram się to sprawdzić.

Ktoś może ma jeszcze jakieś sugestie, podpowiedzi, a może nawet złotą receptę :D
Za każdą pomoc będę wdzięczny :)

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4764
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Re: Błędy P2237, P2015, P1408 [3.0 CRD]

Post autor: Osfald » 2019-06-08, 21:55

P2237 to błąd szerokopasmowej sondy lambda, a w zasadzie jej otwartego obwodu pompy tlenu. Bez wnikania w teorię sondy szerokopasmowe (takich wymagają diesle) dają na swoim wyjściu sygnał analogowy proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach. Sondy wąskopasmowe stosowane w benzynach pracują binarnie - mówią komputerowi tylko czy w spalinach jest za dużo czy za mało tlenu ale nie mówią o ile jest go za dużo/za mało. Aby sonda szerokopasmowa mogła wyrzucać informację analogową wykonuje szereg ciekawych procesów, w tym pompowanie tlenu do komory pomiarowej. Błąd sugeruje przerwę w obwodzie pompy więc możesz poszukać uszkodzonej wiązki sondy, jej wtyczki lub wtyczki przy komputerze silnika.

P1408 jest to błąd czujnika ciśnienia DPF czyli dokładnie Twoja rurka.

P2015 to prawdopodobnie zalany olejem swirl lub wspomniane wodziki klap.

bardziej
Oblatywacz
Posty: 58
Rejestracja: 2017-07-12, 12:56
Miejscowość: GORZÓW WLKP.
Auto: 300C CRD SRT Design
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Re: Błędy P2237, P2015, P1408 [3.0 CRD]

Post autor: bardziej » 2019-06-09, 10:37

Dzięki Osfald. Jak zawsze konkretnie :D
Dziś odbieram DPFa, co ciekawe gościu, któremu powierzyłem czyszczenie filtra, zaoferował, że spróbuje naprawić tą rurkę.

bardziej
Oblatywacz
Posty: 58
Rejestracja: 2017-07-12, 12:56
Miejscowość: GORZÓW WLKP.
Auto: 300C CRD SRT Design
Rocznik: 2008
LPG: Nie

Re: Błędy P2237, P2015, P1408 [3.0 CRD]

Post autor: bardziej » 2020-01-13, 14:31

Z duuużym poślizgiem ale napiszę aby inni bez potrzeby nie czyścili DPFa jak ja :P
Powyższe błędy, w moim przypadku, spowodowane były dziurą na przegubie "rurki" (4578473AA) i nieszczelnością DPFa (obudowy).
Po naprawie przegubu i pospawaniu puchy DPFa wszystkie błędy zniknęły :D
Powodem uszkodzeń mogła być kratka odpływowa, która uderzyła mi kiedyś w podwozie, na parkingu marketu na T ;)
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Osfald
Moderator
Posty: 4764
Rejestracja: 2006-12-18, 11:19
Miejscowość: Gliwice
Auto: VW ARTEON
Rocznik: 2019
LPG: Nie

Re: Błędy P2237, P2015, P1408 [3.0 CRD]

Post autor: Osfald » 2020-01-13, 15:03

Dobra robota! Dzięki za pozostawienie feedback-u na forum! :one:

ODPOWIEDZ